• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Izzie

Japp, Frejis är det nog! Spännande! Det är så himla kul att läsa allas förlossningsberättelse. JAg känner varje gång att det verkligen är ett litet mirakel

BS - Vilken tur att han är omhändertagen nu då. Hoppas verkligen att han få den hjälp han behöver och att han med tiden börjar må bättre.

Det där med psyket är så svårt att förstå sig på. En av mina närmsta vänner har en kompis som nu för andra gången drabbats av en svår förlossningsdepression. Det verkar vara helt fruktansvärt. Hon är helt under isen. Förra gången tror jag att det tog ett år innan hon kunde umgås med sitt barn. Får se hur lång tid det tar nu innan hon kan knyta an och börja må bättre. Hon får ju hjälp och äter medicin men sånt kan ju ta tid. Usch, man påminns ideligen hur tacksam man ska vara för hur bra man har det.

• Frejis

Izzie - jobbigt med feberkramp och att man inte kan göra så mycket förutom att medicinera. Hoppas att hon växer ut det snabbt.
    Tänkte på att feberkramp är ännu en sak som jag aldrig har hört om förut. Tur att tråden finns, vad mycket man lär sig.

Japp, det är jag som är på tur, läskigt! Sedan kommer Ore

När jag var hos BM igår gick det inte att bestämma om fröken Bumsis har vänt sig och ligger i säte eller om hon ligger med huvudet före. Och hon ville så klart inte låta BM försöka hitta hjärta, vände sig direkt med ryggen inåt... Envis är bara förnamnet!

Annars är jag rädd att någonting händer med henne under de sista veckorna i magen som känns som en väldigt osäker plats. Har väl läst för mycket konstigheter tidigare så nu får jag för det. Inte så rationellt.

• MSW

Ah, hann nästan ifatt.. men nu måste jag ringa hit barnvakten för att A sover, så att jag kan åka till skolan!

Bs: Fruktansvärt med makens jobbarkompis!

Frullan: Förstår heller inte riktigt argumenten! Hoppas du orka kräva att ni tar tag i det nu!

Kokos förlossningsberättelse får jag ta en annan dag! Ska bli spännande! Nu vet jag inte om jag hinner in förrän på fredag.. Är juh ett års kalas i morgon *mysigt*

Lite ego måste jag förresten vara också, har nu ringt och satt bollen i rullning inför operationen! *nervös så in i h*lvete*

Puss!

• muggles

Koko: GAH vilken berättelse! Vet man varför du blödde så mkt? Hur gick det med sängen - hade ni lagt plastad frotté under lakanet?
    Grattis igen! Hur var det nu - hade du vanlig förlossning sist (jag har för mig det)?

Frullan: usch det låter jobbigt att du ska behöva kämpa dig till hjälp, det bästa hade varit om du fick hjälp nu direkt. Gulligt av Borren att sjunga en liten trudelutt mitt i natten

Jag var på efterkontroll igår och först såg de att det fanns saker kvar i livmodertappen och även i livmoder. Jag tänkte NEJ, vill INTE skrapa. Men sedan hämtades en annan mer erfaren kollega som tittade och konstaterade att vävnadsrester fastnat i livmodertappen och bildat som en propp. De hjälptes åt och tog bort det (gjorde inte ett dugg ont faktiskt) och efter det blödde jag som en gris. Var en stor pöl på undersökningsbritsen och det droppade på golvet innan jag hann slänga på mig binda. Men det som fanns kvar i livmodern var under gränsen för när man skrapar och förväntas komma ut av sig själv el brytas ner av kroppen. Så jag slapp skrapning! Igår blödde jag rätt mkt när jag åkte tillbaka till jobbet men det har lugnat sig nu. Har jag riktig tur så blöder jag inte så mkt när vi åker till Kanarieholmarna. I övrigt mår jag bra, längtar efter att bli gravid igen...

• muggles

menar vaginal och inte vanlig - freudiansk felskrivning

• snaily

Muggles
    vanlig/vaginal, same same

Men vad skönt att du slipper skrapning!! Och att det blödde mycket igår kan ju tyda på att det mesta kommit ut snart. Snart är du och kroppen på G igen!!
    När är det ni åker till holmarna?

• Ore

Muggles: Skönt att slippa skrapning...

MSW: Grattis till första dagen i skolan Och duktigt gjort att starta upp allt inför op, särskilt som du är så nervös!

• Ore

Frejis: Har inte tänkt så långt som att det är "min tur" efter dig... Just nu är jag mest bara gravid, glömmer ibland att det på ett eller annat sätt ska komma ut en bebis... Glömmer ännu mer att jag sedan kommer HA en bebis att ta hand om... Jaja, jag vänjer mig väl

• BrudSommar2006

Muggles, hoppas så att det blir bra nu då så att det blir ordning på allt igen och ni kan försöka igen!

Iris har nog lite stora fötter ändå för nu kom veckobrevet från Growing People och där är riktlinjen för 104 - 116 cm 25 - 27 i skor!

• BrudSommar2006

Hm, jag kan inte bestämma mig, måste fråga maken, glömde det igår. Jag ska få göra ett extra UL i vecka 32 för att kolla storleken på barnet. Ska jag då ändå boka 4-D UL i vecka 28. Eller ska jag vänta till vecka 32 med att försöka få veta vad det blir... Det är ju en hel månad emellan. Fast Iris har ju en film hon kan titta på när hon blir äldre där hon rör sig innan hon är född och det kanske den andra också vill ha. Eller också är det helt ointressant.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor