• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Jag sitter och tittar på utröstningen på So you think you can dance när top tio blir top åtta, är det någon som vet om det fortfarande går på svensk tv? I så fall, vilket avsnitt är de på, är jag ikapp snart tro? Har sett ett avsnitt varenda kväll sedan vi kom hem från semestern för att komma ikapp.

Vart tog AM vägen, är nyfiken på om det var samma par som också var på AMs fest eller inte.

• Fru FruLLan

Så nu har jag skrivit ner allt klokt ni sagt för att ha med mig på måndag.
    Ni ska jag dricka lite te och gå och knoppa pussss

och TACK!!!!!

• Lapinette

Ikväll är det de 6 bästa dansarna ... har jag för mig. I onsdags var det 100:ande programmet (såg även det i USA ).

• BrudSommar2006

Aha, ja men då är jag ikapp till nästa vecka!

Nej, läggdags tror jag.

• Lapinette

Nu börjar So you think you can dance!

Ciao,

• snaily

Kram Frullis!

Natti natti till alla sömniga, själv ska jag nattsudda och kolla på Little Britain.

• Ore

Frullan: Du verkar ju inte behöva mer peppning nu, men jag håller helt med övriga!!! Se till att få den hjälp du vill ha, det är du (och maken) som avgör vad som är bäst för er familj, inga andra!!!

BS: Men usch vad hemskt med barnet som dog...

Angående längd så har jag också varit kortväxt, men hann ikapp de flesta och förbi många under senare delen av högstadiet... Även två av mina syskon har varit "minst i klassen". Medan lillasyster istället var störst och längst i sin klass..? Märkligt. Nu är lillasyster 4-5 cm längre än mig, storasyster är 8 cm kortare än mig, så det är ganska stor skillnad. Brorsan är svårt att jämföra med...

• Oupsie

Frullan
    Men herregud, sa de verkligen så! Ska man ha kontakt med den svenska sjukvården så ska man väl ha ett brutet ben eller nått som de inte kan ignorera, men ?ont i själen? är fanken i mig inte deras starkaste sida Hoppas att du hittar någon som lyssnar på sig och kan hjälpa dig. Sämsta ursäkten jag hört? det bästa är väl att ta tag i saker när det kommer upp och inte försöka dölja demonerna igen. Precis som du själv är inne på så är det inte så lätt att ligga på och ?kräva? saker om man inte mår bra för man saknar ju energin. Vad arg jag blir

Piggelin
    Kul att du gillade den Tyckte att den var passande nu när jag håller på med så roliga ?hemmafrusysslor? hela dagarna

Izzie
    Det är en av fördelarna med den tycker jag. Att det är smidigt att göra kaffe om det bara är en som dricker. Ska man däremot ha mycket gäster eller så tror jag att det tar för lång tid att fixa i den till alla men vi har vår gamla bryggare undanplockad i ett skåp om vi känner att vi behöver den.

Telis
    Hur är det? Har du också blivit sjuk?

Att det ska vara så dyrt att adoptera, livet är inte rättvist.

Angående längd förresten, enligt formeln som AM berättade så borde väl alla bli längre än sin mamma (eller kommer jag ihåg fel, hittar inte formeln)? Själv är jag är kortast i min familj, ca 2 cm kortare än mamma och 4 cm kortare än min syster. Det måste ju vara jättesvårt att beräkna hur lång någon kommer att bli. Det jag tänkte på angående min klasskompis är att 180 cm är ju inte så långt för en tjej och om hon inte hade fått medicinen så kanske hon inte hade blivit så lång ändå?

• Liten med Mindre

Frejis - får nog hoppa lunchen idag. Känner att jag vill ha en dag hemma och pyssla. Imorgon blir det en sväng till jobbet och så cykling på kvällen, sen Riga på fredag.

Men om nån vill luncha tidigt imorgon (11) så får ni gärna sällskapa mig. tänkte hålla mig i närheten av Södra Station / Mariatorget som det ser ut nu. Café Fåtöljen är en ny favorit. Måste dock gå 12.30 för o hinna till mötet...

FruLlis - som de andra sagt så verkar argumenten tämligen vaga för att inte hjälpa dig nu. För att jag skulle förstå får de nog beskriva exakt vad de tror du kommer drabbas av som du klarar bättre när du förvärvsarbetar och jagar dagishämtningar...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor