• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

Och FruLLan,
    jag blir skitsned på det där resonemanget om att du inte skulle kunna få den hjälp du både vill och behöver NU!!!!

Varför då?
    Fattar inte.

Precis som så många här redans agt så är det väl kanske nu du har tid och energi att gå igenom det. När du väl börjar jobba igen och dessutom ska fixa familjen så lär både tid och ork kunna bli en faktor som det inte finns så mycket av.....

Nej STÅ PÅ DIG!!!!
    om du känner att du har motivation samt stöd att genomföra detta nu tycker jag verkligena tt de borde lyssna på dig!

Lycka till!

• muggles

Sept: hur är det nu med vaccinet, har de godkänt det för småbarn också? Jag vet att de godkände det för gravida nyligen. Låter skönt att komma iväg lite!

Ngn frågade när jag skulle iväg på min resa och det är på tisdag. Det är en anledning till att jag inte ville skrapa - då blöder man ju från ett nytt sår i livmodern och då hade hela resan garanterat blivit förstörd. Nu har jag ju iaf en chans att hinna sluta blöda, åtminstone till halva resan el så. Man får ju inte bada och inte ha tampong medan man blöder - så ligga där i solen och svettas med binda och inte kunna bada - kul. NOT. En annan orsak var såklart att det är jobbigt att behöva sövas och hela den apparaten, jag skulle vara tvungen att vara ifrån jobbet igen (svårt att förklara). Och jag ville bara inte ha mer strul nu! Jäkla envisa missfoster till att klänga sig kvar - verkar inte haja vinken...

Moa fick en lite pixi-bok idag på dagis - gulligt av dem att ordna present till dem som fyller år. Hon satt med den i högsta hugg hela vägen hem sedan - "det är Moas present!" (sa hon).
    Jag gillar verkligen vårt dagis: de har tema färg den här hösten. Så barnen har fått måla "konstverk" och denna vecka är det Moas artistiska alster uppsatt i ett fönster så att man kan se det. Jag tror de skulle ha vernissage sedan till julen...
    Sedan har de en tekniksäck - gamla brödrostar mm som de ska plocka isär med barnen. De verkar ha en massa idéer - inte bara "fri lek" där inte!

• muggles

Sept: jag tror de arga dagislämningarna går över ganska snart. För oss var det en vecka som var jobbig bara. Du kanske kan be personalen ringa el sms:a din mobil när hon är glad igen? Lättare för dig att släppa det sedan.

• start september

Muggles,

tror de kommer godkänna det närmaste månaden. Läste idag att Tamiflu rekommdenderas till barn under fem år av WHO, så tydligen ser man barnen som en riskgrupp.

• Ore

muggles *plastad frotte noteras och förs in på inköpslistan* Inte för att våra sängmadrasser på något vis var dyra i inköp - även om Ikeas "dyraste" kändes i plånboken i studentbudgeten - men det vore opraktiskt att behöva köpa nya, med tanke på att vi ändå tänkt byta både sängstomme och madrasser när vi väl är inflyttade

september: Londonresa låter väldigt trevligt. Litet tidig julklappshandling i november?

• start september

Jo, jag tror också det går över. De är jättegulliga på dagiset och ringer faktiskt upp själva och berättar nu lite då och då första veckorna. Jätteskönt, för det är svårt att släppa annars.

• viktualia

Koko - kära NÅN vilken dramatik!!!! ujuj... *kramar om* Håller med om att ni valt ett fint namn, det hade stått högt på min lista om inte en av mina allra närmaste killkompisar råkar heta så.

Ego - inget morgonillamående idag heller! Tredje dagen utan! Däremot lider jag fortfarande av åksjuka vilket känns sanslöst opraktiskt för mig som åker buss totalt 2,5 h per dag. Men det är verkligen inte så illa att jag spyr av det, det är bara lite obehagligt. Så jag fortsätter hoppas att morgnarna får vara lugna.

Har fått tid för RUL 28 september - blir spännande!

• Ore

muggles: Tekniksäcken gillas Kul tänkt!
    Oj, är det redan på tisdag du åker!!! Hoppas verkligen att du slutar blöda snaaaart, så att det kan bli både solande utan "blöjkänsla" och bad på resan.

• FruCicci

Hej hej

tack för super duper lunch sällskap idag. Lilla Eme-Lou lyckades väl skrämma ihjäl Frejjan med första gastande, sen rapande sen bajsande hela vägen upp på ryggen för att avsluta med en spya på första mamma sen sig själv
    Hon sov gott sen

Telis - Nice

Frejan, jag vill ha din mage jag med, stor och go! Bumsis kan väl hoppa över till mig ett tag, jag kan till och med tänka mig att föda henne, så trevligt tycker jag det är med förlossningar

BS, jag kan inte fatta att det är 2 veckor mellan våra barn och så stor skillnad i storlek
    Victor har 86 i byxor och 92 i body (lindex body är för stor i 92 dock) och tröja Ha ha ha, så det kan vara! Men han kommer nog i kapp snart

PB, jag har sett ditt namn på massa trådar, hur hinner du?

MrsB, hur har du det hemma med Malte och hans mage?
    Får du några vickariat?

Lappis hoppas du får en trevlig kväll i baren. Hoppas dock tröttheten kunde vara ett tecken på något annat än mens!

Jag sitter och tittar på Förlossningskliniken, min tv kväll, sen kommer riskförlossningar efter det (tv4 fakta). Jag älskar bebisar och föda barn och umgås med barn

Koko, som Frullan skrev, vääääääldigt fint namn. Det var som vi hoppades. Jag hoppades även på mitt favvonamn Oscar, de 2 var bäst

Jag måste ha en 3a, han ska heta Oscar Sen om det blir en tjej blir det ju det vi inte väljer till Eme-Lou nu

Jag blir så inspirerad hela tiden av trådens alla händelser och sen nu att få följa Vänner, BS, Frejis, Ore mfl, så gött... blir avundsjuk och inser hela tiden att NÄÄÄÄ jag är banne mig inte klar!!
    Min man är inte lika sugen dock
    Men man får väl köra med kvinnlig list!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor