• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Kängu ? du kan ju alltid söka och om du får jobbet då ta det stora beslutet. Om du kommer på intervju så tror jag att du kommer vara supermotiverad och säga allt det där som de vill höra. Det löser sig!

Cissi ? kram på dig!

mugglan ? vad skönt med semester och så extra välbehövligt efter allt du har gått igenom de senaste veckorna.

Snaily - har du också semester? Göra något speciellt?

Ego ? själv sitter jag här i koma efter ytterligare en sen natt. Hämtade pappa på Arlanda igår och när vi kom hem så ville han öppna en flaska vin kl 23.30! Så vi satt uppe och pratade, öppnade presenter till drygt 01.00. Imorse var han uppe 06.00. Vilken pigg gubbe och så pratglad ? inte alls tystlåten som jag har sagt till maken.

• snaily

Lappis, vad kul med pratglad pappa! Nu får du kanske sova ut i helgen i alla fall?

Jag ska inte göra något speciellt på min lediga vecka, åker söderut ikväll för hundutställningen. Sen skulle vi gärna stannat kvar i civilisationen och passat på och hälsat på lite kompisar och släkt och så, men måste tillbaka upp för gynbesöket på måndag morgon. Så vi blir nog kvar hemma - skulle gärna ta en liten fjälltur med tältning om vädret tillåter.

• fru AM

Lappis: vad roligt att pappa har kommit! Vad ska ni hitta på när han är här?

Cicci: hur är det idag?

Mugglan: härligt med semester snart! Sol, drinkar, avkoppling - det är du så värd!

Kängu: sök! "Hellre lyss till strängen som brast än att aldrig spänna en båge" är en mycket bra devis tycker jag! Lycka till!

• FruCicci

Morrn,

Vet inte vad som hände. Men jag har kännt mig deppig ett tag och trött, extremt trött. Sen i går när de frågade vad Lillan skulle heta på bvc så rann bägaren över o jag började svettas och gråta och hyperventilera....
    Jag mår dåligt och vet inte varför. Gubben/läkaren i går var ok, jag gillar inte psykofolk alls, kännner att det är jobbigt. Han försökte gå under ytan och de vi kom fram till är väl att jag är en människa som alltid ska tillfredställa alla andra (vackert drag iofs) och se till att alla andra mår bra framför mig själv. Så detta med namn på lillan är ju svårt för jag vill tillfredställa hela min familj och jag råkar tycka annorlunda och då brottas man med skuldkänslor. Sen när man har fått ångest/deprition och inte mår bra, då kan man inte fatta beslut alls, vad gäller någonting och det är ju sååå sant i mitt fall.
    Ska jag ha dden extrapris tröjan fför 10 kr till Victor eller dden andra? Röd eller grön mjölk, skitjobbigt...
    Nåväl, ska dit igen med maken nästa vecka.
    Får se vad vi landar.
    Känner mig ok idag, men det är jag nog inte innest inne.

SÅ så var det med det.

I dag ska jag iaf på Liljevalskonsthall och titta på en utställning och äta finlunch
    Sen hämta min juvel på dagis och gå i parken.

Vi var på junibacken i onsdags efter dagis, det är sååå bra där. Sen hoppade vi i vattenpölar efter det och V var sååååå lycklig att han fick det och han gick och skrek förtjust till alla som passerade: JAG ÄR BLÖT! ha ha ha
    Ungar

tack för kramar

• FruCicci

Sen ska jag kontakta min BM igen för att bearbeta förlossningen igen, den gick ju på tok för fort och sen trodde jag ju till 99,9% att det skulle komma ut en Oscar, så allt det där måste redas ut med.
    Mycket skit blir en rackans soppa ibland!

• BrudSommar2006

Cicci, när jag ligger där och svär och gråter för att det tar så jäkla lång tid och jag klarar inte mer så ska jag försöka komma ihåg att det inte alltid blir bra när det går fort heller!

Jag kommer ju att bli mycket förvånad om det dimper ut en kille men nu har jag i alla fall bokat 4D UL i vecka 28 och ska ju få ett extra tillväxtUL i vecka 32 så det var väl sjutton om vi inte ska få veta innan det är dags!

Iris gillar också att hoppa i vattenpölar men mest av allt gillar hon geggamoja, särskilt på händerna! Bara det att sedan klagar hon på att hon är kladdig om händerna så är man inte i närheten av ett handfat får man ha med sig något rejält att torka med.

Själv är jag fortfarande lite småledsen över gårdagens katastrofdag med Iris men imorse uppförde hon sig exemplariskt vid lämning och var på så gott humör.

Lapinette, gäsp! Fast väldigt roligt att ni äntligen får umgås lite med din pappa, och en pratglad sådan dessutom!

Muggles, hoppas så att resan blir lyckad!

• kängu

Mugglan, låter härligt med resan! Njut riktigt mycket!

Cissi, tror det är bra att fortsätta nysta i detta. Tänker på dig!

Alla- jag ska söka jobbet!

Lappis, låter mysigt med din pappa!!

Snaily, lyxigt med semester!!

• kängu

Hm... här sitter vi med en helt ledig helg framför oss (jag skulle jobbat idag men det blev inte så).
    Undrar om man skulle ta och åka iväg någonstans lite huxflux???

• Ore

Lappis: Vin och prat halva natten låter väääldigt trevligt, även om det inte är optimal uppladdning för jobb...

Muggles: Åh, man blir ju inte alls avis på din beskrivning av resan. Närå... Drick en Breezer för mig med

BS: Skönt att det blev en bättre morgon med Iris idag!

Cicci: Det låter inte så konstigt att du mår dåligt. Det är ett väldigt jobb att se till att alla andra mår bra och är nöjda, vem ska se till att du mår bra och är nöjd? Det kan bara du själv göra... Hoppas du hittar någon bland "psykofolket" som kan ge dig bra hjälp, och som du har förtroende för. Så att det inte bara är på ytan du mår bra. KRAM igen

Snaily: Semester är alltid trevligt Och jättestort lycka till på hundutställningen!

• Lapinette

Cissi - stor kram till dig och instämmer i beskrivningen från doktorn, "att du ser till att alla andra mår bra framför dig själv". Skönt att du fick psykbryt istället för att fortsätta gå omkring och må dåligt.

AM - vet faktiskt inte? Han tog stockholmskartan imorse och skulle ge sig ut på stan. Maken har skaffat ett kontantkort (mobil) till honom så jag tänkte ringa framåt lunch för att se vart han är och om vi ska äta tillsammans. Det enda som är bestämt, än så länge, är besök på landet på söndag. Han suckade och lät superkonstig (japaner har konstiga läten för sig ) när jag berättade det imorse. Frågade honom om han inte kan/inte vill men han sa att han ville. Tror det är känslomässigt jobbigt att åka dit men vet att han vill/tycker om landet då han t o m har varit där och tjuvkikat på sina resor till Sverige (han stannade till när han åkte mellan Göteborg - Stockholm).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor