• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

Muggles
    Stor kram till dig idag!
    Skönt att mamma är hos dig och tar hand om dig!

Piggelin
    Malte väger också 12 kg.

• Liten med Mindre

Muggles - kramar! Skickar in lite morotskaka under manteln med...

Buden har trillat in under gårdagen och morgonen. Vi har lite kvar till vår gräns - vet inte vad de andra siktar på. Skrämseltaktik funkade uppenbarligen inte.

Cicci - glömde kommentera att jag oxå minns promenaden förra våren och fikat med Moppy. Mindre sov hela eftermiddagen och var nästan lite tråkig. Det känns som en evighet sen.

Nu ska jag röja köket och kanske sova lite efter en tröttsam natt. Tror att alla nya äventyr börjar spöka i Mindres drömmar.

• Ore

Muggles: KRAMAR, choklad och bubbel till dig under deppmanteln...

Måste försvara maken litet också, även om jag tycker han är helt ute och cyklar angående föräldrakursen... Han är bestämd och envis av sig, absolut, men för det mesta är han inte oresonlig... Alla gånger som vi tycker olika men snabbt hittar en bra lösning, eller alla gånger han köper mina argument direkt klagar jag ju inte över Och de gångerna är ändå betydligt FLER, tack och lov.

Jag tror att han bestämt sig för att föräldrakursen är helt onödig, antagligen utifrån vad någon har sagt, och när jag säger att jag vill att han ska ha koll så att han kan hjälpa mig under förlossningen så kan han inte ens föreställa sig vad han skulle kunna göra... Och det kan jag inte heller ge exempel på, vilket jag tycker stärker mitt argument om att det är därför vi behöver gå kursen - för att få reda på det... Men mina klockrena argument verkar inte gå hem lika klockrent som de borde?

• Frejis

Koko - surströmming, say no more!

Kängu - jag inser rent rationellt (och statistiskt) att det borde gå bra fast känslorna säger någonting helt annat. Det gäller att låta bli att känna efter, vilket jag praktiserat de senaste veckorna.

Piggis - Jaaa, precis så är det nog dessutom finns det ingenting att göra åt det heller, bara finna sig i det hela.

På tal om babyskydd så köpte vi nyligen ett babyskydd från Brio. Får se om det blir bra eller dåligt, det var iaf godkänt och det kändes enkelt att gå iväg till Briobutiken i närheten och beställa det. Sedan har vi ju ingen bil just nu heller, men det blir ändring på det på våren.

• _koko_

piggis - Asså conny väger 10,4 (tror han är 83 lång) så för hans del är det ju knappast några problem på lääänge, det var bara information jag snubblade över när jag googlade.

lappis - Det är så konstigt, jag som har norrländska rötter, har föräldrar som älskar surströmming och alltid säger att jag gärna smakar på allt - jag har inte ätit surströmming?!!! Helkonstigt.

muggles - Känner du doften? Kladdkakan är snart klar, ska bara komma på hur jag får den till gbg... Kanske får det vänta tills på måndag när sambon ska ner och hämta bilen.

Han sover förresten så sjukt dåligt på nätterna just nu, tror det är lite för mycket för honom, med bebis på g (förra gången väckte jag ju honom när det var dags att åka), sälja bil, köpa bil, planera en svensexa (som är i morgon och han drar i det mesta eftersom de andra är så lata), och allt samtidigt...

Liten - Jag vill också ha huslänk! Vi fick väcka conny i morse för att hinna till inskolningen... Två gånger grät han till inatt, jag gick upp första gången (behövde ändå gå på toa), men han verkade gråta i sömnen, så andra gången lät vi honom vara och då lugnade han sig själv snabbt.

• Lapinette

Liten - hoppas skrämseltaktiken funkar. Ska in och kolla buden men har haft fullt upp med pappa och mamamsamtal. Det ena angående vilka knivar han ska köpa till oss ... är rädd för att han kommer med ett samurajsvärd och det andra gällande vilken flygbuss vi ska ta till Arlanda i eftermiddag.

• Lapinette

kokisen - så klart du måste smaka surströmming (I have never done it!) t o m min pappa har ätit surströmming ... dock mindes han inte det dagen efter (var nog lite full )!

• _koko_

lappis - Ja, just det! Din pappa kommer ju! Åååh, vad roligt!!! Min pappa har en hel arsenal global pro-knivar köpta i japan (de kostar ju nada där, pro finns inte ens i sverige så vitt jag vet, fast jag vet inte heller om skillnden är så jättestor). Hahaha, ett samurajsvärd, det vore något!! Påminnner mig om när sambons pappa för många år sedan försökte ta en jättekniv i handbagaget när han skulle åka från usa... Gick inte så bra...
    Trevlig resa, förresten!

• Lapinette

Liten - det är ju inte så farligt med bud (många) så det ser ju positivt ut!

Huset som jag tittade på i förra veckan är just nu uppe 1 msek ... dvs 5 275 000 och min kompis lägenhet i Solna har gått upp med över en halv mille . Tror dock de betalade ungefär samma summa som oss så de vill nog att den ska upp lite till. Där är det 5 stycken som budar om varandra så den stiger nog ytterligare idag.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor