• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Ska strax hämta Iris.

Lapinette, har har shoppat eller bara bestämt sig för att se hela Stockholm första dagen?!

Jodå, sonen är tillbaka, fast tillfälligt inlåst på psyket, men jag tycker riktigt synd om henne efter allt som hänt.

Muggles, ska du på någon mer koll framöver?

• BrudSommar2006

Jag undrar också - vilken sol pratar du om Lapinette? I Solna fanns den inte och här är den inte heller. Tror snarare på åska framöver eftersom det är så himla molnigt men riktigt varmt. Ser ut att bli regn i vilket fall.

Om man måste renovera både kök och badrum blir det väl minst en 300 000 kr, lägga om tak eller byta fasad är väl inte heller någon lek. Men rör det sig bara om ytskikt invändigt så må det väl vara hänt, mycket jobb att skala av fem lager tapet överallt men inte så dyrt i alla fall. Sedan beror det ju på hur mycket man orkar och har tid med med småbarn.

• Piggelin1

Muggles - härligt målande beskrivningar om mannen din & era husdiskusisoner

Lappis haha Syftade du på mailet jag skickade innan, när du skrev det där med att informera på FB?! Tyvärr har jag ju inte alla era mailadresser, så jag kan inte VB:a bilden jag fick på mailen innan idag... En tjej som typ berättade allt & lite till på FB (om det nu var sant, men annars var det kul ändå!) om vad hon & hennnes dejt hade hållit på med kvällen innan...

Kul att din pappa äntligen är här Lappis!! Ser framför mig en liten förvirrad/vilsen japan traska runt i centrala Sthlm

Cicci - fyyy vad jobbigt med panikångesten - skickar en lång varn kram från västkusten.

Herreguuuuuud va d det ösregnar här just nu - det bokstavligen vräker ner! Ikväll är det planerat kräftskiva på gatan bland alla oss nyinflyttade grannar - duka långbord & hela baletten. Inte så jättesugen just nu...

• Piggelin1

Sjöställ & sydväst & gummistövlar, typ

• Piggelin1

Jag tar gärna lite skumpa förresten! Kan behövas här! Hade en urstressig fm, men nu i em blev ett möte inställt - jiiiihaaa, jag hann ikapp lite grand! *lättnadens suck *

• Piggelin1

Nu ska jag strax stänga ner & åka hem - tjing på er!

• Lapinette

Senaste nytt på pappafronten - han är på Hötorget och köper kantaraller för halva priset. BS, japp han försöker promenera över hela Stockholm på en dag ... MEN han har Kungsholmen och Södermalm kvar. Så vi kanske har något att göra imorgon .

Förstår ni, jag sitter så illa till att jag inte ser ut genom något fönster och när jag hade lunch sken solen. Hade varit mysigt med lite sol ikväll och små aptitretare med skumpan på balkongen.

• MSW

Kängu: Låter spännande med drömjobbet, håller tummarna för att utgången (oavsett) blir den allra bästa!

Tinga: Härligt att det är lite nedförsbacke igen! Hoppas det fortsätter så här!

PB: Hur går det med budgivningen idag då?

Annars har jag sovit bort allt jag tänkte kommentera..

Fan vad skönt att sova.. Sov dåligt inatt då A kom in till oss redan vid 23.30.. (till skillnad mot 4-5 som nog för räknas som det vanligaste nu för tiden, ibland 2-3)
    Fast är fortfarande ganska trött, så jag hoppas på att natten blir lugnare, åtminstone är det juh en lördag som följer.. Imorgon kväll ska vi på 30års fest med sport(utklädnings)tema.. Ska bli kul, hoppas bara jag är piggare (både rent sömn mässigt och förkylningen)!
    Jag ska vara golfare och maken innebandyspelare.. Så mycket fantasi har vi! Fast vi hade gärna fått tag på en nakendräkt (har googlat lite) och gått som streaker! en annan gång..

Plugget känns sådär nu inför första kursstarten, men jag tror att det kommer kännas bra när man väl kommit igång.. Att det känns lite jobbigt är nog också för att det för tillfället känns jäkligt krångligt att få ihop var A ska vara, maken ska juh vara hemma mest, men nu de kommande två veckorna är den som sköter makens ansvar när inte han är där iväg på resa.. Har heller inte fått något riktigt schema ännu så att man kan börja lösa på riktigt..
    Men som sagt tror jag att det blir bra när man får snurr på det hela.. Jag går juh utbildningen för att vara utbildad att jobba med det jag vill! Men nu känns 3,5 år som en evighet!

Har bokat bord på vår stads trevligaste restaurang till maken och min andra bröllopsdag! I fjor blev det juh inte så mycket firande eftersom vi kom hem från BB den dagen (vilket iofs var väldigt härligt)

Ojoj, värst vad ego det blev.. Well!

• MSW

BF-lista (finjusterad)
    Frejis 8/10 2009
    Ore 13/11 2009
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten 5/3 2010

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor