• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Två egna visningar har jag haft nu! Två eftersläntrare, så nu har här varit 14-15 olika idag.

Hoppas typ fem bjuder eller så....

• Telis

Oj, men ambulans och akutsnitt, det var verkligen en dramatisk entre för Lillebror! Skönt att allt gick bra iallafall!

Ore, lycka till med snacket med din pappa! Det låter verkligen som om du hamnar i kläm på ett olyckligt sätt, och att din pappa kan bli lite knepig när han inte får som han vill. Jag hoppas att han verkligen lyssnar på det du vill säga.

Sweet, nej jag var nog inte tillräckligt "på" inför den här resan för att det ska känns som en jättekatastrof. Men jag tycker synd om maken och känner mig som en stor feg idiot när jag ska förklara för folk att vi backade ur pga av en liten förkylning. Men det får bli Kalifornien och Disneyland om en sisådär 5-7 år istället.

Lycka till med budgivningen, PB!

• muggles

Telis: ja men ni skulle aldrig ha förlåtit er själva om ngt hänt medan ni var på resa. Det skulle ju ha varit värst för dig antagligen och jag tror inte din man riskerar din hälsa på en resa...

• Mrs  B

koko
    Stort grattis igen!!!!!!!!!!!!

BS
    Jag kan ju köpa ett par gummistövlar i rätt storlek till er och skicka upp om ni vill???? Inga problem eftersom jag är "ledig" imorgon....

Telis
    Jag var hur dålig som helst när jag kom in till akuten sist och ifrågasatte om det var svininfluensan. Sköterskan frågade om jag hade torrhosta eller om jag hade varit utomlands, och på båda frågorna kunde jag svara nej, så då blev det vanlig influensa och halsfluss.
    Hoppas maken kryar på sig!!!!!!
    Se upp för bränderna i Grekland bara......

• nennesjuttioåtta

*glider in på knäna*

hohoooo!!!!!
    hej alla!!!!!!!!!

Tack jag lever och mår bra (förutom att jag är en surfitta av denna jävla nässprayen men det vänder nog snart).

Först och främst: GRATTIS KOKO!!!!!!!! Hurra hurra hurra hurra! Och krulltrumpet på det!

telis
    Näääj, blev det inget Uwesa? Men jag tror ni hittar på något fullgott alternativ. Gav televinken FINGRET??? Hahahhaha, jag hade en kompis vars dotter gjorde v-tecknet men det dr var ju nästan lite scary.

Vickan
    men jag fattar inte. Först är det ingen risk att äta lergigan comp eftersom du är kaffedrickare men ändå passar det inte att äta för du vill inte bli speedad på morgonen...???? Hur jag än har läst så det enda jag kan utläsa är att du inte vill göra något åt ditt illamående alls utan hellre spy än vara trött (som du inte ens vet om du blir), och inte heller pigg verkar vara ett alternativ. Så varför klagar du då på illamåendet om det verkar vara det bästa alternativet? Jag kan ha missat något eftersom jag inte läst precis allt under de här veckorna... Förlåt i så fall.
    Vilken vecka är du i nu?? Har ni börjat boa hemma i huset???

Vänner
    grattis till fint VUL!

BS
    såg att du undrade över sommarblommor - se till så att det inte är några giftiga (typ stormhatt, fingerborgsblomma) för jag hade en vän vars dotter råkade få i sig ett litet blad och blev skitdålig och det höll på att gå riktigt illa men de hann in i tid när de förstod varför hon spydde... PLantera Irisar!!! De är ju riktiga mormorsblommor och coolt att plocka en bukett med blommor som heter precis som man själv gör!

Och apropå gummistövlar, har du ullsockor så värmer det fastän det blir blöta av svett eller vatten, till skillnad mot bomull. Konstigt det där, när jag var liten var det allra coolaste att ha gröna tretorn. jag hade ett par orangea. Fatta töntigt! Fast då fanns ju inga andra färger, de uppfanns ju först i slutet av 80-talet.

hmmhmhmh-......

Lappsi
    hoppas det var en sanndröm....

Nu ska jag gå och äta korv med mannen annars blir jag nog sur på honom.

puss!!!

• muggles

Heeeeeeeeeeeeeeej allra goaste Nenne! Du behöver inte in och rapportera om det känns jobbigt men jag tänker på dig titt som tätt, bara så du vet.

PB: lycka till med budgivningen - hoppas de slåss om stället!

Ore: låter småjobbigt med din pappa men det är nog bra att prata med honom om det - hoppas det löser sig.

haha, var precis inne på FB och såg alla kramarna. Har några jobbrelaterade vänner - de undrar nog vad som hänt...

Gah, jag är så träningssugen! Men vågar inte förrän efter kontrollen på tisdag, tidigast. Har ätit järntabletter varje dag nu för maken har sagt att jag sett så blek ut. Men idag känner jag mig piggare och äntligen lite normal i humöret.

Men jag har värsta jobbångesten - allt som blivit liggande under veckan. Mejlskörden är väl gigantisk... Urkel.

• muggles

Sweet: jag tycker det låter som att hon sover för lite. Är hon grinig eftersom du frågar? För om hon inte verkar bli påverkad skulle du väl inte varit orolig? Är hon go och glad så skulle jag inte oroa mig om jag var du, men märker du att hon inte riktigt orkar en hel dag så skulle jag göra ngt åt det. Moa sover 19.30 - 07.00 (08.00 på helgen) och 12.00 - 14.00 på dagen (13.00 - 15.00 på helgen). (Cirkatider såklart)

• start september

Oj, det lät dramatiskt för Koko och dessutom en dramatisk väckning för Kokomannen. Vad skönt att allt verkar ha gått bra!

Snorkfröken,
    jag tror det blir jättefint. Funderar också på badrum nu och vi ska också ha vita väggar, brunt golv och någon detalj i någon typ av mosiak. Jag var först jättesugen på att ha en lodrät rand på väggen, tex bakom toan. Dock har jag sett ränder i varenda katalog just nu, så det känns lite för inne nu tror jag. Jag tänker nog mera sätta en hel (smal) vägg med mosaik i duschen så känns det kanske lite mindre exakt 2010.
    Har du sett Bricmates klinker och mosaik förresten? Mycket snyggt och lite billigare än en del annat. www.bricmatie.se/ProdurctList.aspx

Sweet,

våra tjejer är ju ungefär jämngamla. Lilla tjejen sover nu en gång per dag, oftast ca 75 min efter lunch. Hon sover nu ungefär från 19.45 till 07.00-07.30 (ibland lite tidigare). På dagen sover hon oftast i vagnen hemma, sover vi middag med henne i sängen kan hon sova 2 timmar. Hon somnar i egen säng/rum nu och sover ibland till sexsnåret innan hon vill ha välling, då är det inte lönt att söva om i egen säng utan hon hamnar hos oss. Sover hon oroligt plockar vi över henne till oss när vi går och lägger oss för att slippa springa hela natten. Nu med dagisintyck och förkylning sover hon de flesta nätterna hos oss. Hon ligger oftast still, men 160-säng är lite trångt... Vi har sagt att om vi har turen att få ett barn till ska vi minsann ha minst två meter säng...

Sömn är unikt, ett riktmärke är väl dryga 13 h efter ett årsdagen.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor