• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Slänger in ett snabbt inlägg innan jag kraschar i sängen, har haft en fullspäckad dag!

Muggles, ok, ska vi ta lunch nästa vecka istället då kanske?
    Det är vanligt med så kallad "barnstamning", för de flesta barn så växer detta bort. Vilken typ av stamningen är det? Repetitioner (t.ex. ba-ba-ba-banan), förlängningar (ssssssssol), eller blockeringar (b *tystnad* anan, att ordet liksom inte kommer fram)?

MSW- Kul med skolan!!!

EA- Jäkla spottings då

PB- Usch vad tråkigt Hoppas du får mer svar snart på vad detta innebär.

• muggles
    Piggelin1 skrev 2009-08-24 21:10:44 följande:
    Men Mugglan, du frågade inte mig
    Nej det gjorde jag inte men du finns ju på FB. Och det är bara mina vänner som kan se bilderna. Jag ber om ursäkt om jag gjorde fel! Men jag trodde det var ok iom att du finns på FB...
  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2009-08-24 21:05:48 följande:
    PBi vår utredning så var spolning det första de gjorde efter blodprov och spermaprov, konstigt att de gör så olika! Jag tycker ju det verkar som en bra grej att börja med, i rätt ände. Eller ja, just i detta finns det ju bara en ände, den andra änden är ju enkelriktad.
    Ja eller hur?
    Fast det är klart, min oregelbundna cykel antogs ju vara den primära orsaken, då den verkligen var hoppig och hattig. Uppfattade spolningen mer som att bättra oddsen om man försökt utan framgång ett tag.
    Tycker de borde kunna se de där stoppen på VUL, men vad fasen vet jag. Börjar allvarligt inse att man inte kunnat ett skit om barnalstring innan allt detta drog igång. Min son framstår mer och mer som ett äkta mirakel...
  • kängu

PB- Ja konstigt att de inte sett stoppet på VUL?!

• muggles

Kängu: typiskt repetitioner. Ma-ma-mamma fly-fly-fly-fly-flygplan. Rätt jobbigt faktiskt. Och hon som har pratat så himla bra och flytande innan. Men jag hoppas också att det växer bort.

• Piggelin1

Känner igen det så himla väl - just när det bara blir föööör mkt av allt i vardagen & så kommer detta upptill
    Tänkte också på det där du skrev, att din kropp kanske "tror" att den har två fungerande äggledare & producerar ägg från båda. Så det kan ju göra att det skiljer sig åt.

Cystan var egentligen inte så himla otäck, jag blev sövd & snittad (har ett kejsarsnittsärr utan att ha gjort kejsarsnitt ) & var sjukskriven en månad. Det var tiden efter det som egentligen var den riktigt jobbiga, eftersom jag hade vrålont titt som tätt fastän cystan var borta. Tappade räkningen på hur många ggr jag var tillbaka så att de kunde kolla om ngt läkt fel, ngn infektion eller liknande, men varje gång såg allt fint ut. Ovissheten var hemsk. Tills dess att ngn till slut tyckte att ett urinprov kunde vara bra att ta - då visade det sig att all den smärtan jag hade haft det senaste halvåret berodde på njursten

• nennesjuttioåtta

*hoppistudsar* Hej kängu!!!

Jag tror inte det syns på VUL eftersom det inte är så tydligt och så pass smal passage?!?! Med kontrastvätskan syns ju hela paketet på annat sätt. Men jag tycker ändå att de borde börja emd det. Men till mig sa hon innan de gjorde spolningen varför de gjorde det, för att se stopp. Annars hade jag nog också fattat det som att man röjde väg bara.

• muggles

Kängu: ja lunch nästa vecka låter bra!

• kängu

Mugglan, repetitioner är det som oftast brukar växa bort. Har barnen förlängningar eller blockeringar, eller skaffar sig olika "beteenden" kring sin stamning är man lite mer vaksam. Så det kommer säkert försvinna av sig självt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor