• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW
    Ore skrev 2009-08-24 09:28:34 följande:
    MSW: GRATTIS till att ha kommit in!!! Kul
    Tackar! Det känns verkligen spännande att se hur det här ska gå! Men det blir säkert bra!
  • snaily

Hej alla! Supersnabbt måndagsstressigt inlägg:

Nenne -

MSW - grattis! Vad är det du ska plugga - missat!

PB - lycka till med spolningen, det går nog kalasbra!

EA - snygg hoj!

Ore - styrkekram!

Kängu - kul med lite jobb så smått!

*rusar vidare*

• FruCicci

Jätte fin MC EA Grattis till den bebisen iaf!

PB, spolningen kommer gå fint.

MSW hade missat att du sökt ngt, jag är lite vimmsig minst sagt, vad är det du ska plugga, jag missade nog det med.

hejsan hej alla.

Jag är skitsur på dagis, V's fröken sa till mig idag att de andra fröknarna var oroliga när jag lät honom köra lillasyster på gården i lilla liggvagnen. De står med hjärtat i halsgropen och tror att de stora barnen ska cykla på barnvagnen. Vilken slöseri - kan de inte oroa sig för att de inte ska cykla på varandra.
    Jag sa bara, JAHA då har de något att prata om nu då, det
    kanske hade varit torka över sommaren
    Fan det är inte ens några backar och inhängnat.... Försökte ta kritiken positivt, men jag har ju själv jobbat på förskola och vet hur bittra de förbannade fröknarna kan vara på allt och alla.
    Så nu när jag hämtar Victor ska jag minsann låta honom köra rally med lilla syster.

Nåväl, var tvungen att rensa luften här.

Jag ska till Ikea i dag, så tråkigt, men jag har en kompis som älskar Ikea och det är dit hon vill hela tiden, så om man ska ta en lunch med henne så blir det typ på ikea. Nu är jag sur för att jag sa ja till det när solen skiner så fint.

Sweetan, Victor sover mellan 19.30-06.30 han vaknar väl minst 2 ggr per natt. Sen sover han 1 1/2 timme på dagis.
    Han har ALDRIG sovit på nätterna och en hel natt existerar vi extrema fall typ, 40 graders feber eller annan utmattning

BS, jag smäller av har hon stlk 28 i skor??????????? My god!
    Victor har 24, köpte vinterskor i stl 25 likaså stövlar. Och han har inga små fötter om man jämför med hans kompis.
    Men Iris är ju längre, så kanske får man större fötter då med.

Jag kommer inte ihåg vad jag skulle kommentera, förlåt. Det var bra mycket mer... hmmmmm

Onsdag lunch har jag iaf öppen.

• FruCicci

MrsB, rutiner är bra det!
    Låter bra att komma igång tidigt, då blir man oftast inte sen iväg
    KRAM

• MSW

Jag ska bli fritidspedagog är det tänkt! Vikade juh som det innan A föddes, och stormtrivdes! Så nu blir det utbildning så man har något att stå på! SKa bli så skönt att jag "är" nånting sen.. Även om jag har jobbat med lite av varje innan så ÄR jag juh fritidspedagog sedan! Oavsett om jag har jobb eller inte..

• Frejis

God morgon
    Jag är här och fröken Bumsis med

MSW - grattis till att ha kommit in!

Kängu - skoj att jobba lite extra på det gamla jobbet och få komma ut lite samtidigt som maken tar hand om Ru.

Passionsblomman - hoppas att spolningen går bra.

Brudsommar - vi var i Lill Jans skogen och kollade lite och där finns det ingenting. Nada!

Cicci - lunch på IKEA med en tjejkompis, det var rejält annorlunda. Hm, vad finns det på IKEA som är sååå intressant?
    Det låter lite jobbigt med fröknarna, men du gav ett bra svar. Dagis börjar låta alltmer som en plats dit jag inte vill sätta min fot på, det får bli makens uppgift att charma alla damerna så småningom

• Ore

Frejis: Låter som en bra uppgift för maken En kollega till mig har ganska roligt åt att en litet äldre dagisfröken på hennes ena sons dagis fullkomligt avgudar kollegans make... Nämner honom i princip alltid, berömmer honom massor och liknande...

Cicci: Förstår inte varför fröknarna ska behöva oroa sig för något som inte oroar dig? Barn som är tillräckligt stora för att utan hjälp av någon nerförsbacke få upp rejält med fart på cykeln, brukar både kunna svänga och bromsa ganska bra... Bra svar i alla fall!

Lunch på Ikea är för mig mer av ett "jaja, är man ändå där och shoppar och blir hungrig så kan det ju funka...", inget ställe där jag skulle planera att äta på. Men jag borde planera in en tripp dit, och inhandla en del bebisrelaterade grejer. Fast maken tycker det är alldeles för tidigt för det...? (v.28+2). Talade i alla fall om för honom att då finns ju risken att han får åka och handla utan mig, om jag av någon anledning inte skulle orka.

• BrudSommar2006

Cicci, haha, minns inte när Iris hade 24 i skor men minns att vi bytte upp från 22 till 23 förra sommaren när hon precis lärt sig gå och 26 hade hon i våras så gissningsvis var det väl hösten när hon var ett och ett halvt, alltså för ett år sedan ganska precis. Eftersom hon mest gått i sandaler i sommar och vi inte kommit iväg och mätt henne så har vi visst hoppat över när hon borde haft 27! Jo, hon är ju rätt stor Iris, över en meter, vet inte med hur mycket eftersom hon vägrar ställa sig mot en vägg, ärmarna på en del modeller i storlek 110 börjar bli för korta och så 104 i byxor. Hoppas att hon inte kommer att tycka att det är alltför jobbigt att vara längst i klassen för hon ska ju bli någonstans mellan 180 och 190 om hon inte får medicin.

• muggles

MSW: grattis till att du har kommit in! Kan du ta bort mig från BF-listan vid tillfälle?

Kängu: tyvärr har jag ett möte till kl 12 på fredag så vågar inte lova lunch. Mkt möten nu... Min chef frågade mig om jag kunde vara med på ett möte imorgon kl 10 men jag ljög och sa att jag måste på ett annat möte (har efterkontroll imorgon på gynakuten). Tur att man har ett fritt jobb!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor