• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

Tinga,
    å vad jag blir GLAD av att läsa att det går framåt med killarnas vikt!!!!!!!
    Självklart inser jag att det fortfarande är tungt för dig och din man, men det känns ändå som om de är på rätt väg nu!

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-26 21:48:44 följande:
    Här blir det definitivt inte mer än två, jag hatar att vara gravid och att föda ska vi inte tala om, har redan mardrömmar.[/citat]
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-26 21:46:39 följande:
    [citat]
    Cicci, om du ändå tänker föda åt frejis kan du väl ta och föda åt mig också!!??
    Jag anmäler mig som frivillig till både graviditet och förlossning!
  • sweetstreet

AM,
    oj knöl i bröstet?!
    Men jag säger som BS, kanske har det ändå m amningen att göra?
    Ofta blir ju brösten rätt" knöliga" av alla mjölkkörtlar som producerar som ett helt mejeri....
    Det är inte fråga om mjölkstockning då?
    Fast då borde det göra jävligt ont har jag förstått???
    Men jag har flera vänner som haft inflammation (är det inte det mjölkstockning är?) av och till när de ammat och det har då bildats knölar i brösten. Om de tog tag i det med detsamma så kunde de själva få bort dem, men annars kan det utveckla sig till väldigt stora ömma och sedan jättonda knölar. Så kolla upp det iallafall!!!!!
    Och jag hoppas innerligen att det inte skulle vara ngt allvarligare än så!
    Men jag tror just nu på amningen som orsak.

• Ore

Inser att det är väldigt smidigt att ha hand om syskonbarn, man behöver bara önska att föräldrarna kommer hem och tar över istället för att önska dem dit pepparn växer... Fast överlämnandet kan dröja ALLDELES för länge ibland Särskilt när de små liven är så stora att de kommer med argumenten "så gör inte mamma", eller "min mamma säger att jag inte behöver det"... (Har passat mina syskonbarn väldigt mycket, periodvis upp till 2-3 gånger i veckan)

PB: Woohoo, budgivningen är igång. Bara att sitta och vänta på att buden tickar in, spännande Jag tror att när sjunde budet kommer så kommer ni hoppa, skutta och dansa. Någon som sätter emot???

Snaily: Kan tänka mig att det var sött med två små valpar som leker... Den roligaste hundlek jag har sett var en border terrier och en labrador. Border terriern var HELT övertygad om att hon var störst, bäst och vackrast. Framför allt störst... Såg väldigt roligt ut. Även när två litet halvsnopna hundar sprang ut på bryggan och helt plötsligt låg i vattnet...?

Sweet: Är det till helgen familjen kommer hem? Förstår att du saknar dem...

Kängu: "Godkännande" låter bra

• BrudSommar2006

Lapinette, vilken spännande dag! Hoppas så att det blir riktigt trevligt! Inga nyheter om kurs på engelska än?

Muggles, nej men inte du också! Lilla Moa som verkar vara rena ängeln?? Du har rätt, jag ska FÖRSÖKA tänka på hur jobbigt det är för Iris...

Droppen var när Iris vägrade gå in till de andra barnen och ville att mamma skulle följa med och när jag då tar av mig skorna, tar henne i handen och säger att då följer jag med så skriker hon "NEEJ, inte mamma ta av skorna, mamma gå till JOBBET!" och kastar sig skrikande ner på golvet igen och effekten av en kvarts sittande på golvet för att lugna ner henne var helt borta. Det var bara att inse att vi kunde hålla på så där hela dagen så det vara bara att släpa in henne så att de fick ta hand om henne!

• sweetstreet

Snaily,
    haha! Så Korven har en liten lekkamrat nu! VAD SÖTT!!!!

• Lapinette

Hej sweetan!!! Tror också man blir jäkligt sammansvetsade under utredningen. Det är ju så mycket som ska dammas av, diskuteras och gå på djupet med.

Pappa ska stanna i 10 dagar och det känns jättebra! På söndag ska vi åka ut till landet och hälsa på mamma. Hon har hjälpt honom med att få sin pension etc. här från Sverige så de har haft kontakt .. ja förutom de där åren då han inte hade kontakt med någon och mamma letade och undersökte med japaner hon kände för att få veta vad som hade hänt. Men sånt strunt glömmer vi nu och jag är glad att vi åter har kontakt och att han äntligen ska få träffa min make.

• Lapinette

BS - la precis på anmälan till kursen på lådan så jag ska avvakta tills de har fått den och tills damen som är ansvarig är frisk och på jobbet igen. Kommer att ringa i mitten på nästa vecka för att se vad som händer.

• BrudSommar2006

Sweet, jag förstår att du saknar dem! Jag är faktiskt på liite bättre humör nu men det har tagit fram tills nu!

Mugglan, jag förstår absolut att du anmäler dig som frivillig till en graviditet just nu men vilken människa förutom Cicci och möjligtvis FruLLan anmäler sig som frivillig till en förlossning *ryyys*!

• Lapinette

Sweetan - skönt att få hem familjen igen! Min kompis som vi hade en heldag med i SF hade sin fru (som också är min kompis) + barn i Stockholm i ca 1 månad. Han saknade dem jättemycket!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor