• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Sweet: jag åt ju fänkålen rå! Oftast bara skuren i stora knapriga bitar... Men några gånger gjorde jag en sallad: tunt, tunt skuren fänkål blandad med apelsin skuren i bitar och sweet chili-sås.

Eller fänkål, tunt skivad, blandad med pressad citron och havssalt.

Nu ska jag söva en gnölig Hektor (han gillar inte att jag försöker skriva på datorn)

• fru AM

Koko: Hektor blev täppt i näsan så fort han kom hem fr BB ... Det är inte mycket man kan göra när det finns ett större barn hemma. Vi har försökt ha som regel att Livia inte får klappa i ansiktet eller på händerna ... Det har gått ganska bra, men nu är han snorig igen. Mycket Renässans-nässpray går det åt ...

• kängu

Godmorgon!

Jisses, vad trött jag är idag *gäsp*
    Vet egentligen inte varför? Har sovit hyfsat inatt. Nåväl strax dags att väcka maken så jag får gå o lägga mig en stund igen.
    Trodde att två stora koppar kaffe skulle hjälpa men det verkar inte så...

PB- Vilken spännande följetong det är med budandet! Håller tummarna!

Hej Sweetan!

Koko, visst är bärsjalen ovärderlig?! Ru bodde typ i den de första veckorna. Nu hatar han den, bara bärsele som gäller.

Tinga, hur trivs ni i nya huset?

• Mrs  B

Sweet
    Blev ingen skridsko tur idag för stora tjejen hade ont i sitt ena ben. De åkte till ett lekland istället.
    Annars har vi ishallar lite överallt här omkring. En känner du säkert till via din man, eftersom han har släkt häromkring.

Koko
    Malte har varit mer sjuk än Max och då har vi ändå liksom AM varit noga med att Max inte fick vara för nära när Malte var nyfödd, vid förkylningar osv. Jag hade dessutom Max hemma i ca 3 månader eftersom det gick vattenkoppor på dagis, men Malte blev sjuk ändå trots att vi nästan enbart var hemma. Tror han är en liten klenis.....

Kängu
    Jag är nog också en av de få som inte blir pigg av kaffe...

Har skickat iväg maken, Max och tjejerna till ett lekland så Malte kunde få sova i fred och jag betala räkningarna bla.
    Sen ska vi möta upp dem i stan och spela bowling.
    Ska bli kul!!!!!
    Men får väl antagligen springa mer efter Malte än efter käglorna.

Trevlig söndag på er!!!!!
    Puss och kram

• Bluebride

hej. sitter och planerar mitt bröllop med min lilla tjej i knät. Kan inte fatta att hon är 8 månader

• muggles

PB: mäklarna har full koll på vad du behöver göra för att skjuta upp vinstskatten. Det koko skrev stämmer vettu
    Jag har faktiskt sparat varenda kvitto på det vi gjort i lägenheten (tex teakplattor på balkongen för 2500 kr, karusell i köket för 3000 kr, fönsterbänkar, extra hyllor i klädkammaren mm) efter tips från Piggelins M2B om just detta - att det kan dras av från vinsten sedan. Kändes överhysteriskt när jag gjorde det men nu är jag jäkligt nöjd

Koko: det bästa du kan göra är väl att gosa mkt med Conny så att du blir smittad och därmed tillverkar antikroppar som Lillebror får i sig.

• _koko_

pb - Jag har ingen aning om ifall de kollar kvitton, ring anonymt och fråga.

am / mrs b - Jag var inställd på att det skulle bli såhär den här gången så jag tar det med hyfsad ro än så länge.

mrs b - Kul med bowling! Räkningarna måste jag också lägga in, tack för påminnelsen!

sweet - Fänkål är gott i gratäng också, men jag har inte gjort det själv, så jag har inget recept tyvärr.

kängu - Ja, conny protesterade inte alls mot att ligga själv, så med honom behövdes ingen sjal. Undrar om jag kände på mig att lillebror skulle bli annorlunda?
    Nu ska jag se om han ger mig 10 minuter så jag kan äta lite lunch...

• muggles

koko: är det inte väldigt mkt enklare att ha bärsjal när man redan har en 1:a? Då har jag man ju händerna fria. Jag kommer ihåg att vi gick runt och bar på Moa ständigt och då är ju ena armen upptagen. Jag såg aldrig behovet av bärsjal då men med en tvåa blir det nog annorlunda(?).

Tinga: ja här har vi husdiskussioner högt och lågt - det sätter sig liksom på hjärnan och man kan nästan inte tänka på annat. El iaf är det så för oss...

Nu är det andra dagen i rad som Moa väcks av kanonskjutning - därmed vaknar hon och gråter för att hon blir så rädd. Det är ett gäng historiekåta gubbar som klär ut sig i karolinerkläder och skjuter kanon för att fira Klippandagarna. Men vi bor ju på historisk mark så vi får väl stå ut med dårarna Jag kommer ihåg att det var Klippandagarna och kanonskjutning den dagen när Moa kom till också, vi var ju ute och vandrade längs kajen då och räknade värkar. Undrar om ngn fattade vad vi höll på med?!

• passionsblomman

Hello everybody!

Idag är det LUGN och stillhet som gäller.

Inseminarium i förmiddags, men nu ska jag bara vila vila vila och efter det tror jag att jag ska vila lite till.
    Har så ont i axlar och nacke att jag blir vansinnig. Nu tycker kroppen det är färdiggnuggat/skurat/målat/släpat/sågat och allt vad jag hållit på med i 8 veckor.

Inte ett smack tänker jag göra. Bara finnas.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor