• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

Grattis till er som fått fina resultat på UL!!!!!!!!!!!!!

Och usch för er som mår dåligt eller har en massa krämpor..

Visst är det kul med pojkar men jag hade gärna velat ha en tjej också för att få göra "tjejiga" saker ibland.

Maken och Max är på hockey så jag och Malte går här hemma och myser. Är dock lite rastlös och hade gärna velat göra något men ingen är hemma.
    Inte ens mina föräldrar kunde dricka kaffe......

Ska nog ta och baka istället.....

• viktualia

MrsB - det där med son eller dotter har börjat spöka i min skalle... hm.. inser att jag kommer att bli lycklig för det barn jag får.. men kan inte låta bli att erkänna för mig själv att jag vill ha en dotter... Skulle jag inte få det, så får jag väl kidnappa lilla L - min bästis underverk till dottern... *fnissar*

• Mrs  B

Vickan
    Drömmen för mig har varit en pojke och en flicka, men efter att ha fött 3 pojkar tror jag inte att drömmen slår in.

Lite tråkigt att inte ha en flicka eftersom jag har sparat tex mitt dockskåp....

• viktualia

Mrs B - dockskåpet har jag också sparat... tror jag... det är hemma hos mamma och pappa nånstans.. tillsammans med en grymt cool docksäng... Ska överhuvudtaget blir skoj att rota bland mina gamla leksaker, det finns nog ett och annat i lådorna som står på vinden. Och som sagt kan jag nog fynda i mamma och pappas förråd också.. barnböcker finns det i outsinliga mängder där tex..

• fru AM

Pojkar kan också ha kul med dockskåp! Faktiskt (säger jag som annars inte är så mycket för utpräglade - prefabricerade - unisexgrejor/kläder osv). Storsonen lattjade loss i mitt gamla dockskåp med alla sina fotbollsfigurer) Microstars för er som är insatta i pojkleksaksvärlden).

Alla pojkar blir inte så "grabbiga" - liksom alla tjejer inte blir så "tjejiga". Tror det handlar om personlighet. Livia varvar ju friskt mellan att slå ihjäl drakar och gulla med sin bebisdocka, sonen lekte som sagt med dockskåp (på sitt sätt) och klädde ut sig till Star Wars-monster, stod bara ut med sin laserbeväpnade robotdocka ocm man bäddade ner den i en docksäng och läste go'nattsaga för den. Och nu får vi se hur Hektor bilr!

• viktualia

Apropå pojk- och flickprojekt....

... så köpte maken och jag ny bil i september 08. Jag insåg när jag tankade den nyss att det var FÖRSTA gången jag tankade den bilen.... ehum...

• BrudSommar2006

Har precis letat hela Täby runt efter ett par gummistövlar till Iris, finns ingenstans i hennes storlek, suck. Vi var till Vincent i förmiddags och mätte hennes fötter och över sommaren har hon gått upp från 26 till 28, det kan ju inte alls vara bekvämt, inte konstigt att man fått pressa lite för att få på henne skorna! Har hittat två par gympadojor och beställt ett par höstskor som finns att hämta i alla fall så förutom gummistövlar är den värsta krisen avvärjd. Det är bara det att det är rätt så bråttom med gummistövlar för de används flitigt på dagis och både vårt par hemma och där är ju 26:or. Måste vidga mitt letande imorgon men frågan är var, suck.

• BrudSommar2006

Mrs B, min kompis fick tre pojkar och sedan fick hon två flickor så än är det inte kört! Antar att det beror på om man vill riskera en fjärde pojke eller inte!

Själv önskar jag så att jag visste vad det blir när jag ser allt höst- och vinterfint i affärerna nu. Vi skaffade en massa neutralt innan Iris så ingen idé med mer sådant.

Vickan, jag tankar nog lite oftare än maken med tanke på att jag kör mycket mer, han åker kommunalt till jobbet, jag har bilen och hämtar dessutom Iris i princip varje dag. Fast jag blir lika galen varje gång på att pumpen fastnar i röret på bilen, jäkla irriterande, händer maken också i och för sig.

• Mrs  B

AM
    Jag är lite för rädd om mina "gamla" saker för att ge det till Max och Malte.
    MEN de har redan fått min gamla docksäng och dockvagn, tycker det räcker just nu.

Vickan
    Vi velar om vi vill ha ett barn till eller ej.
    Det mesta hänger på att jag först ska få ett jobb sen får vi se hur vi känner. ??????

BS
    Jag köpte gummistövlar till Max (st 28) på Skopunkten i Helsingborg nu i sommar och de hade en hel del att välja på.
    De finns ju även på nätet om ni inte har en butik i närheten.
    Jag har även köpt gummistövlar på Maxi, Coop osv.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor