• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

EA: Vill ni inte ha myrr kan ni börja strö kanel litet här och där. Ska tydligen förvirra myrorna rejält...

Izzie: Mitt problem med pappa känns inte som det mest angelägna egentligen, även om jag tycker det är jobbigt. Föredrog att träffa syskonbarnen igår, istället för att ta diskussion... Lustigt nog kom pappa också dit och hälsade på, samtidigt som jag var där, men tyckte det var onödigt att börja diskutera saken där och då... Ska ta tag i det i veckan i alla fall, innan det blir alltför "gammalt".

• Izzie

Ego: Är hemma och småjobbar lite. Min förkylning har fortfarande inte släppt och har nu satt sig på bihålorna. Så segt! Bihålorna började värka rejält i fredags kväll så jag diagnostiserade mig själv och började äta en penicillinkur som jag hade hemma. Nu har jag fått kliande hudutslag och även om den värsta värken släppt runt bihålorna så är jag fortfarande inte pigg. Har ringt och erkännt för sjuksköterskan på vårdcentralen så om en stund ska jag träffa en läkare och lär väl få lite bannor över min egna medicinering... Skit samma. Bara jag blir pigg snart. Nu är det tredje veckan på jävelförkyningen och jag har massor av jobba inför årsbokslutet på jobbet...

I onsdags började maken riva väggen mellan köket och "finrummet", så nu är kökskarusellen igång. Nu är spishällen trasig också och det är tredje vitvaran på två månader som går sönder. Med andra ord - dags för köksrenovering. Jesus, vilken gjungel. Visst har vi pratat om Nespressobryggare i tråden? Är det nåt att ha? Och Ore, visst var det du som hade hittat fina fläktkåpor? Var?

• Izzie

Gjungel Herregd. Man kan tro att förkylningen satt sig på hjärnan... DJUNGEL ska det vara såklart...

• Izzie

Ore - Ja, det tycker jag att du gör rätt i! Det kan ju ändå vara bra att du fått lite distans till det hela nu och kanske kan diskutera utan att bli så känslomässigt påverkad som man blir när man ff är så upprörd.

• fru AM

Izzie: Nässköljning hjälpte mig mycket när jag hade ihåleinflammation (plus penicillin och avsvällande tbletter förstår ...)

Tårtproblemet löst!

• start september

Izzie, tvinga dem att ta en ordentlig odling så att du får rätt penicillin! Jag gjorde den missen när jag hade bihåleiflammation, fick en kur utan prov alls som gjorde att inflammationen lade sig och när kuren var slut så kom det tillbaks ännu värre. Först då odlade de, och det var en elak bakterie som behövde bredare sort. Trist med 2*10 dagar på penicillin i onödan.

• Fru E

AM-hur gjorde du med tårtan?

Izzie-otroligt skönt att kunna jobba hemifrån sitter just nu i soffan med laptopen i knäet, altandörren vidöppen med frisk luft och strålande sol

Sweetan-unna dig att även ta det lugnt en dag, dvs göra ingenting egentligen

• Lapinette

EA ? har du fått tid för teoriprovet? Min bror tog MC-kort i torsdags. Han köpte hoj i somras och började då ta lektioner. Det tog honom ca 1 månad och nu har han kort.

Muggles ? ja, det var trevligt att få ett ansikte till Miss X.

Piggelin ? japp, ingen släkt eller kompisar på våra fb-bilder. Har dock med brorsonen på ett foto men där har jag inte skrivit namn och dessutom så finns det så mycket pinsamma bilder på honom på fb så min är verkligen en bagatell.

Nenne - känner igen det där med att vänta på blödningen! Min kom inte heller som den skulle vid sista IVF?n och min gynekolog trodde jag var gravid! Snacka om att kroppen inte ville komma i klimakteriet. Själv väntar jag också på blödning. Känner mig allmänt mensig så den kommer nog när som helst.

Frullan ? skönt att det går framåt och jag instämmer i det Piggelin skrev, att det även känns ?lugnare? i det du skriver.

passionsblomman ? stopp i en äggledare? Varför har man inte gjort en fullständig undersökning på er innan man började med inseminationer? Hittade denna information på en blogg: ?att kvinnor med stopp i äggledaren på den ena sidan inte har signifikant lägre risk att bli gravida med hjälp av IUI och hormonstimulering än kvinnor med oförklarlig infertilitet/subfertilitet. Av kvinnor med stopp i ena äggledaren blev 31% gravida efter tre cykler av hormonstimulering och IUI, jämfört med 43% i den andra gruppen. En skillnad finns alltså, men den är inte signifikant och det är ju viktigt när det är vetenskap?.

De par där orsaken är stopp i äggledarna har oftast MYCKET goda prognoser för att lyckas på första IVF-försöket.

• Fru E

Lappis-jag skickade in papperna till lämpet igår och ska betala idag så antar att jag inte får tillståndet förrän om ca 1 månad. Man får inte anmäla sig till teoriprovet förrän lämpet kommit. Men skriva upp borde jag hinna, tänkt ju köra upp först i vår eftersom jag med största sannolikhet behöver träning och åter träning på alla banor man ska göra

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor