• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Oupsie-jag ska bla byta backspeglar på den, ta bort packboxen och ev lämna in motorkåpan för att bli fin i lacken

AM-lugn bara lugn! jag hade provbakat tårtan en dag när du vet att du har tid. Bakat bottnarna dagen innan och gjort smörkrämen, nästa dag gör du moussen (går snabbt och du kan inte misslyckas) och lägger den på tårtan. Ställ in tårtan i kylen ett par timmar och lägg sedan på smörkrämen (kan värma den lite så är det superenkelt att bre på). Tada en färdig tårta som du kan frysa
    Förstår samtidigt om du inte vill göra den själv nu första gången men skämt åsido så är nästan garneringen det som är pilligast.
    Hade jag bott i Stockholm så hade jag kunnat komma över och hjälpa dig

Mrs B-kanske är enda sättet som Malte lär sig på, tyvärr den hårda vägen....

Telis-vilken otur ni hade med resan men samtidigt ska det kännas bra att åka iväg när ni är tre

Cicci-ähhh strunta i dagisfröknarna, det är väl inte deras barn eller??

EGO-dag 25 idag så undrar när tantafan behagar dyka upp när hon spottat sen dag 19
    Fick lite press på mig när de ändrat reglerna för teoriprovet för mc, tar jag det innan 1 november så slipper jag krångliga regler men inte annars. Får väl börja hårdplugga nu

• Fru E

PB-okej, så de visste inte hur pass "allvarligt" det var eller när du fått det?? Även om det skulle vara lite stopp så går det kanske att åtgärda?? * KRAM*

MSW-grattis till antagningen

• BrudSommar2006

Passionsblomman, har de upptäckt stoppet först nu? De har aldrig kollat tidigare utan ni har bara kört på med inseminationer? Du har ingen aning då om du alltid haft stoppet, även när du blev gravid första gången? Vilket skräp, stor kram! Fast kanske det inte är värt att deppa ihop helt innan vi vet om det går att åtgärda??

• BrudSommar2006

Passionsblomman igen, menar du att din sambo hade lovat att skjutsa dig men struntade i det och åkte hem till sina föräldrar istället??

• passionsblomman

Ja jag vill ju gärna hoppas det.
    Hade ju av ngn anledning fått för mig att just spolning innebar att man rensade eller så. Det var ju alldels fel.

EA&MJ skrev 2009-08-24 20:06:10 följande:

PB-okej, så de visste inte hur pass "allvarligt" det var eller när du fått det?? Även om det skulle vara lite stopp så går det kanske att åtgärda?? * KRAM*MSW-grattis till antagningen
  • snaily

Passionsblomman
    Neeeej vad sorgligt med äggledaren! Men, fundering: är det inte så att man ägglossar från en äggstock i taget så att säga - nästa månad kanske det är vänsters tur att producera fina folliklar, och där var det ju bra passage? Hoppas hur som helst det går att åtgärda! Förstår att du inte känner dig ett dugg på husvisningshumör... Kram!

BS - vad är det för hormoner man ger till Iris i så fall? *nyfiken*

Cicci - det är bra, ge dagistanterna nåt att skvallra om!

Piggelin - er dagmamma låter ju helt underbar, förstår att ni är nöjda! Kan man få låna hit henne några år om man skulle lyckas få barn själv? Snopet med festen! Men desto mer gottig mat åt de som kom.

EA - vilka j%&¤#a envisa spottings!! *ryter och skäller åt dem*

• start september

Kram till Passionsblomman. Hoppas att du får ett lite bättre besked än det preliminära, eller att det finns något vettigt att göra.

Grattis MSW till platsen - kul med en utbildning du vet att du vill gå!

• Fru E

PB-har du några bra tips på hur jag ska bli av med alla 20 000 bladlöss och myror jag har på mitt dvärgäppelträd???? Så fort ett nytt skott kommer är lössen i mängder där och till sist blir bladen helt svarta och skrumpnar

• Fru E

Glömde, har sprayat med vatten och såpa några gånger och då blir lössen svarta och dör men det kommer alltid nya

• Fru E

PB-jag har nog mera trott att spolningen är till för att kolla passagen i första hand och sen i andra så kan det öka chanserna lite lite månaden efter

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor