• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Cicci, jo jag förstår dig precis! Menade verkligen inte att "gnälla" på det du skrev. Men det lät läskigt mycket när koko beskrev det - tycker jag som inte gillar blod i stora mängder... Tur att koko är cool som få!

• _koko_

izzie - Så läskigt med feberkramper!!!

snaily - Ja, det konstiga är väl att jag inte känner att det var så dramatiskt, men när jag läser igenom min berättelse inser jag ju att det var det...

cicci - Ja, när de hade tagit katetern efter ett dygn och jag skulle börja röra på mig mer var det riktigt fruktansvärt, då kände jag verkligen att all möjlig smärta under en vanlig förlossning var 100 gånger bättre än detta. Men, sen blir det bättre rätt fort, och då känns det inte lika fruktansvärt längre. Men återhämtningen går ju väldigt mycket fortare efter en vaginal förlossning! Sen är det förstås skönt att kunna kissa utan att det svider, att våga göra nummer två osv...

Nu kom conny från dagis och frågar efter mig, får återkomma!!

• Izzie

Snaily - Nej vi har inte fått svar på sömn-EEG ännu, men det kommer nog i slutet på veckan eller början på nästa. Fördelen med att hon fått ännu ett krampanfall är att vi tydligt kan koppla det till febern och att det med största sannolikhet är feberkramper det handlar om och inte något annat typ av anfall som tex epilepsi. Men vi får väl invänta svaret på undersökningen och se...

Frejis - Nja, jag tror inte att de gör mkt mer än att göra ett sömn-EEG test. Konstaterar man att det är feberkramper, så får man leva med det och med tiden ska det växa bort. Det jobbiga är ju att man varje gång när hon har feber måste ställa klockan och ge henne ny medicin var fjärde timma så att inte febern rusar... Men men, det är skönt att det troligen inte är ngt allvarligt iaf. Feberkramper i regel ofarliga, även om det är otäckt.

Vem är näst på tur på BF-listan nu?

• Ore

Koko: GRATTIS till er allihop! Oj, vilken berättelse! Det där med ambulansen var ju kanske inte så läskigt som jag tänkte mig när Cicci nämnde det, men oj... En massa blod och så... Skönt att allt gick bra i alla fall.

För övrigt får förlossningsberättelser bli precis hur långa som helst...

Izzie: Usch, feberkramp igen, stackars liten... Hur har det gått med resultatet från sömn-EKG, har ni fått det än? Vad händer härnäst?

• Ore

Frejis är väl härnäst på BF-listan Och hennes lilla Bumsis verkar ju vara av den otåliga typen

• Liten med Mindre

Kokisen - fler med tårar i ögonen här. Huh vad otäckt med en massa blod som ingen vet var det kommer ifrån. Och så skönt att det artar sig fint hemma!
    Massor med kramar till hela familjen!

Pyssel nr 1 - har trätt om armband till Mindre, och trätt ett nytt med indianpärlor som jag tror är "bättre" för tänderna än hårda plastpärlor. hon älskar att ha sina "band" i bilen.

Mer pyssel, äppelpaj och fundera över mina kommande arbetstider... Lunch ligger högt på listan med.

• snaily
    Izzie skrev 2009-08-26 10:45:53 följande:
    Vem är näst på tur på BF-listan nu?
    Ja inte är det jag i alla fall!
    Frejis kanske?
  • BrudSommar2006

Är det Frejis på tur nu? Sedan Ore?

Koko, vilken berättelse! Min förlossning startade ju också med en blödning men absolut inget sådant dramatiskt! Min bekant från mammagruppen i Solna fick däremot åka ambulans in när barn nummer två föddes i början av året eftersom blodet typ bara sprutade ut så det kanske är hyfsat vanligt ändå. Dock inget man räknar med ju, men tur att du slapp bli nedsövd, tänkte att de blivit tvugna till det om det var akut. Hur går det hemma nu då med det lilla charmtrollet?! Blir du tvungen att klara dig själv med båda barnen efter de tio pappadagarna?

Izzie, vad läskigt med feberkramper, usch.

Cicci, hur har det gått med Victors krupp förresten, har det gått över nu?

Izzie igen, min kollegas son hittades till sist boendes hos en kompis och när pappan (min kollegas ex) ringde kompisens mamma och hotade med att polisen skulle komma och hämta honom så fick de till sist hem honom. Sedan tog han tyvärr tabletter samma natt, det hade visst funnits ganska mycket sånt hemma eftersom kollegans dotter var nyopererad efter sin tumör i magen och ingen hade tänkt på att rensa bort allt i skåpen när han kom hem eftersom han aldrig hotat med att ta tabletter tidigare så han fick tillbringa ett antal dygn på sjukhus och sedan flyttas till psyket därifrån. Nu ska han vara där i tre veckor så får man se sedan.

• FruCicci

Snaily, jag älskar taxar, det är min favvojycke,såååå coola o söta!
    Sen Border Terrier med Ser ut som taxar fast långa ben o kortare öron

BS, Victor har inte haft anfall av falsk krupp sedan i feb/mars sist, då var han inlagd på Astrid Lindgrens barnsjukhus...

Vickan, det låter förrästen inte skoj med det där illamåendet!

har haft en mysig morgon för mig själv, nu kanske jag ska passa på att göra mig i ordning lite. lillan bara sover hela tiden, ddet blir spännande att se hur pigg hon är över lunchen då...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor