• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Piggelin: Det där med salt = underbart har jag och mina kompisar konstaterat är helt och hållet en vanesak. Är man uppvuxen med saltvatten föredrar man det, och är man uppvuxen med sötvatten så är det favoriten. Själv tycker jag att saltvatten är klibbigt, svider och så måste man akta sig för maneter dessutom... (Märks att jag är från inlandet )

Fast det är rätt så trevligt vid kusten ändå...! (Mina år i gbg gick inte helt obemärkt förbi...)

• passionsblomman

Ja jag veeet! Vi ska minsann semestra och utflykta så det står härliga till framöver!
    Det enda jag sett än är när vi bodde en natt i Limhamn för att nästa dag köra över bron till Danmark. Klart vi måste kolla in lite mer!

• Ore

PB: Du är inte ensam om att vara sorgligt oberest i Skåneland... Å andra sidan har jag faktiskt en tanke om att det kan vara smidigt att semestra i Sverige med småbarn, och då har jag ju mycket kvar att se och uppleva, utan att behöva upprepa mig

• passionsblomman

Ore: en mycket bra tanke som jag helt delar med dig.

För min del så älskar jag havet och doften när man står på stranden och salta stänk får mig tatt börja gråta.

Jag tycker Östersjön är helt fantastisk OCKSÅ och alla insjöar, och ån utanför vårt nya hus och vattenfallen i Jämtland och Indalsälven och Mälaren härutanför mitt fönster...

Det är rätt nice att vår planet har vatten.

Uj vad jag kommer att sakna vårt brunnsvatten förresten! Det är en 80 m djup brunn med ISkallt vatten som smakar underbart. Kommunalt vatten stinker klor för mig numera och det är ju kommunalt dit vi kommer.

• muggles

BS: annars kanske det är lättare att besöka hennes forum - bara ett musklick bort...

Sweet: åh tack för gullig kommentar, härligt att du tänker på mig! Det värmer... Jo jag mår rätt bra faktiskt. Blödningen verkar avta och är väldigt liten just nu (men jag har ju fått återfall förut så vågar inte ropa hej än ). Jag hoppas få mig ett skjut innan jag åker för vi har inte kunnat pippa på över 2v!!! Och gör vi det inte innan resan så är ju typ 4v nästan. Jag känner mig sugen men det går ju inte än Rent psykiskt mår jag bra också, känner mig ganska glad att det här är över (peppar peppar) och att jag är "ren" igen. Men fy fan vilken jobbig resa det har varit!!!

PB: härligt med budgivningen! Vad hoppas ni få (dvs hur mkt över utg.bud)?

• muggles

Sjöar har ju ofta rätt äcklig botten. Plus klegg (bromsar) och skit. Men sjön vid vår sommarstuga har fin botten så den är ok. Men hellre öronmaneter än klegg för de jäklarna biter sönder mig!

Piggelin: vilket schysst ställe du hittat! Tips inför makens nästa föd.dag kanske? Du får berätta sedan hur det var! Om man går in på 'Maten' så ser man gardintyget som vi har i köket på en bild
    ps. you've got (e)mail! ds

• muggles

Alltså det låter som om vi har pippschema hemma (pippa varje vecka typ) men så är det ju inte. Jag är verkligen sugen sedan en tid tillbaka men får ju avvakta - det är därför jag vill pippa och inte för att det gått x antal veckor Var bara tvungen att förklara det...

• Fru E

Muggles-här är det med ökentorka pga alla spottingsar som irriterar muttan maken får stå ut med lite BJ:s istället

• passionsblomman
    muggles skrev 2009-08-27 15:55:56 följande:
    PB: härligt med budgivningen! Vad hoppas ni få (dvs hur mkt över utg.bud)?
    Vi vågar knappt hoppas! Men mäklaren har sagt att vi inte ska behöva släppa stället under 1,3 med det här läget och allt över det är ju då på vår plussida. Men det vore verkligen sagolikt om det kunde bli en bit över det så inte all vinst bara måste gå rätt in i nya lånen.

Mao: allt över 1,3 blir trygghet, huskonto och drägligare liv för två låginkomsttagare.
    Och eftersom vi inte tänkt göra fler husaffärer i livet utan bo där tills de bär ut oss med fötterna först, så är detta liksom vår chans i tillvaron att tjäna lite pengar för en nedaste gångs skull.

*Hoppas alldeles tyst och innerst inne och med en stilla bön*
  • muggles

EA: ja OJ vad ledsen han ska vara för det... Synd om dig dock som inte kan förvänta dig samma sak med tanke på spottings el??

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor