• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Liten, har ni bestämt er för att hoppa av än?

Kängu, jo visst ska vi boka privat men det känns inte som någon idé att göra det för tidigt för risken finns ju att den ligger likadant fortfarande då.

• BrudSommar2006

Ore, jag är avundsjuk på er trädgårdsplanerare, tittade på hur mycket det skulle kosta och kom fram till att vi får skippa det!

Vad det gäller Iris så är hon rätt så krävande och det måste hända saker hela tiden så något lugn tror jag inte att det blir i någon hast men förr eller senare blir väl även hon äldre!

• Telis

BS, nej jag vet inte faktiskt om dom ändrar BF. IVF-klinikerna brukar säga att man inte ska ändra det när man vet befruktningen så exakt men jag har också hört om barnmorskor som har envisats med att ändra BF efter storleksmätningar på UL. Men det spelar inte så stor roll, jag kommer ändå inte att få gå över så mycket och sannolikheten att det skulle bli just på det datumet ändå är ju liten.

Kan inte du och maken dela på att sysselsätta Iris så att ni får varsin sovmorgon i helgen?

• kängu

Ore, jag vet absolut inget om trädgårdsplanering men tycker färdig planering låter skönt!!

Någon i tråden som har tips på en barnvänlig restaurang i Gbg?

• muggles

Cicci: du är för go! Komma hit med tåget... Skönt med bröllopsdagen, att det blev lyckat.

Cicci/frullan: skönt att höra att jag inte överreagerar. Jag förstår inte själv varför jag är så ledsen och gråter så mkt. Jag grät inte lika mkt när min mormor gick bort i våras - vilket känns lite konstigt. Hon var ju ändå en människa som betytt mkt i mitt liv - det hade ju inte den här cellklumpen gjort.

Frejis: molvärk är naturligt. Om den blir tydligare och kommer och går i intervall (tex var 30:e minut) så kan det vara livmodern som har börjat öppna sig lite lätt. De första centrimetrarna känns som mensvärk i ryggslutet.

• BrudSommar2006

Telis, nej ett par dagar hit eller dit spelar ju ändå ingen roll för det är väl bara 2% eller vad det nu är som faktiskt föder på beräknat datum.

Den här helgen är faktiskt sista helgen vi kan dela på det och ta en sovmorgon var för nästa helg börjar Iris lek&plask på lördag morgnarna igen.

• muggles

Telis: stort lycka till idag! Jag tror att ni får bra besked, ni har ju ett guldägg i magen, men jag förstår att du är nervös.

Vänner har också UL idag så sänder ett lycka till i den riktningen också. Men jag tror inte att hon har samma otur som jag.

Kängu: ska klura lite på det...

• Ore

muggles: Det kan faktiskt göra minst lika ont att sörja det som inte blev vad det kunde ha blivit... Då har man ju faktiskt inte ens några verkliga minnenatt trösta sig med, vilket man har av personer som faktiskt levt.

Du har ju lilla goa Moa, och vet därmed hur det kunde ha blivit med denna nya bebis. Även om inget hade blivit exakt likadant, så är det ju den vetskapen som man sörjer, kan jag tänka mig. Man vet någonstans vad man förlorat, även om man egentligen inte vet det...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor