• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Koko-GRATTIS! Vilken dramatisk förlossning det blev med lillebror!

MSW-första dagen känns nästan alltid som "värst" och sen kommer du in i det rätt så snabbt

Muggles-vad skönt att allt verkar vara på väg ut så ni slipper göra en skrapning. Då kanske kroppen snart är redo igen efter en första mens. Förhoppningsvis går det snabbt till ett "+" igen eftersom kroppen saknar det

Frejis-undra hur bumsis kommer att vara när hon kommer ut om hon är så envis redan nu

Snaily-visst hade du bara lite lite mens denna månaden, eller blev det något mer av den??????
    Jag är på dag 27 idag och det kommer lite då och då under dagen rött grejs, speciellt när jag är på toa men inte så att det kräver något skydd. Tantavärken har heller inte kommit som den brukar utan mer allmänt molande, skumt är bara förnamnet men kanske spottingsen som gör tanten konstig.....

• Piggelin1

Koko - TACK för att du delade med dig! Jösses, vilken massa blod det var inblandat Tur att allt gick bra! ...och tur kanske att mannen din inte verkar vara rädd för blod, nu när du tappade så mkt...

Kängu - tack för kanontrevlig lunch idag! Mer sånt!!! Jätteroligt att få se lille Ru live också! Höll nästan på att kalla honom för Ru istället för hans riktiga namn

Frullan förresten, tror att du inboxade Kängu vad Roffe heter IRL, kan du inte göra det till mig med? Nu när du väl lärt dig hur man gör när man inboxar

• _koko_

Tack igen allihop, att ni orkar läsa!

ore - Nä, ambulansen lät ju värre än det var i verkligheten, men jag är glad att det blev så, för hade vi tagit vår bil hade den ju förstörts (vi har "mocka" på sittdelarna), och betala för taxisanering hade inte heller känts kul...

muggles - Ja, jag hade en snabb och enkel förlossning sist som började med värkar. Och nä, man vet fortfarande inte varför, men man antar (enligt journalen) att det var moderkakan eftersom man inte kunde hitta något annat.
    Vi hade inte någon plast i sängen, men däremot sväljer vår nya tvättmaskin hela bäddmadrasskyddet (180*200) och min goa mamma tvättade allt samma dag, så det löste sig ändå.
    Lite traumatiskt för dem att torka en massa blod i vårt sovrum och badrum och inte veta hur det gick för oss...

Nu piper lillebror (som förresten fått AMs storsons namn ), så jag får återkomma igen! Förlåt om jag glömmer svara på några frågor, och kommentarer får komma framöver när amningen börjar stabilisera sig. Kramar till alla!

• snaily

Koko - pussa lillebror med det fina namnet från mig!

EA - jag hade sådär halvlite mens första månaden med Pergo, men faktiskt mer än cykeln innan då det var helt minimalt. Men tror det beror på proggen att det ändå blev "hyfsad" mängd. Vilken knepig cykel du har nu igen med dessa eviga spottings!

Själv är jag på dag 13 idag och ingen ÄL i antågande än på ett tag som det verkar. Förra månaden kom den ju vid nästan normal tidpunkt! Men vi ska ju till gyn nästa vecka, då jag är på dag 18, så det blir intressant att se på VUL om det finns någon follikel som är på g då.

Jag har fyndat! Shoppat två snyggare skjortor och två mer vardagsaktiga toppar och ett bar byxor för 722 kr! Jätterea med 40% rabatt på det mesta och sen hade jag dessutom 370 kr i bonus att plocka ut. Nöjd!

• Ore

Snaily: Grattis till shoppingfynd!

koko: Ja, en ambulans måste ju vara bättre på att sanera från blod än en bil med mocka i klädseln. Och man kan ju inte vara säker på att man är så klartänkt att man tänker på att ta med något att skydda klädseln med, och en massa handdukar...

EA: Förstår inte varför tanten ska spela skum och jäklas så mycket med dig???

• Fru E

Snaily-vilka fynd du gjort
    Ja spottings innan tant kan jag köpa men inte ända sedan ÄL, tror det är dem som har sabbat tanten denna gången faktiskt. Men de andra månaderna jag haft spottings så har ändå tanten kommit igång efter ett tag så får väl vänta lite till.
    Så då åt du inte Pergo när du hade så lite???? Funderade nämligen på hur jag ska räkna ut vilken som är dag 1 om inte "värken" kommer som den brukar....

• Fru E

Ore-nej inte jag heller är lite less på det och ingen har någon bra förklaring verkar det som men nu blir det Pergo för då försvinner de fast det verkar ju ändå inte spela någon roll eftersom det inte blivit något +

• snaily

EA
    Spottings ända sen ÄL borde vara förbjudet... Svårt med räkningen då ja... Jag brukar räkna dag 1 då värk + lite mer rött blod kommer. Just det, cykeln innan Pergo, som blev 38 dagar lång, var det jag hade så sjukt lite mens.
    Åååå vilket krångel - finns det ingen butik där man kan shoppa sig en fungerande menscykel??

• snaily

Ingen aning om hur jag lyckades få dit den där ledsna lila gubben!

• Fru E

Snaily-precis likadant brukar jag räkna men nu har det kommit kladdar med rött sen igår (mest morgon och kväll) men det är ju fortfarande inte som den riktiga tanten så får väl avvakta någon dag till och se om den kommer igång ordentligt. Annars ringer jag gyn och frågar när jag ska börja med Pergon

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor