• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Absolut Piggelin !!! Nej, skämt å sido så har jag faktiskt jobbat. Tackar, tackar (till välkomnandet)! Du får berätta, på restråden, hur en tjejhelg har varit.

AM - jag köpte allt till tjejen (6-åringen) i den där underbara leksaksaffären på Östermalmstorg. Fick även med mig massor med presentpapper (så gulligt). Det blev målarblock, stämplar, pennor (som blev superpoppis), ett armband ... lite pyssel. Precis sånt tycker hon är skoj just nu. Till Hector (3-åringen) köpte jag ett brio-tåg som kan gå av sig självt (med batteri). Det var suveränt då de hade ett brio-tåg hos farmor. Sen visade sig att även det här funkade på den banan och kunde släpa alla 20 vagnar efter sig. Han lekte hela tiden med tåget.

• Piggelin1

Vilket antiklimax det blev i helgen ism vår kräftskiva förresten...
    I fredags morse såg det ut som om vi skulle bli 15 vuxna & nio barn, mao fullt ös (& vi hade redan innan i veckan handlat mat & dryck utifrån detta). Sen när kräftskivan väl gick av stapeln så slutade det med att vi blev sju (!) vuxna & fem (!) barn & då var vi tre själva inräknade
    Vaddå bortfall... Kändes hur snopet som helst - hade bakat eget knäckebröd, två franskbröd, förberett flera olika efterrätter, några röror till välkomstdrinken, västerbottenostpajer, en massa öl & tre BagInBox.
    Vi gillar ju verkligen att ordna större kalas, så det kändes ganska snopet som sagt. Sen hade vi iofs trevligt, de få vi blev, men det var ju liksom den stora festen vi ville åt!
    Men det är väl så det blir - nu när många har barn & detta var så nära dagisstart, så åker barnen på både det ena & det andra osv.
    Men igår em kompenserade vi upp allt lite genom att Muggles-familjen kom på fika & hjälpte oss att äta upp lite efterrätt!
    Mysigt att ni kom, Muggles

• Piggelin1

Lappis - har du sett bilderna på FB, eller? För den tjejresan var i slutet av juni, men att Muglan lade upp dem precis!
    Tror att jag babblat om den i restråden redan!

• Piggelin1

Japp Ore - om några år är vi väl helt ute med våra valnötsgrejor & lite senare är säkert stora kakel/klinker också på väg ut Fast vi har ju inte så stora i våra badrum, så vem vet, vi kanske rentav är före vår tid??! Eller???!!

• fru AM

Vad bra att presenterna blev så lyckade, Lappis! Och vad kul att du gillade leksaksaffären jag tipsade om! Det är så härligt med en sån där genuin affär som inte ingår i någon kedja och där personalen verkligen är mån om att sälja fina grejor!

Håller på att få panik över Hektors doptårta ... EA har gett mig massor av bra råd om hur jag ska göra och jag var heltaggad att baka den själv men så kom maken och tyckte att vi nog skulle köpa en tårta istället så jag inte hispar loss alldeles inför dopet. Han har nog rätt, men jag måste nu hitta ett ställe att beställa tårtan på... Och så måste den ju bli så fin som jag drömmer om ...

• Lapinette

Piggelin - ahhh... trodde ni hade varit iväg nyligen, eftersom jag såg bilerna på FB. Usch vad tråkigt att det var så många som inte kom! Hade också blivit besviken.

AM - ska absolut gå dit när det är dags för julklappar.

• Ore

Piggelin: Jag hade också blivit så besviken... Iofs så kan man ju bland mina kompisar nästan räkna med att alla är väldigt upptagna, och att en del måste tacka nej... Men har de tackat ja så förväntar man sig ju inte ett sådant manfall...

AM: Du kan inte göra så att du beställer en ogarnerad tårta i den form och färg du vill ha, och gör den så fin som du drömmer om... Då slipper du göra hela jobbet, utan har bara den roligaste biten. Och kanske slipper hispa loss

• Piggelin1

Vi hade ett gäng som tackade nej redan från början pga annan kräftskiva, bortresta, 60-årskalas med mera, men just när så många föll bort det sista dygnet, varav de sista (två vuxna & två barn) insåg vi inte förrän vid sjutiden på kvällen när de andra redan kommit...

• Piggelin1

De som föll bort hade alltså alla tackat ja, men blev sjuka, förutom en familj som bestämde sig för att sticka ut & segla.

• fru AM

Bra idé Ore - har just börjat tänka så själv ... Har fått ett bra pris på Tössebageriet i närheten där jag bor!

Nu ska jag googla tårtdekorationer!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor