• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • FruCicci

STORT GRATTIS MOA!

Krulltrumpeter, jämfota hopp och rosa princesstårta

• sweetstreet

Telis!

Woooooouuuhhhoooo!
    Way to go girl!!!!

haha, jag kan inte låta bli att skratta åt att du till sist fick din balkong vid Medelhavet!

• FruCicci

Trevligt dagis Mugglan!
    Vårt är riktigt bra (förutom vissa surkärringar då, men de finns ju överallt).
    De har skapande som ska relatera till miljön... kretsloppet ja o så vidare. Nu ska man ta med sig toarullar, äggkartonger och burkar mm till dagis så ska de göra nya saker av det gamla - återanvända helt enkelt.

Appropå lämning, så är det helt naturligt att det är jobbigt för barnet första 2 veckorna... o då även för föräldern. Jag smög omkring utanför dagis efter att jag lämnat. Jag mådde nog sämst Hemskt att lämna ett barn som gråter.
    Men nu vill han bara dit, i somras var jag tvungen o kolla om han kunde få gå 3 dagar, för jag råkade gå förbi dagis och då blev han skogstokig när han inte fick gå dit

Mugglan, skönt att slippa skrapning, men ärlogt talat så blödde jag bara 1 vecka efter det, som vnlig mens liksom, så det är inte så farligt... 1 månad efter skrapningen fick jag en första riktigt mens och sedan ingen mer mens, för sen fick jag lillan i magen Så glad för det o jag hoppas verkligen det kommer en lite ny juvel till dig snart!

• sweetstreet

oj nu har jag skypat m familjen. Shit!!! saknar dem megamycket nu!!!

• sweetstreet

Känns skiiitlänge till söndag....

Och ändå VET jag ju att jag borde ta vara på all denna egentid nu! för sedan kommer jag att sakna DET...

• sweetstreet

Cicci!
    haha! Så ni kallar henne Eme-Lou nu!!!
    Får mig att tänka på Emmilou som är en av makens favoritartister!!!

• sweetstreet

Mugglan
    skönt att det verkar bra nu efter ditt senaste besök.
    HHoppas nu verkligen att du kan få en riktigt härlig semester och liksom landa och gå vidare. Lägga detta bakom dig och se framåt!

• sweetstreet

Frejis,
    det kommer gå finemang nu! Du har ju itne alls långt kvar och Bumsan verkar ju må bra!!!
    Oroa dig inte vännen!

• viktualia

Telis - najs med semestertripp!

Sweetan - det är tillåtet att både vilja ha kakan och äta upp den! Ambivalens hej och hå....

Mugglan - skönt att du slapp skrapa!! och bra att du har semestertripp att se framemot!!

• passionsblomman
    FruCicci skrev 2009-08-26 20:22:02 följande:
    PB, jag har sett ditt namn på massa trådar, hur hinner du?
    Arbetslös!

Heeeej alla!

Intensiv dag här. Först kliniken med VUL, blodprov och inseminarium för säkerhetsskull för folliklarna var lite osäkra.

Eftråt en mycket våt promenad ner på stan. Jag gick på bio helt för mig själv, eftersom jag ändå inte skulle hämta sonen i skolan på flera timmar. Såg Harry Potter.
    Det var perfekt att vara i en saga ett par timmar.

Hem mot min ö. Hämta sonen och ta bussen och så promenera hem(bilen är ju på verksta´n)
    Fixa inför visningen.

Visning.
    Det är en döv tjej som är jätteintresserad och kom en andra gång idag. Jag har ju pluggat teckenspråk så jag och mäklaren bestämde att jag skulle stanna så hon kunde få fråga mig vad hon ville och så.

Det kom 7 olika familjer/par och det var bara den döva tjejen som varit här förut, så nu börjar det vara en hel hoper folk och IMORGON BLIR DET BUDGIVNING!!!!!

*spännande så jag dööööör*
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor