• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Folk brukar ju tacka glatt ja till våra kalas, så jag tror iaf inte det berodde på att vi är tråkiga
    Fast lite snopet & trist ändå när man planerat & funderat & fixat så mkt. Var ju tom på Ikea häromveckan & köpte några meter tyg till en duk på ena bordet

• fru AM

Piggelin: nej vad trist med sådant manfall på festen! Snopet! Vi skulle ha barnfri middag för ytterligare tre par i våras - hade skaffat barnvakt borta och så hade även gästerna - så blev ett par sjuka och även en i det andra paret. Så istället för 8 till bordet blev vi fem. Det var snopet med tanke på menyn som vi gjort oss till med ..

• passionsblomman

Något har hänt med kopplingen på min bil så jag fick lämna den på infartsparkeringen i förmiddags. Nu ska den bärgas av hundkojedoktorn, men jag skulle få skjuts till den parkeringen av min sambo-som är i Västerås och äter middag i godan ro med sina föräldrar och inte har åkt hem så han kan hjälpa mig.

Utöver det: Jag har stopp i min högra äggledare.

Jag bara gråter och gråter och gråter.

Vet inte vad jag hade fått för mig, men någonstans hade jag kopplat ihop det här med att spola äggledarna med att liksom GÖRA bättre passage och rensa eller vad man ska säga.
    Jag har inte alls gått och väntat mig att få höra attdet bara är passage i en av två.
    Känner mig hur naiv som helst.

Vad det gör med mina chanser fattar ni ju själva.

Det finns ingen gubbe som har tårar bland smileysarna. Varför finns det inte det?

• fru AM

Men Passionsblomman! Vad tråkigt och vad jobbigt att få ett sånt besked. Nej - det var ju inte vad du hade ställt in dig på. Stor jättekram och en tröst-tårta (förlåt men jag tänker bara i tårttermer just nu). KAn man göra något åt stoppet?

(och skit med bilen - men det känns som en lite världsligare sak i sammanhanget)

• passionsblomman

Jag vet inte. Har bara fått det preliminära beskedet utifrån vad de såg bara snabbt. Det är inte HELT stopp men kontrastvätskan var kvr därinne istället för att rinna ut som den ska. Vad stoppet beror på vet man inte. Det kan vara olika saker. Nu fick jag antibiotika för att inte få infektionav kvarliggande kontrastvätska.

Gissa förövrigt vilken äggstock som varit mest produktiv på fina stora folliklar???
    Höger såklart.

fru AM skrev 2009-08-24 17:25:48 följande:

Men Passionsblomman! Vad tråkigt och vad jobbigt att få ett sånt besked. Nej - det var ju inte vad du hade ställt in dig på. Stor jättekram och en tröst-tårta (förlåt men jag tänker bara i tårttermer just nu). KAn man göra något åt stoppet?(och skit med bilen - men det känns som en lite världsligare sak i sammanhanget)
  • passionsblomman

Jaha, och vad fan tror ni händer NU då när jag sitter här och vill få gråta ut ifred???
    Det parkerar en BMW på vår uppfart!
    De tror nog att ingen är hemma, eftersom jag ju inte har någon bil utan har promenerat hem...så de har gått runt här på tomten och nu går de ner till sjön...

Jag har gömt mig!

Jag ORKAR inte visa och vara klämkäck och säljande nu!

• BrudSommar2006

AM, ja vi vill ju helst inte behöva ge henne hormoner i onödan, hoppas att vi slipper! Fast de säger ju att man ska ta längden när de fyller två år gånger två för att få vuxen längd och i så fall blir hon ju över två meter...

• Mrs  B

Hej hopp!!!!

MSW
    Är det Växjö som gäller nu då eller????
    Verkligen kul att du kom in på det du ville.
    Grattis!!!!!!!!!!
    Själv börjar mitt program igen på fredag. Ska bli spännande och se vem vi ska ha. Vet henne bara till namnet, men hon är tydligen känd i vissa tidningar som flitig debattör.

Cicci
    Jo, rutiner är bra men detta är lite tidigt och en smula stressande kan jag tycka. Skillnad när man har jobb och måste iväg varje dag.
    Skit i dagispersonalen och gör det som passar er istället, så gör jag. Ibland lägger de sig i minsta möjliga......
    Har ju också jobbat som förskollärare (2år) men har aldrig orkat bry mig om sådana pettitesser.
    Kram på dig!!!!

• Mrs  B

PS
    Stor kram till dig!!!!!!!!!!!!!
    Verkligen ingen rolig dag så jag förstår att du gömmer dig!!!!
    Vad händer nu framöver???

Idag efter x antal tillsägelser var Malte bara TVUNGEN att peta på stykjärnet när det var igång med två fingertoppar.
    Att den ungen aldrig lär sig....... ??????

Max hittade på många hyss och tokigheter men han var aldrig "farlig" i sitt beteende så som Malte är. Malte är helt hopplös och gör ALLT som är farligt....
    Blir heltokig på honom!!!!!!

Nu väntar snart läggning av barnen och sen ska jag steka lite kantareller som jag fick av svärmor ikväll. Mums!!!!!!

• passionsblomman

Mrs B skrev 2009-08-24 19:47:08 följande:

PSStor kram till dig!!!!!!!!!!!!!Verkligen ingen rolig dag så jag förstår att du gömmer dig!!!! Vad händer nu framöver???
    Ingen aning faktiskt. Det var ju bara de spontana kommentarerna från en snabbtitt på bilderna jag fick nu genast. Det egentliga utlåtandet får nog kliniken till sig imorgon och då skulle sköterskan höra av sig. Vet inte ens HUR pass stopp det är så det är väl bara att vänta och se vad de säger.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor