• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

AM-jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa på alla frågor

Om jag har ont om tid så lägger jag moussen på tårtorna, fodrar ev med smörkräm, lägger dem i dubbla påsar och sen in i frysen. Ta fram den dagen innan den ska serveras och dekorera den.

Smidigt värre om man inte vill stressa

• Fru E

Tårtorna kan du lätt göra två dagar i förväg med och förvara i kylen så att de gottar till sig, detsamma gäller kladdkakorna

• fru AM

Du fodrar med smörkräm ovanpå och runt så att inte marsipanen/sugarpasten smälter?

• Fru E

Japp, precis!

Jag brukar göra chokladsmörkräm som inte smakar bara smör, blir som ett extra litet gott lager och "skyddar" tårtan i frysen. Ska du frysa dem så lägg på marsipanen/sugarpasten när du tagit ut tårtan dagen innan så håller den sig jättefin

• fru AM

Tack EA! Vad bra att du finns!

Har annars hittat en sajt för tårtnoviser som jag: www.dekoreramera.se/index.php&kat=godarecept&sid=recept

Nu hoppas jag på att Telis tittar in snart - för om en kvart måste jag pipa från datorn!

puss & kram

• snaily

Muggles
    Ser när jag läst ikapp nu att mitt förra inlägg kom lite olämpligt klämkäckt mitt i en tung diskussion... Men - jag tycker absolut det är snarare starkt än klent att våga gå iväg och prata med någon professionell! Och sen att jämföra olika sorger med varandra är ju svårt, man sörjer ju olika saker på olika sätt och olika intensivt. Jag grät mycket mer i våras när jag var tvungen att ta bort min hund, än när min gamla morfar dog några veckor senare.

Kängu, Vickan m fl - angående mammaledighet i håla så måste jag erkänna att jag fruktar det (om jag nu nånsin blir gravid och sen mammaledig) - bor ca 800 pers i vår by så tror inte det finns någon öppen förskola eller något sånt.

Skönt att det såg bra ut på UL Vänner!
    Väntar nu bara på Telis vinkrapport!

Massagen var smärtsam men skön samtidigt. Mycket bra massör!

Börjar trivas riktigt bra i min lugg... tar en liten stund innan jag känner igen mig själv när jag kollar i spegeln.

• Fru E

AM-den sidan har riktigt många bra tips, även kakburken.se är bra

Snaily-roligt att förändra sig lite med lugg

• BrudSommar2006

Fortfarande ingen Telis???

Snigeln, är det jättelångt för dig att åka till en aningens större ort där det kan finnas tex öppen förskola?

• Telis

Så där, nu är jag hemma. Har varit på stan och fikat med en kompis.

Det såg jättebra ut på RUL:et och Televinken var helt perfekt. Han hade alla små delar som en Televink ska ha, inklusive en liten snopp.

Maken och jag är allra mest lättare över att allt såg bra ut, men liiiite liiite besvikna över att det ändå är en kille. Men skit samma, det spelar i slutänden ingen som helst roll så länge han är frisk (och smart och snygg ).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor