• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Har snabbspolat förbi de senaste dagarnas inlägg. Har säkert glömt massor som jag hade tänkt kommentera.

Kokisen ? stort grattis till lillebror! Låter dock lite läbbigt med ambulans och akutsnitt.

Sweet ? härligt med en ensamhelg även om jag förstår din längtan efter familjen.

Telis ? nej, blev det ingen USA-resa?!!! Tänk att du tvekade förut och så blev det maken som blev sjuk. Hur mår han och har ni bokat en resa till Grekland?

Cissi ? nej inte i fredags men i onsdags satt jag där (lunchtid på Tures).

Snorkfröken ? gällande badrum så har vi vitt stort kakel på väggarna, mindre grått på golvet, lång ekskiva med nedsänkt handfat och stort badrumsskåp från Svedbergs. Sen har vi inbyggt badkar med vit mosaik framtill och på sidorna. Vi gör som många andra dvs alternerar med färgglada handdukar, på vintern blått och på sommaren limegrönt.

Passionsblomman ? lycka till med huset och spolningen!

Liten ? hur gick det? Har ni blivit med hus?

Nenne ? saknar dig härinne! Kram och lycka till med sprayen.

Ore ? jobbigt med familjen ibland. Själv har jag spenderat 4 dagar med min mamma + hela franska släkten och kände mig otroligt lättad när jag klev av flygbussen igår. Sa till maken ?äntligen några dagar för oss själva?. För det blir inte särskilt länge, på torsdag kväll kommer pappa.

• Oupsie

Muggles
    Hoppas att efterkontrollen går bra.

BS
    Funderar ni på att ge Iris medicin? Hade en klasskompis som fick sådan medicin, så nu i vuxen ålder tror jag att hon är ca 180 cm.

MSW
    Grattis! Kul att komma in på den utbildning man önskar

Snorkfröken
    Jag menade inte ränderna som sådana utan jag menade som ett exempel där mosaiken och golvet går ton i ton. Det finns så himla mycket snyggt att välja på så ni hittar nog något som ni gillar. En ytterligare anledning till att vi valde de färgerna som vi gjorde var att vi trodde att lägenheten blir mer lättsåld om vi har neutrala färger men planerar man att bo kvar längre så kan man ju ta ut svängarna mer .

EA
    Kul med ny motorcykel! Hur ska den pimpas?

Kängu
    Låter som en smart plan ni har, med jobb och föräldraledighet.

Passionsblomman
    Hoppas att spolningen går bra.

Ore
    Hoppas att det löser dig med din pappa och make. Aldrig kul med konflikter

Har säkert missat en hel del, som vanligt Ha det så bra allihopa! Måste iväg nu...

• BrudSommar2006

Telis, undrar också hur maken mår och om du har klarat dig?

Oupsie, det beror på hur gammal hon är när hon blir 165 cm lång.

Lapinette, planerar ni att göra något speciellt när din pappa är här?

• BrudSommar2006

Är Koko kvar på sjukhuset? Eller fick hon komma hem direkt? Antar att man blir nedsövd med akutsnitt? Kan knappt bärga mig innan jag får höra resten!

• Liten med Mindre

Grattis koko-familjen! Skönt att allt gått bra trots lite dramatik. KRAMAR!

Telis - skrutt med resan. Hoppas ni hittar nåt annat skoj.

Själv är jag på väg till sängen för en tupplur innan jag hämtar Mindre från dagmamman - hon ska sova där idag, och jag misstänker att det inte kommer att gå lysande. Behöver nog lite energi i eftermiddag.

Det får bli en längre stund nästa gång.

(Lappis - inget hus denna gång)

Tjing!

• Ore

Mitt stora problem med pappa-make-konflikten är att de är nog inte så irriterade på varandra. Maken rycker mest på axlarna, för honom spelar det ingen större roll om min pappa hjälper till eller inte. Pappa kan alltid intala sig att maken har lyssnat "för mycket" på SIN pappa. Men då blir pappa istället irriterad på mig, för att jag "inte säger ifrån, och tar tag i saker" utan "låter" saker göras på ett sätt som inte är enligt pappas standard. Och jag är alltså besviken på pappa just nu, för att han sätter så märkliga villkor för att hjälpa till. Givetvis tycker jag inte att han behöver göra något som inte görs på det sätt han vill, eller ens hjälpa till om han inte vill det, men jag undrar om han har för vana att kolla in alla detaljer i sina kunders hus, och bara ta de jobb där allt på husen är gjort enligt "hans" standard och på det sätt han skulle ha gjort det? Om inte, varför göra så i "mitt" hus, när han säger att han vill hjälpa till? Det är väl knäckfrågan just nu, som jag vill framföra till honom. Å andra sidan verkar det som att han "lider" av att 'folk på bygden' tycker att vårt bygge tar lång tid. Det avhjälps ju inte av att han håller sig undan iofs. Men han vill inte förknippas med ett bygge som tar lång tid och ändå inte blir "jättebra" enligt honom, men oavsett vad han gör och säger så är han förknippad med det eftersom han är min pappa...

Nä, nu ska jag inte tråka ut er genom att älta mer om det. Tack för alla styrkekramar och uppmuntran, det hjälper Ska försöka orka med en diskussion ikväll.

• muggles

Ore: din pappa är kanske extra noga med ditt hus eftersom det är ditt? En annan kund bryr han sig ju inte om på samma sätt.

• Fru FruLLan

Hejsan hejsan tjejer
    Grrrrr
    Skrev precis ett långt inlägg men helt plötsligt stängde webbläsaren ner sig så det förvann
    grrrr
    får se om jag orkar få med allt igen.

Mugglan: Skönt att höra att du ska prata med någon. Jag tror att det är jätte bra att göra ett ordentligt "avslut" på den här graviditeten och bearbeta allt. Hjälpter förhoppningsvis för att gå vidare.
    Jag har tänkt så otroligt mycket på dig och den skit ni behövt gå igenom, det kom så "nära" på nåt sätt alltihop.. Tycker fortfarande att det är så orättvist och hemskt att det behövde hända. Stor kram och hoppas att ni alla måt bättre!
    Kul att höra att kalaset blev bra.

Nenne: Kul att se dig härinne igen! Du är saknad ska du veta. Skit att du inte mår så bra pga av spray, hoppas att det vänder snart.
    Urs jag har fortfarande lite ångest och är lite ledsen över att du, helt förståligt!, blev så upprörd/arg på mig i våras när jag mådde så piss och som värst över alla känslor med roffes kön. Jag förstod ju så väl att det jag kände (känner...) sticker i folk. Hoppas att du inte fortfarande känner dig lite pissed på mig även fast jag har full förståelse ifall du skulle det.

jag jobbar allt jag kan ska jag säga med mina konstiga känslor och hur puckad jag är två psykologer är jag uppe i för tillfället. Får vel se hur många fler det behövs för att få rätsida på den här galningen
    men jag gråter inte dagligen eller hela dagarna längre! hurra!!!!
    alltid något.

nåja.

Grattis igen kokosen och jag har fortfarande så hiiiimla dåligt samvete för de promenader jag tvingade ut dig på i fredags hur kan en människa vara så korkad som jag är ???

telis: Grattis till fint UL och välkommen i pojkmmamma klubben vi är några stycken.
    jag vet ju dock att du helst av allt ville ha en tjej, men att ni ändå är lika lyckliga över en kille! det är skönt och fy vad härliogt att allt såg bra ut. Söder kan inte få för många grabbar!

cicci: Ha ha ha fan vad jag skrattade när jag läste om dagis snick snack om att victor kör vagnen och din reaktion
    bra svar på tal.

men ärligt, va faaaaan???????
    Som du skrev så är det ju platt och inhägnat! ta hand om de andra ungarna och sluta pladdra skit kärringar!!!
    victor är ju super duktig på att köra vagnen dessutom. och helt ärligt, den vagnen är ju som en pansarvagn så om nån unge cyklar in i den så är de vel det barnet som skulle bli mest skadat, inte lillasyster! och du har ju hela tiden jävligt bra koll på victor o vagnen. Larvigt!
    S
    Nåja, bra att de fått nåt att snacka om!
    Synd att du drog till ikea, hade tänkt promenera in till stan och ta en kaffe ´med dig. Men det får bli en annan dag!

apropå ikea ås måste jag dit nmån dag
    urs gillar inte stället.

Nåja

lappis: Förstår behovet av att vara själöv ett par dagar. Umgås tätt med släkten kan ha den effekten på en... Ska bli kul att se dion och AMs nya frisyrer på onsdag. För visst skulle det vara lunch då.
    fast nu kommer vel inte kokosen.
    Hon hoppades på att få åka hem idag, men lunch på onsdag tror jag inte hon hänkar på.
    Hoppas även få se frejans mage då

msw: grattis till pluggplats!

Ps: Hoppas husförsäljning och spolning går bra!

Mindre: Hoppas eftermiddagen blir bra!

Vickan: Bra att nenne fick lite vett i skallen på dig... Skrattade otroligt myckjet åt hennes kommentarer åt dig. Klockrena!
    vad bra gumman förresten att du skulle ge föräldragrupper och dyligt i hålan chansen. Tror du kommer hitta trevöliga prickar där!

• Fru FruLLan

men guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vad jag är korkad.
    Det är nästan så att jag skäms....

Nåja

jag skulle precis inboxa kängu...
    men jag vet ionte hur man gör
    hue puckad får man bli?

Nåja jag vet iallafall inte hur man gör, kan nån hjälpa mig?

• Fru FruLLan

Just det jag har en fråga till.

vad tycker ni är en bra doppresent? På senaste dopet (fast det var ett namngivningskalas...) vi var på så gav vi en bok, barnkammarboken.

menhmmm.
    vad ska man ge.

Gillar inte silverskedar eller silverprylar eller sånt. Det är inte riktigt jag.
    HJÄLP!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor