• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Ore - nej, det blir lite halvdant på jobbet men jag har annars varit jäkligt effektiv denna vecka. Har faktiskt knappt varit inne här på BT då jag har haft mycket jobb ... äntligen, det är ju dötrist att sitta och slöa på jobbet ävenom BT är ett trevligt tidsfördriv.

• fru AM

Lappis: jag ska ut på stan idag så om jag ser en japansk farbror med karta och som har konstiga läten för sig så går jag fram och hälsar!

Cicci: Tänkte mycket på dig igår och vill med anledning av namngivarproblematiken berätta att min bror, min pappa och min farfar har/hade samma tilltalsnamn allihop. Det gör faktiskt inget - inte ens i praktiken - om namnen är lika eller snarlika ville jag säga med det. Det funkar! Stor kram

• muggles

Cicci: stor kram till dig! Jag tror det är jättebra om din man följer med på nästa "prat"! Det gör mig ont att du mår dåligt

Lappis: japaner är lite luriga för de kan ju säga ja fast de inte vill, pga sin kultur. Är det inte så att om han säger nej så tappar du ansiktet vilket inte får hända, och då "måste" han säga ja? El så är det som du tror, att han vill eg... Svårt att tolka! Kul iaf att han är pratglad och att ni hade trevligt med presentöppning mm!

Ore: absolut kan jag dricka en för dig med!

Kängu: ta dig en tur - det piggar upp!

• BrudSommar2006

Det känns som att namn kommer att bli knepigt här med men vi får väl se, vi tänker inte anstränga ihjäl oss innan vi vet säkert vad det blir. Makens senaste förslag är Ida eftersom han tycker att Iris och Ida passar så bra ihop och det kan han ju ha rätt i men i övrigt vet jag inte. Det låter fint när man säger det men ser jäkligt konstigt ut i skrift på något vis. Dessutom heter en av mina närmaste vänners dotter det men det strunt samma kanske.

• fru AM

BS: ang min Facebookstatus ... Den känslan du uttryckte i tråden igår upptäckte jag idag även kunde gälla andra familjemedlemmar än barn. Om man säger så.

Nu ska jag ut på stan och leta efter Lappis pappa! Kram till alla här

• kängu

*letar tågbiljetter till diverse olika destinationer*

AM- Lycka till med letandet efter Lappis pappa! (låter som titeln på någon mystisk film)

• BrudSommar2006

AM, aha! Jag har länge misstänkt att den känslan även kan gälla andra än barn!!! Spikklubba? Arsenik?

Jag vill också ut och leta efter Lappis pappa, det låter riktigt roligt!

• BrudSommar2006

Scilla blev ratat av maken, liksom övriga blomnamn jag kunde komma på. Ska jag vara ärlig är jag inte helt säker på det jag heller! Fast det är inte borttaget från listan än, ska smaka lite mer på det.

• Lapinette

Status - lapinettes pappa kan man sikta på Odengatan (han ringde precis och frågade hur mycket klockan var ).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor