• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Pling!

Precis när Nenne uppfostrat mig den hårda vägen och jag antecknat numret och allt... tjaaaa då måste jag ju ha en morgon när jag mår helt ok och när bussresan inte besvärar mig nämnvärt...

..alltså sparar jag lappen med numret och Nennes uppsträckning och tar tag i det om/när jag spyr igen - men nu får det ju väldigt gärna vara NOG på den fronten!!

• viktualia

FruLlis - kram och hoppas att du får må riktigt bra snart!

Passionsblomman - stor kram och hoppas att sambon kommer hem och kramar om dig snart!!

Cicci - vilka tröttsamma dagisnissar...

Ego - klippa gräsmattan är värsta träningspasset!

• passionsblomman

Det här med skjutsandet var nog ett missförstånd, och det löste sig ju, men jag blev arg först...

Spolningen ja, nä det hade vi inte kollat förut och vad jag förstod på M på kliniken så är det inte det första man gör, fast jag hade knanske trott att de skulle börjat i den änden, men tänkte att det kanske syntes med alla VUL om det var ngnt knas. (det var därför jag trodde det mer var en rensning)

Jag har ingen som helst aning om ifall jag haft stopp där jämt eller fått det igår typ...Och hon sa att det kan bli en krmp som tillfälligt stänger när man spolar också. Eller bero på att jag haft en äggledarinflammation...eller...ja, vi vet alltså inte.

Jag tänker inte deppa ihop helt, men det blev en riktig "tappa fotfästet och det här orkar jag inte höra just nu" och jag funkar så att jag måste reagera och sedan hantera.
    Det värsta var att jag grät så jäkla mycket rätt genom hela stan, ända från Sofiahemmet ner genom Humlegården och bort till Odenplan. Det gick inte att hejda.

Jag bara såg mina chanser försvinna i ett minimum och nu när vi ska flytta också så hade jag satt en del hopp till sista inseminariet här innan vi åker. Nu känns sannolikheten försvinnande liten att det skulle ske.

• Piggelin1

Men Vickan, nu får du väl ge dig
    Det är väl lika bra att ringa, så har du medicinen där lagom tills du mår illa nästangång?!?! Ursäkten att inte ringa godtages ej!

PB - kraaaaamar till dig! Nu vet jag inte om det är ngn tröst för dig i just ditt specifika fall, men jag har bara en äggstock efter en operation för ganska exakt fyra år sen. Ena äggstocken hade utvecklats till en cysta stor som en grapefrukt & fick opereras bort.
    Vi fick ju till Amanda trots detta, utan några direkta bekymmer & jag har både hört & läst att om man bara har en äggstock så kompenserar den & då är det den enda fungerande som producerar "månadens ägg" varje månad.
    Sen hjälpte inte detta mig ett dugg - jag mådde ju skitdåligt länge efter det eftersom jag inte visste om det skulle funka eller ej. Till saken hör att när jag opererades hade mannen & jag bara varit tillsammans i ett år, & ev barn låg långt framåt i tiden då, men ovissheten gjorde ju att allt drevs till sin spets på ngt vis.
    Jag är övertygad att min alopecia (fläckvis håravfall, i mmitt fll nästan allt hår) som jag åkte på hänger ihop med all den oron eftersom det kan ligga latent & tros kunna utlösas av just stress.

Kraaam igen, PB

• nennesjuttioåtta

ta daaaa!
    *hjular och spräcker grenen i en split*

Frullan
    pffft, HA! Skulle jag vara långsint, menar du? Äh, får jag säga mitt så är jag färdig sen och vill inte skälla mer. Skönt att höra att du avverkar psykologer på löpande band, det kan ju inte bli annat än TOKBRA!!!!! Du ser att det komemr lösa sig till det bästa!

Passionsblomman!!!!!!!! Tråkigt att höra om stoppet i äggledaren!!! Min chef hade så efter ett (flera??) missfall och efter att hon spolat så släppte det (har inga detaljer om de guckade på något annat sätt) och sen fick hon en dotter så ett stopp betyder inte STOP utan kanske bara väjningsplikt. Men förstår att du blev tagen på sängen med rövskägget i det blå skåpet och ledsen, så klart!!!

Vickan
    Oj! Råkade jag träffa så mitt på spiken?

EA
    fin bajk, lycka till med körkortet!!!!! Jävla*piiip* och *piip* spottings, är det ingen vettig gyn som kan svara en gång för alla vad fan det beror på och vad man kan göra åt det?!??!?!?!?!

Snaily
    hur har det gått för dig med pergo och spolning och allt??

Piggelin
    fy vad trist med sånt manfall, hembakt knäckebröd och allt!!!! Du skulle ha ringt (mig, alltså)!

om det är några hormoner som ska ges i den här familjen så är det för att bli längre, makens bror fick äta så han orkade över 170 i högstadiet, stackarn... Jag vill också vara lång!!!

Doppresent!!! Sist köpte jag en gåva från Unicef, men då får ju inte barnet något men jag tror att de där stackarna i Afrika behöver vaccin bättre än saker i silver som samlar damm i hyllan. Fast nu utgår jag från vad jag gjort med mina doppresenter, andra kanske har bättre användning för dem.

åh herregud, är det inte fredag snart...?

Idag klippte jag mig också, inte en dag för tidigt!!! Samma frisyr som alltid, och så brukar frisören toka till det med lite uppklippning men det syns ju ändå inte för jag har ju nästan jämt uppsatt. Oooohh vad jag är vågad.

Snaily igen
    hur märker man om p-pillrena inte fungerar? Förutom att det blir kattungar, menar jag.Går det att märka för att ändra från 1 g / veckan till var 6:e dag, t ex? Och hur blir man av med hängbuken på henne, vänta, KAN det ha något att göra med att matte inte kan stå emot de bedjande ögonen när jag hyvlar ost/ steker fisk/smörar leverpastej/gör köttbullar eller låter henne slicka av tallriken med tonfiskröra?

nähä, ska jag posta det här så någon annan får plats på sidan?

jag bugar och tackar för alla fina ord om min gula nuna! Puss!!!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    hahAAAA!! Min uppsträckning kanske var det som hjälpte mot illamåendet (du vågar ju inte annat, heheheh!) och nu är du botad. Auuummm! *mediterar*

• viktualia

Piggelin.. hm... äsch då.. men jag är i alla fall ärlig.. fniss... jag satsar på att jag inte spyr imorgon alltså inte behöver tjafsa med motsträvig bm...

*skamsen Vickan*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-08-24 20:58:36 följande:
    VickanhahAAAA!! Min uppsträckning kanske var det som hjälpte mot illamåendet (du vågar ju inte annat, heheheh!) och nu är du botad. Auuummm! *mediterar*
    Nenne! Japp!!! aaaauuummmmmm djuuuuuup andning.... Nenne har sagt åt illamående att lägga ner... så nu tar du över denna mening som sanning.. gå djuuuupt in i dig själv och känn hur insikten landar i dig... inga fler gravidspyor nu.... aaaauuum
  • muggles

Hej Piggelin - tack själv för den underbart goda tårtan i söndags! Synd att vi inte kunde komma på kräftskivan för eg hade jag verkligen laddat (trots att jag då trodde att jag skulle få lov att köra...)

PB: åh nej vilket jobbigt besked! Jag förstår din reaktion så himla väl - känner igen mig precis i sättet att reagera! Men du får verkligen fråga dem om det går att göra ngt och om det minskar dina chanser så som du tror. Jag hade nog också trott att spolning skulle göra passagen tom bättre...

Cicci: skit i dagisfröknarna!

EA: jag hoppas att det går vägen med plus trots spottings. I mitt fall verkade ju inte själva spottingsen förhindra graviditet iaf (så som doktorn också sade) men det är klart att de är j*kligt irriterande!

• muggles

Lappis: ja nu har du sett den berömda Miss X på bild också! (Och jag frågade henne om det var ok innan jag la ut bilderna på henne på nätet eftersom hon själv inte finns på FB).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor