• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

Cicci
    Jodå, med Maltes mage går det bra och just nu äter han tom ok så jag ska inte klaga. Bäst går det dock på dagis och det är skönt!!!!
    Ska lilltjejen heta Eme-Lou????

Inget vikariat än tyvärr och det börjar kännas lite deppigt nu...
    Men det kanske lossnar nu när sjukdomarna börjar komma...???

Telis
    Det lät skönt det du skrev.

Mina barn gråter inte när jag lämnar, de gråter när jag hämtar.

Fick äntligen roliga nyheter ikväll......
    Har tre vänner som är ett år äldre än mig och var singlar (trassliga förhållanden) under de åren som jag köpte hus och fick barn (6 år). Många samtal om att träffa han med stort H och varför händer det inte mig osv.....
    Försökte peppa så mycket jag kunde och för 2 år sedan hände ALLT.
    Alla tre hittade HAN och nu två år senare är två förlovade, två väntar barn och en har fått barn.
    Kompisen som ringde idag förlovade sig i maj och väntar nu sitt första barn i februari. Gjorde KUB i veckan och fick fina finaresultat.

• Mrs  B

Stort grattis till Moa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PB
    Åh, vad spännande det blir imorgon!!!!!

• FruCicci

mrs b, nej nej nej..... kallar henne det på skoj nu bara, till vi är 100% klara med vad det blir, jag mår ärligt talat SKIT för att vi (jag) ej kommit fram till ngt ...

• Tinga

Hej i tråden! Har äntligen hunnit läsa ikapp; sunkmodem gör ju att det tar evigheter. Har hunnit lösa två sudoku också under tiden som sidorna laddats.

Koko - jättegrattis till lillebror! Vilken dramatik, men skönt att det gick bra till slut. Att upptäcka att sängen är full av blod istället för vatten låter jätteläskigt, så jag är imponerad av att du höll dig så lugn. Det hjälpte kanske att personalen på förlossningen verkade ta det hela med fattning? Fint namn ni valt; Puff heter det i andranamn.

FruLlan - jag kan bara säga som övriga; det måste väl för tusan vara bättre att ta kål på demonerna nu direkt, när de redan är framgrävda?!? Stå på dig! Kram!

Lappis - det låter ju jättebra att ni nu verkligen är i full gång med er adoptionskarusell. Hoppas att det blir en kurs på engelska hyfsat snart, så att inte processen stannar upp, när den nu är igång.

PB - trist med stopp i äggledaren, men det verkar ju inte så illa som det först gjorde. Kram! Om det blir besök i Malmö framöver får vi ha en Skåneträff; jag hör ju också hemma här. Vilken mysig stuga ni bor i, men jag förstår att du ser fram emot att få ett större hus. Hoppas att budgivningen går bra, men det låter ju lovande med alla intresserade.

Muggles - vad skönt att ditt elände äntligen verkar vara på väg att ta slut. Det vore ju droppen om semestern också skulle bli förstörd. Hoppas nu att det sista blöder ut fort som attan. Kram!

• BrudSommar2006

Jag hade ingen aning om att vaccinet blivit godkänt för gravida nu, sist jag läste var det inte godkänt för vare sig gravida eller barn under tre.

Cicci, om du ändå tänker föda åt frejis kan du väl ta och föda åt mig också!!??

Passionsblomman, vilken spännande dag imorgon!

Grattis Moa!

Vi är jättenöjda med Iris dagis och hon är så glad när vi hämtar men redan när vi går ut genom grinden märks det hur trött hon är och det blir rätt snabbt kaos och tårar efter det tyvärr.

• BrudSommar2006

Cicci, så din man vill inte ha fler barn? Eller bara inte så tätt?

FruLLan, så ni har ändrat er och ska ha ett barn till i alla fall? Här blir det definitivt inte mer än två, jag hatar att vara gravid och att föda ska vi inte tala om, har redan mardrömmar.

Muggles, hoppas så att blödningen hinner avta under semestern om inte innan.

• Tinga

Här bor vi i renoveringsröra, men vi känner ändå att vi trivs i huset och när vi väl fått fixat det största projektet kommer det här att bli superbra. Nu när vädret är fint har vi ju kunnat vara ute mycket på dagarna, så då gör det inte så mycket att det är rörigt inomhus. Vi är så himla glada för att nu äntligen ha en egen liten tomtplätt att gå ut på; superskönt att slippa packa vagnen med allt man behöver. Nu är det bara att gå in och hämta det man glömt.

Idag har vi varit hos magdoktorn igen, och Piff har gått upp 200 g på 12 dagar. Det var hon väldigt nöjd med, så nu blir det inte återbesök förrän om 4 veckor. Det som är trist är att han kräker en del, men nu är vi i princip helt säkra på att det beror på det slem som bildas i hans luftrör när han är förkyld, och inte att det är pga mjölkproteinallergi eller något annat vajsing. Han har också haft en grym aptit de senaste dagarna; igår åt han 1.5 l näringslösning, vilket motsvarar nästan 3 l välling energimässigt! Sen kräktes han visserligen upp nästan en tredjedel, men det blev ändå kvar nästan dubbelt så mycket som han äter en vanlig dag. Aptitökningen har gjort att vi inte behövt sonda på flera dagar och det är vi förstås jätteglada för.

• fru AM

Hej igen alla
    Grattis Moa på födelsedagen! (fast du sover väl nu)

Frullan: Läkarbesöket var bara ett extra ultraljud av mina intressanta åderbråck ... läkaren ville kolla en gång till så att det säkert går att operera båda benen samma dag. Så det gick bra. Ska bli så skönt att få den operationen gjord!

Cicci: Haha tycker maken att det är ett rednecknamn! Det är ju klart - tidernas coolaste countrysångernska heter ju så (Emmylou Harris). Förstår att det är jättejobbigt att inte kunna bestämma sig - kanske kommer ni på ett tredje helt otippat namn!? Det går ju det med.

Tinga: så bra med matframsteg! Och mysigt och roligt med nytt hus!

Imorgon fyller Hektor "potatis" - dvs 4 månader - och ska börja med smakportioner. Så KUL!!!

• Piggelin1

Sept - tack för feedbacken
    Vi kommer antagligen inte att åka i metron mkt alls - vi gillar ju att promenera & det är ju just det jag gjort massor i Paris de ggr jag varit där förut. Ner & böka med vagn i metron känns bara meckigt. Sen tror jag inte heller att vi kommer att häcka på varuhus sådär himlans mkt - en viss liten dam lär nog protestera ganska ljudligt om det blir för mkt av den varan Jardin du Luxembourg är nog en het kandidat för ett besök!

Hmmm, det var ngt jag skulle kommentera ang dagi8sinskolningen ocks, men u kommer jag inte längre ihåg vad det var.

Koko, om jag minns AM's storsons namn korrekt, så hade jag med det namnet på vår lista över tänkbara namn om Amanda hade blivit en pojke

Fick precis mail av en kompis som fick sitt första barn för ganska exakt ett år sen. Vi har inte hörts på länge & nu berättade hon att de väntar tillökning vid årsskiftet Oooops! Mannen & jag börjar ligga mer & mer i lä - flera nu som fått barn efter oos, som väntar en tvåa Fast vi har det bra som vi har det - än så länge så nöjer vi oss med Amanda & jag är "lugn" i den tanken. Ok, jag vet inte mer nu än innan egentligen, men har accepterat att det är ok att inte veta För vi hade ju sagt att efter sommaren skulle vi börja prata om det igen. Men vi tar det soft & njuter verkligen av Amanda nu & blir det bara hon så är det ju hur bra som helst! Vi fick ju faktist henne, det var ju långt ifrån självklart efter eländescystan för några år sen

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor