• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW

Hej! har läst ifatt nu, men nu ska jag och sonen sova en stund (det tar med ett årskalas, med varsin förkyldning på det) återkommer senare!

och då det diskuterats:

BF-lista
    Frejis 8/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten 5/3 2010

• BrudSommar2006

MSW, aah, snyyft, jag vill knappt ta orden i min mun - men - mitt datum har flyttats till den 18/1 - depp.

• Ore

MSW: Och är du ändå inne och fipplar i listan, så är jag flyttad till den 13/11. Fredagen den 13, är det t.o.m. Måste ju vara en turdag då, eller

• Ore

AM: Fredagsilska låter inget vidare... Bryta trenden till nästa vecka genom att planera in något riktigt trevligt då?

Mitt huvud skriker förresten åt mig att det är dags att ta helg nu... Tänkte ge det någon timma till innan jag lyssnar på det, dock.

Kängu: Semestra på hemmaplan är nog så trevligt. Hoppas det blir fint väder. Bara att strosa runt på lång promenad, ta det lugnt, äta en glass m.m. gör mycket för ens humör.

Har förresten kommit på en anledning till för dig att söka jobbet i Sthlm: det verkar vara en hel massa trevliga luncher och brunscher däruppe, litet titt som tätt... Så flyttar ni dit kan du vara med på det (iofs blir det en mindre i Gbg-gänget, men ändå...)

• Ore

MSW: Hur har första veckan i skolan varit då? Känns allt bra?

• BrudSommar2006

Ore, usch vad orättvist, du blev ju flyttad åt rätt håll!

Tror faktiskt att jag tänker gå hem, har helt enkelt ingen lust att jobba längre, märkligt, eller hur!

• muggles

AM: har han mensen eller?!

Själv blev jag frustrerad på maken igår då han är jordens veligaste (näst efter min chef)! Det är hans enda nackdel dock men jävligt irriterande. Först lurar han in mig i huskarusellen och hittar ett fint hus, och sedan när jag efter 2v ångest vill ha hus så vill han dra sig ur för att det blev för dyrt. Sedan vill han istället titta på äldre hus som man kan renovera upp (=billigare) men när de nu kostar lika mkt som nybyggen (fast lite mindre flådiga nybyggen än det första som vi hoppade av) då tittar vi på nybyggen igen. GAH! Och eg har jag sagt att vi ska ta det lugnt och bara "browsa" så att vi får känsla för vad vi vill ha men samtidigt blir man ju på vägen liten förtjust i vissa objekt. Hittills har vi inte blivit förtjusta i samma objekt (vilket är rätt skumt eftersom vi oftast tycker lika om mkt). Jaja, se karlar...

• muggles

...och så tycker han att "vi kanske ska bo kvar" eller "vi får kanske acceptera att hitta ngt längre bort fr Gbg, typ Floda". "FLODA - aldrig i livet säger jag då! Jag är uppväxt i stan, jag flyttar inte till tjottahejta!" Så diskussionerna går höga just nu...

Fö blöder jag lite mer nu igen och det kommer som svarta slemmiga hinnor. Ger mig fan på att livmodertappen har kleggat igen - IGEN. Jävla pissmissfoster - jag säger ju det. Den fattar inte vinken - du är inte välkommen här. RAUS!

• Lapinette

BS - vilka problem dina kollegor har! Har den bortsprugna sonen kommit tillbaka?

AM - nu går pappsen strandvägen in till NK. Det tog 30 minuter innan jag hittade honom på lunchen. Han hade gått heeeela Karlavägen istället för att stanna vid Karlaplan och gå ned Narvavägen. Hittade tillslut en vilsen och trött japan.

Jag borde ha gått med honom på stan istället för att jobba. Ska ta lite ledigt i nästa vecka.

• kängu

Ore, ja det har du helt rätt i Sen är ju min make ifrån Sthlm, vi har bott där tidigare och jag har min syster där... så helt främmande är vi absolut inte för tanken!

Mugglan, klurigt med husdiskussioner. Skit också med mer blödning

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor