• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • sweetstreet

Härligt med bra dagis också!
    Vi är ju sjukt nöjda med vårt. där har de väldigt mycket "art" och sådant i tänket. Mycket kreativa saker som att måla, sjunga, dansa etc. Det gillar jag!
    Redan nu i spädbarnsrummet har de haft en musikpedagog (en jättehrälig tjej!) som kommit en gång i veckan för att spela och sjunga med barnen. Tror detta kommer utökas när hon flyttar upp i toddler room (småbarnsavd) till en gång musik o sång plus en gång dans och rytmik.
    Känns bra för de får en mycket bättre kroppsuppfattning och kontroll över kroppen om de får träna sådant. Och alla barn älskar ju musik o dans så det känns bara super!

• Piggelin1

Arrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhh, hur kunde jag glömma Moas födelsedag??!!
    Muggles, pussa din goa Moa som förmodligen sover sött vid det här laget

• sweetstreet

Å PB!!! Vad spännande!!
    och DU vad bra att tdu kunde prata med den döva tjejen!

Förresten har jag glömt att säga att jag blev jätteglad av att få veta att det ändå ser såpass bra ut för dig trots äggstocken!!
    *kramar om*

Och du, man måste få bryta ihop ibland. Sedan kan man ta nya friska tag vilket du redan verkar göra!

Är också nyfiekn på din stuga så du får gärna inboxa mig med. Den här gången ska jag kolla inboxen i tid!

• sweetstreet

Ah Moas födelsedag ja!!!

GRATTIS!!!!!!!!!

• sweetstreet

Men nu måste jag tillbaks till jobbet.
    Är egentligen itne alls sugen för just nu är jag inne i en liten jpbbsvakca med en massa problem som jag inte riktit kan komma på hur jag ska lösa....
    Hm, jobbigt.
    Men jag försöker att tänka på saken från tusen olika håll för att hitta nya infallsvinklar att prova. Så vi får se hur det går.

Kramar till er alla iallafall!

• Piggelin1

Sept - oj, nu fick jag en släng av dåligt samvete & oro - vi drar ju till Paris med Amanda om några veckor (dvs innan vaccinet). Ngn som har koll på hur det ligger till i Franktikre på svininfluensefronten?
    Vi får nog bunkra extra mkt handsprit innan vi åker.

• FruCicci

Sweet, det var detvi tänkte på med, men jag stavar det lite som de namnen vi tä nker på. AM som kom på det så klart!
    Maken tycker det är redneck....sunk mao
    skriver med en hand.... låååååååååååångsamt....................
    hur som, en kram nu när du saknar familjen sweetan, pussiluss

• passionsblomman

Herregud Koko! Vilken jäkla berättelse!
    Att du inte blev helt svag och bara svimmade av när du miste så mycket blod!!!

Vilken välsignad tur att det finns kejsarsnitt när det behövs och att allt gick bra!

Grattis till er lillebror!

Sweetstreet, jag inboxar ögonaböj!

• start september

Piggelin,

jag tror egentligen inte det är större risk utomlands än hemma på de flesta ställen, så inget dåligt samvete ska du ha. Just London har varit väldigt drabbat och där är man ju mycket i tunnelbana, varuhus etc som turist. Vi har varit utomlands mycket i sommar så egentligen är jag inkonsekvent, men just nu kändes det bara onödigt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor