• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

Vill även gratulera Telis!
    Men du har väl kasnke redan lyft mot västligare länder...?!?!?
    Men det låter toppen att Televinken mådde finfint och att du nu har semester!

Grattis!

Hoppas nu ni får en riktigt underbar resa!!!!

• sweetstreet

Mugglan,
    STOOOOR VARM KRAM till dig också!!!!!!
    Detta med sorgekänslor kommer säkert att gå lite upp och lite ner ett tag framöver.

Jag tycekr det låter kanon att du ska prata med ngn. Sådant kan betyda så otroligt mycket ifall man får tag på gnn bra.
    Se bara på FruLLan och vilken bra hjälp hon fick när hon till slut fick "hjälp".
    Att tala med ett proffs är verkligen inte ett tecken på svaghet utan jag tycker det är ett tecken på klokskap och styrka. Att man helt enkelt GÖR något. Man känner att man itne mår bra, men TAR TAG i detta och försöker lösa det problem man har. DET är väl inte svaghet alls utan endast ett tecken på att man faktiskt är kapabel att ta hand om sig själv och sin närmsta omgivning som ju också mårt bättre ifall man själv gör det.

• viktualia

Tjohooo!!

Skålar för Connys lillebror i det bästa jag kunde hitta - Stowford Press - alkofri cider från systemet( nr 1989). Min nya FAVVO!!! Tänk! Alkofri cider som inte är så där brutalt söt! *störtnöjd*

• sweetstreet

usch,
    har glömt vad jag skulle kommmentera. Som vanligt.
    Men själv är jag ensam nu.
    För allra första gången sedan Lill-Skruttan kom!!!!!
    I torsdags när jag kom hem efter att ha vinkat av maken och tjejen på flygplatsen mådde jag rätt skit. Usch. Jag skämdes nästan över min egen reaktion för jag hade ALDRIG trott att jag skulle reagera så.
    Jag har ju längtat och sett fram emot att ha lite tid för mig själv. Men sedan kändes hemmet så tomt och ja det var en stor vemodssaknad i bröstet och en längtansboll i magen....

Men igår efter att jag rpatat med maken och visste att de mådde bra och var framme så kändes det bättre. och sedan gick jag ut igårkväll med kompisar och festade loss lite! SÅ JÄÄÄÄÄÄDRA KUUUL!!!!!!!

Det blev cocktails på några olika ställen i East Village. Så HÄRLIGT att vara ute igen en kväll/natt utan att behöva tänka på att man skulle väckas tidigt av en liten pigg tjej.
    Härligt att känna pulsen ute igen!
    Härligt att snattra i timtal med vänner och dricka goooooda drinkar!!!!!!
    Mmmmmmm!!!!
    Så underbart!

Och nu njuuuuuuter jag för fulla muggar av att ha en hel helg framför mig som jag kan göra EXAKT vad JAG vill NÄR JAG VILL!!!!!!!!!
    haha, har projekt på gång. Vill rensa ut gammal skit ur garderober och lådor. Framförallt massa gamla kläder samt även en del som är Lillskruttans och som hon vuxit ur.
    Känns jätteskönt att äntligen få tid att göra detta.

Ska en sväng till jobbet också tänkte jag.
    har lite dåligt samvete över jobbet som ju ändå blir lite lidande när man har barn. tycker iallafall jag. Så det blir kanske ngn timme eller två där också. Vilket faktiskt känns riktigt kul!
    Att gå dit utan att behöva stressa hem igen. Att få jobba lite utan dåligt samvete. DET är också frihet tycker jag som ju gillar mitt jobb...

Oj vad jag blev ego.
    Men jag ahr nog nästan inte ens riktigt förstått att jag faktiskt har "ledigt" fram till nästa söndag! haha!

Samtidigt är saknaden där hela tiden.
    För att aldrig varit ifrån dottern sedan hon kom hem från sjukhuset gör att det känns väldigt konstigt nu. och även att maken är borta.
    Vi pratade om det häromdagen och sa att vi nog har skapat otroligt starka band nu sedan lilltjejen kom eftersom vi ju i stort sett alltid gör allt tillsammans alla tre. utan föräldrar eller syskon eller andra nära som kan hjälpa till med avlastning eller dyl så blir de egna familjebanden väldigt tighta. På gott och ont.
    Lite annorlunda kanske än andra vänner jag har och deras familjesituation.

Nej nu ska jag ta itu med lite här hemma.

Bamsekramar till alla er som behöver!!!!!!!!!!!!!!!

och jag undrar också. VAR ÄR NENNE!?!?!?!?!??!??!?!??!??????

• sweetstreet

Men heeeeej vickan!'Nu såg jag att du var inne här!
    och då kan jag ju inte slita mig...

Härligt med alkofri cider som är god!

• viktualia

tjeena Sweeetan!

Läste din blogg och är lagom avis på ditt partajande *fniss* tur att jag hittat min cider!

• BrudSommar2006

Vickan, just Everest passar inte Iris fötter och ben, för högt och smalt skaft, men det finns väl på andra ställen på nätet, hade helst inte velat vänta bara.

Mrs B, vi har redan avverkat Coop, Skopunkten, sportaffärer, Vincent och allt annat vi har här i närheten, det finns helt enkelt inte i hennes storlek, utplockat överallt.

• sweetstreet

Vickan,
    haha! ja men det är ju förtåa gånge på dryga året för mig.
    Men oj vad det var kul!

• sweetstreet

BS,
    ang Elsa så kanske ni kan testa att bytra kattsand??
    Ibland kan ju katterna gilla viss snad mer än annan?

Fast våra katter krafsar både i lådan och utanför...

• Ore

BS: Skopunkten har väl även internetförsäljning, kanske inte lika utplockat där?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor