• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

En granne som jag mötte på busstorget...Han är inte den mest finslipade vad gäller ordval om man säger så.
    Han hade tur, för igår var jag för ledsen för att bli arg.

Han babblade om sin egen fru som hade fått missfall pga stress hävdade han bestämt. Att hon hade så mkt ångest att kroppen stötte bort fostren..
    "jaja, visst, så var det nog..."

Lapinette skrev 2009-08-25 12:26:31 följande:
    Nääähhhh, vem i hela fridens namn vågade säga något sånt mitt i all din gråt. Tog du inte fram kniven?!!!
  • Lapinette

passionblomman - man får höra så mycket dumt! Själv kommer jag självfallet bli gravid nu när vi drar igång adoptionsprocessen för det blir ju alla .

• Fru E

Jamen Lappis, det är klart du blir för det lyckas alltid när man slappnar av och slutar försöka

• passionsblomman

Ja men NATURLIGTVIS kommer du att bli det. Det vet vi ju alla redan EGENTLIGEN...

*dryper av ironi*

Lapinette skrev 2009-08-25 12:35:00 följande:
    passionblomman - man får höra så mycket dumt! Själv kommer jag självfallet bli gravid nu när vi drar igång adoptionsprocessen för det blir ju alla .
  • Lapinette

Orkar inte längre bli arg till alla som kommer med kommentarer utan nickar bara och ler lite ... men tänker elaka tankar.

• passionsblomman

Ja, precis.

Lapinette skrev 2009-08-25 12:39:39 följande:
    Orkar inte längre bli arg till alla som kommer med kommentarer utan nickar bara och ler lite ... men tänker elaka tankar.
  • Ore

Ja, helt uppenbarligen är det inte billigt att inte kunna få barn... Och absolut inte rättvist, att en del tycks bli gravida trots fel tid i månaden, p-piller och kondom - typ...

Kan inte "avslappningsmyten" krossas totalt? Visst kan man vara jättestressad, så att ÄL rubbas/uteblir, och då är det ju väldigt svårt att bli gravid. Men för de allra, allra flesta som "helt plötsligt" blir gravida trots att de inte blivit det tidigare så måste det ju vara att ett tiptop ägg släpptes och kom i kontakt med elitsimmare, och det helt enkelt gick vägen, av någon anledning som man inte hittat en förklaring till. Inte än i alla fall...

Angående att ångest skulle stöta bort foster, så skulle ju abort aldrig behövas då, egentligen? Då, om någonsin, så måste man ju ha ångest över sin graviditet? Kanske även ångest över aborten. Då borde ju ångesten i sig framkalla ett missfall? *skakar på huvudet och suckar över folk som uttalar sig om sånt de inte ens kan börja förstå*

• Ore

Izzie: Så bra att du hade nytta av länkarna, hoppas ni hittar något ni gillar... Vanligtvis är det jag som brukar behöva be om länkar och tips, så det är trevligt att kunna vara till hjälp också

• fru AM

Izzie: Nespresso ? har jag skrivit om någon gång, men vi har inte köpt någon än. Vi kör än så länge med kaffepress och supergott kaffe från Roberts Coffee (Cafe Brutal ? Telis med makes tips!)

EA: Vi beställde till slut en tårta på Wienerkonditoriet (en 35-bitars i ljusblå marsipan med blå och vita trudelutter på). Men jag ska använda dina tips framöver för jag har bestämt mig för att lära mig göra egna fina tårtor. Skulle helst gå kurs men det finns ju inga inne i stan här! Får köpa en handbok

PB: jag har inte läst ikapp så noga - men vet du hur du går vidare efter gårdagens motgång? Behandling osv?
    Förresten - nyfiken på ditt hus (ditt nuvarande alltså som ska säljas). Har ni det ute på nätet? Kan du inte inboxa mig länken i så fall?

• fru AM

Råkade träffa Frejis och fina magen på stan och hon påminde mig om att jag i förra veckan slängde ut en fråga om lunch denna vecka på onsdag ... GAAAH! Insåg att jag dubbelbokat mig och inte kan avboka det andra! Ni som ville luncha imorgon onsdag - kan ni även/istället på fredag???

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor