• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

Ore - vilken besvärlig pappa Du får helt enkelt sätta dig ner med honom och förklara hur du känner och hoppas att han förstår *kramar*

EA - Grattis till MC, vad är det för märke och modell? Måste googla Inboxa om du inte vill skriva i tråden.

MSW - Grattis till att du kom in!

Badrum, igen. Nu har jag äntligen lyckats hitta bilder som mer förklarar hur jag tänkt: flexinredning.blogspot.com/2008/09/vackert-med-mosaik.html
    Mosaik runt badkaret och ev på väggen bakom i lilla badrummet (3 m2) och i stora badrummet (8 m2) bara inne i duschen, i den havsgrönturkosa nyansen som visas på bilden, sen vitt kakel till det och svart klinkersgolv.

• BrudSommar2006

Hej FruLLan! Jag är jättedålig på presenter men tycker att Barnkammarboken är en jättebra present, den silvriga är bäst! Annars första paret skor, en gunghäst, andra barnböcker eller dvd:er, tåg med räls, speldosa, nalle, första dockan, aktier är ju bra men man vet ju aldrig om de har tänkt öppna aktiedepå eller så och det är ju inte alltid man vill lägga så mycket pengar heller, pussel, bobby car, äh jag vet inte, som sagt, är rätt usel på presenter själv!

• Lapinette

Frullan - låter tungt (att gråta hela dagarna) och hoppas dina psykologer hjälper dig på rätt köl.

• Lapinette

Liten - vad trist! Såg inte slutet på budgivningen och idag har de tagit bort den så jag kunde inte se om ni vann.

• Lapinette

BS - inga planer alls faktiskt men mamma vill att han ska komma ut till landet och så tror jag min bror även vill träffa honom. Sen har ju han en massa vänner i Stockholm som jag kan tänka mig att han vill träffa. Det blir ju inte riktigt samma sak som att ha svärmor här (turist).

• fru AM

frullan: bs gav bra förslag på doppresent, annars är barnservis bra att få/ge

• Ore

Bra doppresent är inte lätt... Jag har mest gett bort barnbestick, smyckeskrin, smycke (till tjejer) - tycker faktiskt det är litet fräckt med de halsband jag själv har jag fått i doppresent, har t.ex. en sån här som jag gärna använder och som många har kommenterat www.lyckopenningen.se/se/art/lyckopenning-nickeltestat-silver-20-mm.php Har också något hänge med min "månadssten" i, och ett bismarckarmband som jag successivt fått en massa berlocker till...

• fru AM

Annars är ju min universaldoppresent en TÅRTSPADE (om man känner sig riktigt i spenderartagen kan man köpa ett set med tårtspade och tårtskedar/gafflar).

BS: Det funkar nog bra utan medicin om ni inte vill ge Iris det! Jag är ju 185 lång. Tyckte det var småjobbigt i högstadiet (även om jag inte var längst i klassen) - men å andra sidan är det mesta jobbigt i högstadiet. Efter det har det inte varit några problem. Det är en bra måttstock på vilka killar som är trygga i sig själva också - de som törs ragga på en längre tjej är de man ska satsa på ...

• Fru E

Snorkfröken-det är en Suzuki GSX-400, årsmodell -82 och har gått 3600 mil. Nytt batteri, drivpaket, nya däck och toppbox = sparar mycket pengar på sådant som annars måste bytas.

• Fru E

Ett annat roligt förslag till doppresent är en barnstol i trä målad med ett motiv som speglar barnets intresse (dvs föräldrarnas) och med namnet på

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor