• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Muggles-ja man känner sig inte så speciellt "hot" när man har en jädra massa brunt kladd runt muffen

Tänkte ringa gyn imorgon för att få pergo för då försvinner de

• nennesjuttioåtta

PB
    i vår utredning så var spolning det första de gjorde efter blodprov och spermaprov, konstigt att de gör så olika! Jag tycker ju det verkar som en bra grej att börja med, i rätt ände. Eller ja, just i detta finns det ju bara en ände, den andra änden är ju enkelriktad.

Oj vad jag använder trafikmetaforer idag, inspirerad av EA, kanske?

hahaha, nu var jag ute och ropade på Nancy (ja, BS, hon går ute själv nu men dörren är alltid öppen, det går kanonbra! Vi började under semestern och hon sköter sig exemplariskt och kommer in när man ropar) och såg henne i dunklet på en stenplattehög. Så rullade hon runt för att klia sig på nacken men då trillade hon ju naturligtvis av, klumpekatten!

• nennesjuttioåtta

vickan
    soooolgubben i magen!

• passionsblomman

Piggelin: Fyyy vad läskigt med din cysta!!!
    Låter ju iofs logiskt att kroppen sedan ägglossar från den enda som finns, men jag har ju producerat ägg i båda hela tiden och särskilt i den stoppade, så kroppen tror nog att den har två som funkar.

Jag har bara så in i helskotta mycket omkring mig just nu med husvisningar och gud vet allt och bara en chans kvar innan flytten, så att höra annat än "nejdå allt ser bra ut" var helt fel och jättejobbigt.
    Jag har ju åldern OCKSÅ emot mig.

kan inte hjälpa att jag en stund idag kände mig riktit abitter på min sambo som i åratal tyckte det räckte så bra med ett barn och hade tusen skäl att vänta med ett till. "Titta nu hur det gick" kände jag bara.

Men, vi får se vad de säger imorgon.

Nu ska jag sluta ego-älta!

• muggles

Jag har en liten Moahistoria: det har skolats in ett gäng nya barn på Moas dagis. Och enl fröken tyr de sig till Moa för hon är rolig (pratar mkt) och snäll mot de andra barnen. Det värmde i mitt hjärta att höra att hon är snäll mot andra barn! *stolt*

Däremot har hon börjat stamma?! Skumt...

frullan: jag hoppas att du får hjälp hos dina psykologer - hur kommer det sig att du har två? Vad har de för teorier om det hela, finns det ngn bra förklaring till varför du mår som du gör?

• Piggelin1

Hej förresten!

...och HEEEEEEEEJ Nenne-gos

• nennesjuttioåtta

muggles
    aaaw!!! Snälla Moa!
    Ang stamning, kanske att hon blir så ivrig att det tar stopp, så är det iaf med min systerson. Hinner inte med!

• nennesjuttioåtta

hej piggelainen!!!!!

idag, inte ett moln! Men jag borde börja blöda snart för att visa på nedreglering så d´kroppen spjärnar nog emot här. Naturligtvis. *mummlar fula ord*

• muggles

PB: ja inte går man på allvar och förväntar sig att de faktiskt ska hitta ngt fel utan man tror ju att det såklart ska bli ett "det ser bra ut". Trodde jag också för en vecka sedan... Jag övervägde möjligheten att de skulle hitta ett dött foster men inte tog jag in det känslomässigt utan bara rationellt så att verkligen höra det sedan var en enorm chock. Hur stor förstod jag inte förrän senare när jag stod och ringde på taxi - jag skakade som i värsta frossan (chockreaktion). Och du, jag har också åldern emot mig så vi är två. Inte för att det är ngn tröst men... Vi har ju åtminstone ett barn. Själv tycker jag att det är värre med "total" barnlöshet än sekundär el vad det kallas (hoppas jag inte sårar dig nu).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor