• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

fru AM skrev 2009-08-27 10:07:30 följande:

Naturligtvis kände inte (den manlige) läkaren knölen så nu är jag väl inskriven i rullorna som pervers 40-taggare.
    AM - Fick mig ett gott skratt där.

BS - det låter sjukt jobbigt med trotsig Iris! Hoppas du orkar hålla ut tills värsta trotset går över och hoppas det är SNART!

Kängu - grattis till "godkänd" Ru!

PB - klart det inte stannar vid utgångsbudet! Spännande!!

Ego
    Korven har varit och lekt med kollegans nya taxvalp - taxen var jätterädd för Korven först (Korven är dubbelt så stor och tung) men efter en stund kom de igång och lekte jättebra! Så söta!
  • Tinga

PB - åh, nu är budgivningen igång! Klart att det kommer fler bud!

AM - glömde kommentera innan, men vad läskigt med en knöl i bröstet! Hoppas verkligen att det är något som har med amningen att göra. Tycker inte alls att du ska känna dig dum som gick till doktorn; hellre en gång för mycket än en gång för lite när det gäller sådana allvarligheter som knölar i brösten.

• Lapinette

Stor kram till alla behövande och en potta till passionsblomman!

Jag försöker vakna till liv! För ikväll blir det först dancestep sen Arlanda för att hämta pappa!!!

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-27 09:32:32 följande:
    Jag kommer inte på något fint sätt att säga det på så jag säger det som det är bara. Har ni någonsin känt att den jävla ungjäveln kan dra åt helvete så ni slipper se dem mer? Och hur dövar man i så fall det dåliga samvetet som onekligen infinner sig?
    Klart jag har!
  • muggles
    BrudSommar2006 skrev 2009-08-27 10:03:26 följande:
    Idag har Iris vägrat borsta håret, vägrat byta blöja, fått på sig skorna men sparkat dem av sig för att ha stövlar istället, vägrat kliva in i bilen, efter att ha släpats in i bilen blivit förbannad för att hon inte fick klättra in själv, blivit förbannad för att det är fel vattenflaska i bilen när hon ville dricka, ställt sig på trottoaren utanför dagis ochtagit av sig stövlarna för att ha skor istället, vägrat ta på sig skor, vägrat gå till dagis utan skor, blivit släpad in och dumpad vrålandes på golvet inför en skara förskräckta barn, vägrat gå in till de andra och blivit släpad dit också efter att vi suttit en kvart på golvet i hallen för att lugna ner oss.
    Fatta då vad Iris ska tycka att detta är jobbigt!! Hon har det ju jättejobbigt med sig själv och sin vilja...
  • sweetstreet

Heeej tjejer!!
    Här sitter jag med min frukstomugg och njuter faktiskt av att inte ha Lillskruttan här just för tillfället.
    Hahaha! Särskilt när jag läser BS roliga inlägg! DU ska VETA att jag tycekr det är UNDERBART att du är så öppen och ärlig med dina känslor här i tråden!!!
    jag är helt säker på att exakt så som du känner känner ALLA föräldrar till och från, men det pratar man inte så mycket om efter som skuldkänslorna är så stora kring dessa känslor och tankar.

Fast på det stora hela så saknar jag min familj enormt mycket nu...
    Usch!
    Å andra sidan så peppar jag mig med att det till viss mån är skönt att få längta också! När man ses dagligen så längtar man så sällan....

• sweetstreet

Lappis!
    Så det ät idag din pappa kommer!
    VAD SPÄNNANDE!!!
    Hur länge är det han ska stanna nu?
    Och visst är det åratal sedan ni sågs?'
    Har han ngn kontakt med din mamma oich ska träffa även henne eller har de brutit kontakten helt?
    hur känner DU???

• sweetstreet

Förresten glömde jag kommentera att jag tycker det är grymt spännande med er adoptionsprocess!!!!
    Visst förstår jag att alla undersökningar etc måste var himla jobbigt. Det blir ju lite som att någon främmande person ska gräva i ens privata liv. Allt från ens hälsa och ekonomi till relationen till sin partner etc.
    MEN jag tror faktiskt att det t o m kan vara något positivt med detta också. Dels så gör man detta TILLSAMMANS på ett helt annat vis ään vad en graviditet är,. Då är ju fokkus på kvinnan och hur engagerad mannen än är så säger de flesta män att det för de inte blir riktigt verkligt förrän barnet faktiskt är på plats.
    Jag tror även att sådana här saker kan svetsa samman än mer okså. Plus att om man nu sitter och pratar om ev problem man har tillsammans och klarar av att "reda ut dem" så stärks ju verkligen förhållandet enormt! Något som de flesta par egentligen kasnke skulle bli hjälpta av????

• sweetstreet

PB,
    tack för länken också!
    Tycker ni bor i ett paradis just nu! men jag förstår att det varit lite trångt. Nu håller jag alla tummar jag kan för att ni ska få en extravagant budgivning!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor