• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Förresten Passionsblomman - har nu snokat på hemnet och har en gissning på vilket hus det kan vara *nyfiken nyfiken* (Snokis is my middle name )

• Piggelin1

Ngn som känner till/testat dessa böckerna?!'
    www.res.se/index.php&task=view&id=15565&Itemid=76

Funderar på att skaffa den inför Paris

• Fru E

Så nu har jag även tränat krypkörning, dvs slira på gas och koppling så man kan gå bredvid, och att köra mellan koner. Inte helt lätt att hålla balansen i låg fart eller att svänga mellan koner men fick klart godkänt av maken
    Var en annan som övningskörde på parkeringen med men han hade kommit aaaaaaaningens längre än jag och övade höghastighetsbana medan jag kröp i ettan

• Fru E

PB-om ni ska till Malmö bor även vi på vägen

• Fru E

Snaily-vad skönt att vara ledig en dag mitt i veckan, något inplanerat?

Liten-roligt med lite förändring på hårfärgen

AM-skönt ibland att inte bry sig om tårtan med

• FruCicci

Cicci & andra - jag kommer gärna till lunchen imorgon. Svampen kl 12.30?

OK - see u there!

• passionsblomman

Bor halva tråden i Skåne eller?? Här har jag fått för mig att alla är i Sthlm och lunchar..

Snaily, inboxar dig så får vi se om det är rätt du snokat rätt på...

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    PB: det låter ju ionte helt nattsvart iallafall!!! Hoppas på toppen folliklar och en stjärnsmäll i ägget!

AM: Skönt att tårproblemet är löst. Hoppas den blir toppen. Är dopet nu till helgen?

Liten: Kul med ny fårg. Jag måste göra nåt åt min egen färg snart. den blev på tok för galet röd sist. Vill ju ha mer svart/mörk/ lila ton egentligen men tog det som fanns. Så kan det ju gå.

BS: Varför tror ni att iris kommer att bli så lång? Har hon nån hormonrubbning eller så? Visst hon är lång nu men säger det så mycket om hur lång hon blir sen. brukar man inte, som AM skrev, utgå lite från hur långa föräldrarna är? Och du är vel inte så lång, så även om maken din är det så behöver ju inte iris bli så lång för det pga dig. Olika barn växel vel olika tidigt elelr sent i livet? eller?

Och kan nämna att jag själv växte sent. Jag minns att när jag gick i sexan så var en kompis till mig längre än mig (betydligt längre) hon var då 154cm men blev aldrig längre. Själv spurtade jag senare och blev hela 177cm.

Håller dessutom med AM och coolheten i långa tjejer.

Piggis och lappis mfl. Ja det kanske avspeglar sig i mina inlägg att jag mår bättre. Jag mådde ju verkligen totalt super dåkligt där ett tag i våras somras. Så det var inte så konstigt om det färgade av sig. Var ju helt väck.

Var förresten hos ena psykologen idag och blev lite ledsen. Jag kommer nämligen inte kunna få den hjälp jag vill ha och behöver
    orsaken är att man inte vill att småbarnsmammor ska jobba för mycket med sig själva. Man ska orka och kunna fokusera på att ta han d om sina barn. Så man vill inte att man ska genomgå en sån jobbig process som kräver så mycket när man har just små barn.
    Faaaan
    Själv känenr jag ju att jag verkligen är REDO för att möta mina demoner och jobba med det här. Har ju bar stöd från maken osv så jag tror att jag pallar med. Blev väldigt besviken över beskedet men kan förstå det ändå.

Hon skulle dock försöka se om jag kan få nån variant eller hur vi ska gå vidare. Så jag håller tummarna. men det känns fördjävligt att jag kommer behöva strida med näbbar och klor för att få hjälp. Har inte rikitigt den energin...
    Men men.

Jag vill jätte gärna luncha. Trist emd dubbelbokningar. Jag kommer i morgon men faaaan 12,30 vad sent! då har jag hungrat ihjäl!!!! Men men...
    jag kan visserligen fredag också om det blir en lunch då också!

• Fru FruLLan

Just det, kan någon beskriva för idiot mig hur man gör när man inboxar någon?

Hur mår mugglis idag? en bättre eller sämre dag och hur gick efterkontrollen?

• snaily

EA, inga planer - kanske en sovmorgon och sen lata mig mycket och leka med Korven och kanske åka och shoppa lite - har i princip bara en klädaffär i närområdet så det är inte så svårt att välja vart jag ska åka Är ju rätt bortskämd med lediga dagar mitt i veckan (på grund av allt helgjourande) så det brukar inte bli så mycket "vettigt" gjort, men skönt är det!
    Kämpa på med övningskörningen, låter ju riktigt skoj det där!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor