• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Kängu - annars var det trevligt med sällskap! Men.. jag ska sova strax...så:

Godnattkram!!!

• BrudSommar2006

Jag har inte vågat lyssna på Morgan Alling just för att jag tror att jag skulle bryta ihop.

Kängu, sök och oroa dig för resten sedan! I vilken form tar man losec? Knapra tabletter är inget för mig, inte än så länge i alla fall. Å andra sidan är halsbrännan inte någon stor panik än heller.

Iris har väl reagerat sådär på vaccinationerna, lite feber efter kanske men ingen större fara, inte förrän den här sista där hon fick påssjuka och röda hund och allt på en gång, det var inte kul!

• Ore

Kängu: Drömjobb är till för att söka. Ev praktiska bekymmer kan man ta om/när de dyker upp Heja!

Tack för tips om halsbrännetabletter, ska kolla mer på det imorgon. Gaviscon eller Losec mups verkar vara de hetaste alternativen...

Cicci: Låter jobbigt med en panikångestattack, men bra att du fått hjälp! KRAM!

• passionsblomman

Cicci, vad hände? Vad kom sig attacken av tror du?

*kram*

Det är ju skitjobbigt att råka ut för sådana händelsermitt bland folk och allt.
    -Fast kanske bra om det ledde till att du får bra hjälp?

• muggles

Cicci vännen - GROUMPF-kram till! Hoppas du fick bra hjälp! Panikångest låter läskigt tycker jag...

Kåta-AM: jag älskar Kvarteret Skatan - precis min humor! Kåta Gun är en absolut favorit!

PB: låter lovande med buden!

Vickan: skönt att illamåendet verkar ge sig nu.

Moa har aldrig reagerat på ngn enda spruta, varken när de gett henne den (aldrig ett pip ens) el efteråt.

Kängu: tack för all info runt stamningen! Håller med Piggelin om att kunskapsbanken i den här tråden är enorm - och inte bara om barnskaffning! Drömjobb är fö till för att sökas - de växer inte precis på träd!

• muggles

Aha, var jag först idag - era slöfockar!!!

2 dagar kvar att jobba innan sol, bad (hoppas!), Bacardi Breezer (pineapple), tapas, vin, sovmorgnar, mer sol, ...

• muggles

vettni:

freeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaag!

• muggles

glömde: läsa bok, sol, prata strunt, fnissa, bada (hoppas fortfarande!), pool, bar, mer vin, ...

• snaily

Instämmer i Mugglans fredagskör!

Muggles - låter alldeles underbart med er semester! Det är ni verkligen värda efter den jobbiga period som varit! Hoppas på mycket sol och bad och värme för er!

Cicci - läskigt med ångestattack! Hoppas du fick bra hjälp och mår bättre snart! Kram!

Kängu, klart du ska söka jobbet!

EN dag kvar att jobba, sen en veckas semester, aaaaaah!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor