• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

Tusen tack för all input om kakel, jag inser att bilden på mosaiken inte är den bästa. Kan tyvärr inte hitta någon bättre just nu. Men det är nog som ni säger att det är svårt att göra ett badrum som inte kommer få en tidsstämpel på sig. Mörk turkos borde ju iaf kännas hyfsat klassiskt, i sådana fall blir det bara en fondvägg plus inkakling av badkar i lilla badrummet och inne i duschen i stora badrummet tror jag. Har också varit inne på "ränder" som du Oupsie men jag tror att det är en sån sak man kan tröttna på.

Hej Nenne! Saknar också dina roliga inlägg, maken frågade just om det hänt något nu på kvällen i tråden och jag svarade att: Ja, Nenne, du vet hon som skriver så roligt har skrivit! Brukar läsa högt för honom när du skrivit nåt extra kul

En liten extrakram till Ore och Muggles ,hoppas det löser sig med dina trilskande karlar Ore, och Muggles för att livet inte är så kul ibland.

• kängu

Åh Nenne, kul att du kikade in *kramar* Tråden blir så mycket gladare när du är här!!

Snorkis, tror nästan inte det går att undvika att badrummet blir "daterat".. om man inte kör helvitt då. Men blått/turkost är ju också klassiskt!

Frejis, gick vattnet inatt?????????????

Ore, låter jobbigt med både din far och maken *styrkekramar*

Mugglan, skönt att du mår lite bättre nu!!! Orkar du/vill du käka lunch på fredag? Jag är "barnledig" då, maken är pappaledig.

Vad var det mer jag skulle kommentera...

Jo PB, hoppas att ni får riktigt mycket för huset! *håller tummarna*

Ego- Nu ska jag börja jobba så smått, några timmar i veckan på mitt gamla jobb. Jag och maken har ju som mål att dela så lika det bara går på föräldraledigheten, och han vill gärna få ta hand om Ru själv lite utan att jag lägger mig i Ska bli superskönt. Målet är att vi från och med årsskiftet båda ska jobba halvtid/vara hemma halvtid tills Ru ska börja på dagis.

• kängu

EA- noterar att du bytt bild, är det din nya motorcykel??

Vickan, vi "boade" inte förrän några veckor innan BF, så du har gott om tid på dig Bra att du tar itu med att ringa BM, finns ju ingen anledning att må kasst om man inte måste!!

• kängu

Nu är det dags att slita sig från datorn en stund, ska passa på att snygga till mig medan Ru sover! KRAMAR till alla!!

• Mrs  B

Godmorgon godmorgon!!!!!!

Klockan är inte ens nio och vi är klara alla tre med morgonbestyren.

Eftersom jag har satt upp mig som timvikarie på olika skolor måste jag var klar runt 7 för att hinna lämna på dagis, ringa läraren i fråga, ta mig till skolan osv. Så detta får bli våra nya rutiner, hejdå sovmorgon........

Vad kul att få se lite nya bilder vid era "pluppar".

Nenne
    Hej hej vännen!!!!!!!!!!!!
    Kul att du tittade in.
    Gillar också din gula bild.....

Frejis
    Är du fortfarande hemma eller???

Kängu
    Låter som en bra idé att dela lika på föräldraledigheten.
    Önskar också att vi hade kunnat göra det.

Ore
    Hoppas det löser sig med din pappa och man!

PB
    Har ni hört något mer om budgivningen???

• MSW

Godmorgon!

Telis: Tråkigt att inte resan blev av, men kanske inte bara tråkigt när ni(du iaf) har tvekat redan innan! Semester är juh ändå semester, och det är juh så jäkla skönt!

Ang badrum: "i have a dreeeaam.." Men jag tror inte att jag ska ge mig på att återberätta den här, tror inte att jag riktigt kan förklara hur jag menar i text.. Fast om man skulle vara riktigt noga hade det nog passat bäst på ett spa.. Jaja, jag "önskar" mig ett stort badrum när det blir hus.. Sen har jag lite problem om hur det skulle gå att genomföra....
    Tycker förövrigt det låter väldigt fint era förslag!

En massa nya bilder, så jag känner juh knappt igen er!!

Och så ego: I morgon ska jag på registrering, för trots att jag sökte för sent så har JAG KOMMIT IN, och ska alltså börja plugga! Så nu vet jag vad jag ska göra de närmaste 3½åren!
    Så i höst kommer vi dela på föräldraledigheten, och sedan ska juh plutten börja på dagis!
    Plutten är förresten inte så himla mycket plutt längre, han fyller ett på torsdag, och igår ammade vi för sista gången (är det tänkt) vilket gjorde mig lagom sentimental.. Men nu känns det nog bra tror jag!
    Han tar ett par steg själv emellan åt, men han går inte.. Får se om han hinner med det innan ett års dagen eller inte..
    Jag är förkyld.. Igen! Hoppas att det är någon lindrig variant!
    Euumm.. Något mer?
    Njae, inte just nu kanske.. Nu ska jag duscha, så jag ev hinner bli färdig för att åka till en kompis vid 11..

Skickar en stor hög med kramar till alla!

• MSW

Ja juste det, passionsblomman, tack för att du inboxade mig länken till huset också, jag ser heller ingen anledning till varför inte ni skulle kunna få igång en budgivning på det!

Nu duschen (om A tillåter!)!

• Fru E

En snabbis innan alla möten fram till lunch.

Japp, visst är det min motorcykel som är på bilden den ska pimpas lite och tvättas men är otroligt nöjd!
    Fick den till ett kanon pris och mycket är bytt på den som vi slipper lägga pengar på, försäkringen är billig och knappt någon skatt.
    Tog en premiär runda igår med maken på en gigantisk parkeringsplats i närheten där vi bor så nu har jag kört i 30 km/h i 3:ans växel. Hur coolt som helst!
    Får ju lägga pengarna på något när det inte blir några barn brukar säga att motorcyklarna är mina och makens barn.
    Tänkte ta kortet i vår men köra så mycket som möjligt nu i höst och ta teorin.

Ouups sen till möte!

• Ore

Godmorgon

BS: Skönt att du hittade gummistövlar till slut, märkligt att det var så utplockat. Kanske blir lättare med Iris morgonbestyr nu?

EA: Snygg MC

Nenne: Du är så jäkla härlig, hade ett stort leende i ansiktet bara när jag läste att du *glider in på knäna*...

Vickan: Härligt att du tar tag i att skaffa illamående-tabletter, hoppas de hjälper bra!

PB: Ska titta in och gratulera Hvidis Det du säger om trädgårdsdesigner är precis vad jag hoppas på, och jag bli mer och mer övertygad om att en färdig ritning ger mer än ett antal rådgivningstillfällen... Grattis till många intressenter på visningen, hoppas det blir rejäl budgivning!

Kängu: Kul att komma igång att jobba litet smått igen...

Umgicks med en helmysig liten tjej på drygt 1,5 igår... Kul att hon inte hinner glömma bort en mellan varven, utan faktiskt ler när hon ser mig, och gärna håller handen. Väldigt bestämd liten tjej, med enordsmeningar. "Gå" och så pekar hon dit hon vill gå. "Sitta", och pekar på grävskopan... "Upp", "Kom" och litet andra kommandon kunde hon också. Jag blir också så glad över att se makens fascination över henne, ser mycket lovande ut

Annars så fegade jag ur, och lät bli att prata med pappa... Dock pratade jag igenom situationen med alla mina syskon. De hade ståndpunkterna "förstår dig, men blanda inte in mig i det hela vad du än gör", "förstår honom helt och hållet" och "det här är inte så lätt, men han är litet fel ute på några sätt". Får se om jag hinner idag. Var dessutom helt rödmosig i ansiktet efter att ha pratat med syskonen, fick dock en ny infallsvinkel som jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till än... Får se om jag kommit fram till något ikväll.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor