• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Vickan, men jag betvivlar att du blir speedad, jag har aldrig hört något liknande!

Frejis, neej, du påminde mig om ett ord jag helt hade förträngt och ingen här har tagit upp det heller sedan innan Iris föddes, inte så att jag har läst det i alla fall - bäckenbottenuppluckring! Aaj, ska det komma också, det hade jag glömt. Man kunde ju knappt gå på slutet på grund av det där eländet.

Snorkfröken, det blir en sådan liten bild för mig när jag klickar på din länk så jag kan inte riktigt bilda mig någon uppfattning om det.

Godnatt alla.

• fru AM

Muggles: Var det igår Moa fyllde? Grattis i efterskott i så fall - och om det var så, kul att Kokos minsting och Moa delar dag ... Om den nu var efter 12 på natten han föddes!

Snorkfröken: tror faktiskt det är jättesvårt att inte få i alla fall en liten tidsstämpel på badrummet om man vill "piffa till det litet", dvs leka med mosaik t ex. Eller överhuvudtaget välja någon exceptionell storlek på kakelplattorna. Men det är väl inte så farligt om det syns att ni gjorde det för ett tag sedan (om några år). Vi gjorde våra badrum i 20x20 vitt kakel (väggarna) och 10x10 mörkbrun klinker med "oljespillsaktigt skimmer i glasyren". Tror inte det kommer kännas nygjort om tio år men helt ok...

Jag tyckte att mosaiken du länkade till var väldigt snygg. Tror det blir väldigt bra med mörkt golv och vitt på väggarna.

• FruCicci

Morning,

Det var en liten blödning, men inte moderkakan som orsakade en snabb snitt förlossning på koko, hon är öm som satan men lycklig
    Mer berättar hon själv...
    Helt overkligt att jag satt och fikade med henne i fredags eftermiddag och sen pang på natten....
    Sorry om jag gav er lite nerver och lördags spänning.

Vickan - lät jobbigt att gå upp så tidigt!
    Fast får man sova i ett sträck till 05.30 så är man kanske ganska utvilad.
    Här sover lillan bäst och Victor som en kratta, men det har han ju alltid gjort.

TELIS, va blev det inget!
    Men jag förstår faktiskt det. Jag tyckte det var friskt vågat att boka ngt så långt bort om ut i fall att det var lite tjingtjong med bebisen... fast nu var det ju inte det och oftast är det ju inte det.
    Jag gillar modighet i och för sig... men Grekalnd är ju inte kattskit, jag har aldrig varit dör men det står på listan.

AM, Moa fyller den 26 aug. Så nära.... Fick först för mig att det var i dag, men jag tror det var så att Mugglan hade BF den 23e och hon kom den 26e

Snartis "Kicken" fyllde däremot 2 år den 18 augusti - han kom precis på BF. Kan meddela att han är lika vild nu som han var i magen, en liten busunge, men sååå söt.

Maken drog i morse vid 06.30, tror jag, för jag sov, han ska spela golf. Jag tycker det är bra att han kommer iväg och gör det för när han kommer hem är han en gladare och goare make och pappa
    Sen dricker han inget kvällen innan heller, så det är mys med smågodis och finglass istället.

AM du var verkligen snygg i håret

lappis, jag såg en snygg tjej med en läcker frisyr som hastigast när jag gick förbi Tures i fredags tror jag... kan det varit du???
    Jag hajjade till iaf

Snorkfröken, badrum.... jag kan inte så mycket, men vi valde klassiska färger.
    Vitt kakel, på väggarna o grå sjösten på golvet... vita och grå aterialjer i hela badrummet, sen bryter vi av med svart oo skojar till det med tex cerisa blommor i en grå sk¨ål.
    Vårt kök ser nog ut som AMs badrum. Vitt kakael och vita skåp och brun klinker på golvet, men väldigt stora plattor. Mycket praktiskt med klinker på golvet när man har barn, vi hade gamla trägolv innan från 1898

Nu ska jag leka med min son.
    Lillan har fått massa uppmärksamhet i dag då hon bajsade och spydde ner sig klockan 07, så det var sanering på högsta nivå som gällde

• FruCicci

Morning,

Det var en liten blödning, men inte moderkakan som orsakade en snabb snitt förlossning på koko, hon är öm som satan men lycklig
    Mer berättar hon själv...
    Helt overkligt att jag satt och fikade med henne i fredags eftermiddag och sen pang på natten....
    Sorry om jag gav er lite nerver och lördags spänning.

Vickan - lät jobbigt att gå upp så tidigt!
    Fast får man sova i ett sträck till 05.30 så är man kanske ganska utvilad.
    Här sover lillan bäst och Victor som en kratta, men det har han ju alltid gjort.

TELIS, va blev det inget!
    Men jag förstår faktiskt det. Jag tyckte det var friskt vågat att boka ngt så långt bort om ut i fall att det var lite tjingtjong med bebisen... fast nu var det ju inte det och oftast är det ju inte det.
    Jag gillar modighet i och för sig... men Grekalnd är ju inte kattskit, jag har aldrig varit dör men det står på listan.

AM, Moa fyller den 26 aug. Så nära.... Fick först för mig att det var i dag, men jag tror det var så att Mugglan hade BF den 23e och hon kom den 26e

Snartis "Kicken" fyllde däremot 2 år den 18 augusti - han kom precis på BF. Kan meddela att han är lika vild nu som han var i magen, en liten busunge, men sååå söt.

Maken drog i morse vid 06.30, tror jag, för jag sov, han ska spela golf. Jag tycker det är bra att han kommer iväg och gör det för när han kommer hem är han en gladare och goare make och pappa
    Sen dricker han inget kvällen innan heller, så det är mys med smågodis och finglass istället.

AM du var verkligen snygg i håret

lappis, jag såg en snygg tjej med en läcker frisyr som hastigast när jag gick förbi Tures i fredags tror jag... kan det varit du???
    Jag hajjade till iaf

Snorkfröken, badrum.... jag kan inte så mycket, men vi valde klassiska färger.
    Vitt kakel, på väggarna o grå sjösten på golvet... vita och grå aterialjer i hela badrummet, sen bryter vi av med svart oo skojar till det med tex cerisa blommor i en grå sk¨ål.
    Vårt kök ser nog ut som AMs badrum. Vitt kakael och vita skåp och brun klinker på golvet, men väldigt stora plattor. Mycket praktiskt med klinker på golvet när man har barn, vi hade gamla trägolv innan från 1898

Nu ska jag leka med min son.
    Lillan har fått massa uppmärksamhet i dag då hon bajsade och spydde ner sig klockan 07, så det var sanering på högsta nivå som gällde

• viktualia

Cicci - tjaa det är förskräckligt att gå upp så tidigt.. men så är livet som pendlare... jag har 7 mil till jobbet och det betyder att jag låser ytterdörren kl 6.15 och öppnar den igen 18.45.. - välkommen till min märkliga verklighet....

Tack för ytterligare rapport om koko förresten! Lät hur som helst som unge herrn hade bråttom ut!

Själv ska jag på utflykt idag, målet är Klässbols linneväveri bland annat. Ska bli skoj!

• Ore

Snorkfröken: Tack för input om trädgård, det du nämner som klara fördelar är sådant som jag också har misstänkt litet... Börjar luta åt det hållet faktiskt, ska bara se om maken köper fördelarna i det här fallet...

Angående föräldrakursen har jag legat lågt just nu, orkar inte vara ledsen över för många saker åt gången, och det har varit massa annat. Tror att jag måste ta en pratstund med min far, och det ser jag inte fram emot. Men jag ska inte tråka ut er mer om det, den saken är nog redan genomfunderad i mitt huvud nu...

Badrum: Vi har valt ett gräddvitt kakel, mörkbruna klinkers och så blir det en bård av typ mosaik fast i färdiga plattor i duschen, bakom blandaren, och även på framkanten av den fristående duschväggen. Visst kan man ibland datera badrum efter vad som är populärt under en viss tid, men jag vet ändå inte om det går att undvika det? Det låter ju ändå som att ni tänkt er ett ganska stilrent badrum, med mosaiken som en liten twist. Så det känns ganska hållbart i stil... Och turkos-blått lär nog alltid vara en badrumsfärg, associerat till havsvatten och liknande, så det borde vara safe.

• BrudSommar2006

Hur ska jag stå ut, och det här är bara början, låångt kvar till januari. Den ligger och sparkar på mina lungor så jag får andas i intervaller, fasen vad obehagligt.

Nu tillbaka till stövelletandet...

• Frejis

Snorkis - jag tror att det kommer att bli jättefint. Risken med att välja någonting neutralt är ju att det känns tråkigt så det gäller att hitta en balans.

Ore - det låter jobbigt med pappa och maken, hoppas att du kan hantera båda killarna; kan de vara så att de faktiskt inte förstår att du blir ledsen? Hoppas att pratstunden med din far hjälper.

Brudsommar - just ja, bäckenbottenuppluckring. När jag var hos min sjukgymnast sade hon att foglossning egentligen är fel ord och inte finns (inga fogar som lossnar mao ) utan att det är bäckenbesvär som det hela handlar om.

Jobbigt med bebisen som sparkar på lungorna.

Cicci - oki, då förstår jag lite bättre vad som hänt Koko. Hoppas att hon återhämtar sig snabbt och att lillebror mår bra

Har tänkt gå ut och plocka lite svamp idag.

• Frejis

BS igen - lycka till med stövlarna, hoppas du hittar något.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor