• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Hej!

Nu har jag antligen fatt min balkong med utsikt over Medelhavet!! Jag ar sa lycklig! Visserligen inte i Grekland men val pa Franska Rivieran. Vi mar bara bra nu och har det underbart, det har ar verkligen livet pa en pinne. Det enda som jag saknar ar faktiskt ett glas kall rose (och er sa klart).

Puss och kram sa lange!

• Ore

Jag som just tänkte svara på BS fundering tidigare, att Telis kanske åkt på semester till Grekland. Franska rivieran låter preciiiis lika bra som Grekland (fast vad vet jag, har varken varit på det ena eller andra stället )

Hoppas du hittar något gott alkoholfritt att dricka på balkongen, NJUUUUUUT och ha det trevligt

(Är bara superduper avundsjuk )

• snaily

Aaaaaaaaah! Vad härligt det låter Telis!! Livet på en pinne ja, då förstår jag - slösade friskt med det uttrycket själv när vi hade det som bäst under sommarens semester

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-26 18:08:42 följande:
    Mrs B, haha, antagligen är det för att Iris är lite i otakt med ben och armar, hon håller ju precis på att växa ur 110 i tröjor men har precis vuxit i 104 i byxor! Det plus att hon är lite storfotad!AM, hur var det, var det samma personer som på festen?
    BS: nej det var faktiskt inte samma personer! "Min" bor norr om Sthlm. Men de hade oväntat blivit gravida med syskon efter många år när de precis skulle åka till Filippinerna och hämta ett barn ...
    Förresten apropå storlekar tycker jag det är så hela tiden att byxstorleken "hänger efter". Livia har inte korta ben men hon kan sällan ha lika stor centilong i byxorna som i tröjorna. Just nu är det 92 i byxor och 98/104 i tröjor som gäller (hon är 99 cm lång - jag köpte en fin "måttstock" till hennes vägg och då fick jag plötsligt mäta henne - hon vägrade ju två ggr på BVC)

Telis! Så glad för er skull! Det låter så härligt! Var på rivieran är ni (om du vill berätta)?
  • BrudSommar2006

AM, aha så då var det inte samma personer trots allt! Svägerskans bror har inte haft några problem med att bli gravida men har inte tordats som sagt.

Det stämmer nog att det är rätt vanligt med en storlek mindre i byxor.

Telis, aha, så ni har redan åkt! Och Rivieran och allt, så mysigt!

• Lapinette

Telis - vad härligt med Rivieran. Hälsa! Själv ska jag ut och ta en drink med väninna som bor i Antibes och hennes franske pojkvän. Är sjukt trött (mensen på intågande) och vill helst lägga mig i soffan men det blir nog trevligt bara jag är där ... i baren alltså.

Kokisen - vilken förlossning ... känns rätt skönt att adoptera .

• muggles

Ore: jag hade plastad frotté i vår säng veckorna innan förlossning (ifall det skulle starta med en blödning el att vattnet gick på natten). Vi har rätt dyr säng så ville inte förstöra den. Sedan hade jag faktiskt sinnesnärvaro att ta med den till bilen och sitta på när vi åkte in - vilket var tur för vattnet gick där någonstans. När vi kom in så sa BM bara "ja här var det ingen tvekan om att vattnet har gått".

PB: vad hoppfullt det lät ändå med din äggstock! Och med er stuga Vi skräcködlor får kämpa på med plusset...

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Grattis igen kokosen! Fint namn ni valt, helt klart ett favoritnamn!!!!
    Fasiken vas super skönt att sambon hann hem från sexan inna du bröjade blöda, och shittalainen vilken förlossning! Skönt att det gick bra. Måste vara oerhört frustrerande matt inte kunna lyfta conny dock! Hoppas du läker fort och får ett snyggt ärr. Puss älsklingskokosen.

tack för en super trevlig lunch idag frejan och cicci. Synd att jag hade så bråttom och behövde rusa iväg. Men har man lovat att hämta sonen från dagis och gå och hoppa i vattenpölar så får man också lov att göra det. Var kul
    Hoppas fler kan ses en lunch snart.

Och vilken underbart vacker mage du har frejan!½!!!!!! är såååååå avundsjuk, längtar redan efter att vara gravid igen.

AM: Hur gick det hos doktorn?

Mugglan: Vad super härligt att du slapp skrapning!!!!! Skönt. Hoppas verkligen du får läka fort och plussa snart igen.

Kängu och piggis lovar att premiär inboxa er snart har fortfarande inte gjort det...
    gör det sen måste rusa en stund nu
    tjong

• start september

Oj Koko, det lät dramatiskt verkligen. Vad skönt att det gick så bra! Vad säger Conny om tillskottet? Jag tycker också att Lillebror fick ett fint namn! Förresten, visst hade ni Grobag till Conny? Har ni det fortfarande? Funderar på om det är värt att köpa en 18-36 månaders, den vi har börjar bli för trång.

Muggles, vad skönt att de kunde få bort resterna så pass lätt ändå. Hoppas du slutar blöda snabbt nu.

EA, spottings låter inte roligt alls. Håller tummarna för att det inte behöver påverka så mycket ändå.

Telis, franska rivieran låter ju fantastiskt!

Izzie, usch för feberkramper. Men ni behövde inte åka in nu?

FruLlan, vad skönt att du mår bättre. Men skit att du inte får fortsätta?

För egen del har vi kommit till den arga fasen av dagislämningar. Tungt, men hon gillar det verkligen när hon är där så jag tror det ska bli bättre. Lite stör det mig när hon ibland bara sover en timma där, vilket är minst en halvtimme för lite, man märker det på kvällen hemma. Personalen försöker verkligen söva om henne, men hon vill upp och leka med de äldre barnen så det är svårt att hindra.

Idag bestämde vi oss för att göra en weekendresa till London nu om ett par veckor vilket kändes jättekul och välbehövligt. Efter en liten stund började jag fundera på influensan. Just England har ju legat före oss med smittspridningen och detta är ju före man kan vaccinera sig. För egen del hade jag inte tvekat att åka, men att utsätta lilla tjejen vill ingen av oss göra. Vi kom överens om att åka i november eller så istället, när vaccinationen finns, så vi kommer ju iväg ändå.

• sweetstreet

Ååå KOKISEN!!!!!
    GRATTIS!!!!

Men vilken draaamaaatiiiiik!!!!

Satt med hjärtat i halsgropen och tårar i ögonen när jag lsäte, TROTS att jag ju visste att alllt gått bra!

Ojojoj!

Skönt attt höra att ni mår bra nu allihop!

Jag blev ju också snittad och det blev lite akut även det eftersom mina värkar satte igång och det gick snorsnabbt eftersom jag inte hade ngt vatten kvar. Det gick ju ca 2 dygn innan förlossningen startade. Minns att jag aldrig trodde att de skulle kunna sticka rätt med ryggbedövninge p g a att jag hade sådan frossa att jag skakade konstant.... Så jag var rädd att de skulle sticka fel. men det gjorde de ju inte!

Ang återhämtningen så minns jag ockås att jag hade svinont de första dygnen. men fick rätt mycket värkstillande. Värst var det på morgonen för då ahde man ju liksom stelnat till under natten. Men jag rörde mig ju mycket den närmsta tiden efteråt. Jag gick ju fram och tillbaks till sjukhuset flera ggr per dag eftersom lilltjtjen var på neo där. Det var jävligt tröttsamt MEN jag tror faktiskt såhär i efterhand att det var detta som gjorde att jag ändå återhämtade mig rätt snart.

Bamsekram till er nu!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor