• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Telis: Hoppas att maken kryar på sig snart och att ni kommer iväg till Grekland eller något annat trevligt ställe

Oj, kokos förlossning låter dramatisk... Hade inte koko redan skrivit att alla mår bra så hade jag definitivt varit orolig.

En KRAM till Nenne med make, om inte sanden i ögonen hindrar henne från att läsa detta. Tänker på dig

• BrudSommar2006

Fasen också, precis när jag läste om Kokosens lilla kille så kom Iris och störde!

Stort Grattis Koko med familj! Hoppas att allt är bra trots att det vad jag förstår var lite dramatik inblandad.

Vänner OK, onsdag blir det! Men vad har de för färger på gummistövlar på Granngården? Iris får man inte på vad som helst. Ska prova Ica Maxi imorgon, där har vi i alla fall inte varit än.

Telis, vilken otur med maken! Ni åker inte några dagar sent bara då utan ni struntar i alltihop?

• BrudSommar2006

Vänner, du måste vara väldigt känslig för det här med tabletter! Dödstrött av Lergigan och pigg som en mört av Comp! Själv har jag då inte märkt av att jag blivit det minsta piggare av compen, inte ens när jag tagit närmare tio tabletter om dagen. Jag kunde lätt ta en någon timme innan jag gick upp och sedan sova vidare. Tog också en precis innan läggdags när det var som värst. Nu har jag i princip slutat med dem. Mår illa fortfarande men tycker att tabletterna har slutat att verka. Idag har jag tagit en men igår och i förrgår tog jag ingen.

• BrudSommar2006

September, det är inte bara Iris fötter som växer, hela hon är ju stor som en fyraåring.

Sweet, vad skönt att få sova lite extra ett tag men förstår att du saknar dem samtidigt!

Om jag inte kommer någonvart med Maxi imorgon så får det väl bli nätet.

• viktualia

Vänner - men jag hör ju till de kaffeberoende (mår apa om jag inte dricker kaffe) så det känns inte som nåt större hot... Däremot kan man ju fundera över hur jag ska få ihop mina morgnar...

Läget är ju att jag går upp 5.30. Bussen går 6.40 och då brukar jag somna direkt. Vaknar sedan 7.45 och är på jobbet 7.55.... klurigt... för illamåendet pågår ju då mellan 5.30 och 7.45...

• BrudSommar2006

Vickan, gå du inte upp och går på toa någon gång under natten? Om du ändå var uppe och gick på toa framåt morgonen kanske du kunde ta den då? Kanske inte är så exakt med en timme innan man går upp? Om du tar en någon gång under natten och en när du går upp så kanske du håller dig flytande?

• viktualia

Brudsommar.. hm... kan ju inte speeda mig mitt i natten och nej, än så länge slipper jag nattliga toabesök

• kängu

Nyss hemkommen från kalas och vad ser jag, Koko har fått bebis!!!!!! GRATTIS!!!! Åh, snusa massor på bebishuvudet nu, jag saknar redan lukten... skönt att höra att ni mår bra!!!

Telis, tråkigt att det inte blev ngn resa Hoppas att ni kommer iväg till Grekland istället!

• Frejis

Det har verkligen hänt stora saker här idag. Grattis till sonen Koko Fast akut snitt och ambulansfärd låter så där lagom spännande, kan det vara så att den lågt liggande moderkakan var inblandad? Väntar nyfiket på en rapport. Och grattis ännu en gång!

Telis ? trist med avbokad resa till USA, men den kan ni säkert göra igen, alla tre Hoppas att ni kommer iväg till Grekland i stället.

Brudsommar ? det är nog olika när det gäller ont i magen/mensvärk. Doktorn på DS sade att en del av det onda som jag känner kan bero på bäckenuppluckring så det är säkert blandat för min del, både sammandragningar och ont i bäckenet. Båda två ligger rätt nära varandra.

Muggles ? grattis till Moa på födelsedagen!

Vänner ? skönt att Lergigan comp fungerar fast nästan för bra. Kan tänka mig att sådana tabletter är bra på jobbet.

• Snorkfröken77

Hej hopp, kikar in lite snabbt, jag läser allt men kommenterar desto mindre just nu, är lite i en svacka just nu med uteblivna plus och vattenskada.

Var tvungen att kommentera lite nu iaf (maken är upptagen med onlinespel så jag kör detta istället)

Ore - Jag skulle rekommendera att få en färdig ritning över trädgården med växterna utmärkta. Vårt hus är ju ganska nytt och hade en ritad trädgård och det märks, den är genomtänkt, dels har den två nivåer vilket gör att den ser lite roligare ut och den är faktiskt snyggare än en normal villaträdgård (ok, lite partisk är jag ) Sen har vi har flera olika fruktträd samt att något blommar hela våren/sommaren. Som grädde på moset är den också extremt lättskött! Angående föräldrautbildning, vad trist, man kan ju inte tvinga någon, men jag tror han kommer ångra sig om han inte följer med.

Muggles - Ut med skiten bara, tror det värsta är när man håller inne med saker. *kramar om*

EA - Nej, inga spottings! Vi hade ju bestämt att det var slut med sådant! *förmanande* Tack för kladdkakerecept ska provas!

BS, Telis och Vänner - Grattis till fina UL/VUL!

Koko - Grattis till underverket! Skönt att höra att ni alla mår bra efter rapport om ambulans och akutsnitt!

Det verkar vara en trend i tråden att byta frisyr Sjäv har jag gått från ljusblond till mörkblond med kopparinslag, hoppar fortfarande till varje gång jag ser mig själv i en spegel

Ego - Jag är ju helt insnöad på badrum just nu och behöver lite råd, vi tänkte ha vitt kakel i lite större plattor och mörkt klinkersgolv, sen tänkte vi ha en fondvägg eller dylikt (runt badkaret eller i duschen) ha glasmosaik, frågan är nu, tror ni man tröttnar på detta? Jag vill inte att badrummet ska kännas omodernt om 10 år, att man ska tycka att det är SÅ 2010. Nåt sånt här hade vi tänkt oss: pcm.chainformation.com/WebImages/Amber_AM105_20x20_small.jpg
    Någon som har någon bra input?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor