• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Jag har haft BT-abstinens! Igår kväll dog vårt bredband, visar sig att de använder samma leverantör som Pirate Bay och när det skulle stängas ner blev någon förbannade och saboterade så att inga andra bolag fick tillgång heller och ingen visste hur många dagar det skulle ta. Men tänk, det är uppe igen redan ikväll! På jobbet idag har jag haft så mycket att göra att jag inte kunnat läsa ikapp.

Passionsblomman, får jag också se länken?! Det låter så lovande så nu är jag också nyfiken!

Lapinette, vad spännande att processen är igång! Min svägerskas bror som skulle adoptera ett syskon men nu blev oplanerat gravida hade valt Filippinerna.

Snigeln, hormonerna man ger startar puberteten extra tidigt så att växten avstannar.

Muggles, Iris har faktiskt stammat några gånger också när hon varit extra ivrig att få berätta något. Tror att det är jättevanligt i den här åldern.

AM, vad bra att det löst sig med tårtan!

• BrudSommar2006

Passionsblomman, hoppas så att du får din egen butik framöver! Tack för länken, oj vilket läge, men nu vet jag ju vilket fantastiskt ställe ni ska flytta till istället, vilken tur ni har! Men hjälp, måste ni åka ända till Malmö, det var värst! Jag hade trott att det skulle finnas på sjukhuset i K.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-25 19:49:12 följande:
    Min svägerskas bror som skulle adoptera ett syskon men nu blev oplanerat gravida hade valt Filippinerna.
    Men! Det låter ju precis som det paret/tjejen jag satt mittemot på Vilda Västern-festen! Kan det vara samma!?? Har de en ganska stor dotter redan? Och ska ha barn i november? Mamman blond?

Tårtan - ja visst, skönt att kunna fokusera på ngt annat och inte ha bara marsipantårta i huvudet ... Vi ringde på vinst och förlust till samma konditori som gjorde bröllopstårtan!
  • passionsblomman

Ja, det finns i Kalmar, men de samarbetar med Malmö fattade jag det som av hemsidan, så man åker ner dit för att plocka ut äggen tex.
    Jag kan ju inte alls den proceduren, men allt åkande är iallafall inte till Malmö.

Butik täneker jag inte skaffa btw. Men ett "ställe" typ turism/fika/blommor/höns och syrenbersåer. Och kanske kunna ta emot mindre fester/bröllop osv.

Jag har haft det i hjärtat i många år redan. Det ska bara visa sig var och hur. Och så vill jag ha det där andra barnet först.

BrudSommar2006 skrev 2009-08-25 20:03:38 följande:
    Passionsblomman, hoppas så att du får din egen butik framöver! Tack för länken, oj vilket läge, men nu vet jag ju vilket fantastiskt ställe ni ska flytta till istället, vilken tur ni har! Men hjälp, måste ni åka ända till Malmö, det var värst! Jag hade trott att det skulle finnas på sjukhuset i K.
  • fru AM

BS: jag är sååå nyfiken på om det är samma person som jag träffade på festen förra helgen ... se ovan

• FruCicci

Jag kan annars torsdag AM, funkar det för dig o er andra?

• fru AM
    passionsblomman skrev 2009-08-25 20:09:08 följande:
    Men ett "ställe" typ turism/fika/blommor/höns och syrenbersåer. Och kanske kunna ta emot mindre fester/bröllop osv.Jag har haft det i hjärtat i många år redan. Det ska bara visa sig var och hur.
    PB: Det låter ju hel sagolikt! Jag vill dit!
  • fru AM
    FruCicci skrev 2009-08-25 20:15:43 följande:
    Jag kan annars torsdag AM, funkar det för dig o er andra?
    JAg kan inte torsdag tyvärr! Jäklar vad busy man verkar helt plötsligt
  • fru AM

Cicci: gratta lillan på namnsdagen från mig och Hektor!

• Liten med Mindre

PB, vad trist med trasig äggledare. Hoppas den andra blivit kanonbra istället nu med lite "träning". Och hoppas visningen går super så att alla bjuder över varandra.

Frejis - tack för trevlig lunch idag före frisören - bra förslag! kul att du orkade. Maken blev glatt överraskad av en mörk brunett när han kom hem. Visste jag att det skulle ha den effekten hade jag bytt färg tidigare.

Och frisören bekräftade att caféet har bytt ägare - de som gjorde mumsiga smörgåsar är inte kvar.

Har så lite annat o säga idag - får nog logga ut och göra nåt annat nyttigt - äta fruktsallad t ex.

KRAM!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor