• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

Ni är ju flera här som både är inredningsintresserade och Google-skickliga, så nu tänkte jag be om lite hjälp med att hitta ett soffbord. Vi har hittat ett som vi gillar, som är väldigt elliptiskt till formen - www.miljogarden.se/Produkter/tabid/77/CategoryID/9/List/0/Level/a/ProductID/394/Default.aspx (det som är 50 cm brett och 180 cm långt). Har någon av er tips på något liknande tas det gärna emot. Bredden får max vara 50 cm och så ska det antingen vara i ek eller vitt/laminat (har inte bestämt oss än). Glas göre sig inget besvär i någon form.

• Tinga

Eller förresten; det behöver inte alls vara liknande det vi redan hittat, men kraven är att det får max vara 50 cm brett och inte innehålla något glas.

• passionsblomman

BS, javisst. Naturligtvis händer en sådan där sak när man är ensam hemma...som tur var ringde sambon mitt i så jag visste att han var på hemväg, det var ju skönt, ifall hon skulle bli svår att få iväg.

Men GUD vilken hysterisk människa!

Inte direkt vad jag är van att ha utanför köksfönstret vid halv sjusnåret en söndagkväll...och inte inne i mitt hem heller.
    Tokiga kvinna!
    Det har sina sidor att ha TillSaluskyltar uppsatta.

• _koko_

bs - Vad härligt du beskriver helgen med iris, skönt att hon kan vara mysig också.

• _koko_

tinga - surfar med mobilen och har lite svårt att få upp länken, men du får säkert bra tips av t ex mrs google.

• sweetstreet

Iiiiih!!!!!!

Nu är de här!
    Min lilla familj!!
    och jag känner mig salig ända in i hjärtat!
    Shit jag började nästan lipa när jag såg dem komma mot mig på flygplatsen!!!

men TYVÄRR ska jag på jobbretreat imorgon till tisdag och jag VILL INTE ALLS!!!!!!
    jag vill vara med Lillskruttan!!!!
    Men bussen går 06.30 imorogn bitti!
    FAN FAN FAN!!!!
    Sedan ska jag sitta och lytssna på föreläsningar en hel jävla dag.
    Snacka om att mina tankar och mitt hjärta kommer vara här hemma.

Tycker dessutom synd om M som nu kommer ha hand om lilltjejen ensam i två dagar och en natt. Tror han är nog trött ändå jetlaggad som han är plus att det tar hårt på ens energireserver att flyga ensam med en 14-månaders bebis över Atlanten!

usch vad det är dålig timing!!
    men men.

På onsdag har jag iallafall semester och då drar vi hela familjen tilll San Juan i Puerto Rico.
    DET ser jag fram emot!!!

Men de här två dagarna på retreaten känns bara heeeelt onödiga.
    trist för om de legat lite annorlunda i tiden så hade jag säkert sett fram emot dem. men nu känns det bara så feeeel att dra iväg.

Ja ja....

Egentligen ett värdsligt i-landsproblem.

Vill passa på att säga till PB att jag håller tummarna. Både för huset och för insemineringen!!!
    Läskigt med psykfallet. Hoppas det inte hände rigne.

Puss på er!

• Mrs  B

God morgon!!!!!!!!!!!!!!!

PB
    Usch vad läskigt med kvinnan som kom!!!!!
    Jag hade blivit livrädd......

BS
    Skönt med en lugn och bra helg med Iris!!

Snaily
    Lycka till idag!!!!!!!

Här är vi lite trötta idag efter en intensiv men rolig helg med barnens kusiner. Kul att få ha lite tjejer här iaf.
    Blir nog en hemmadag här.....

• Lapinette

Sweet - härligt att ha familjen samlad igen. Själv har jag haft värsta familjehelgen. Sa till mamma igår att jag var så lycklig över att få vara på mitt favoritställe på jorden (vårt landställe) med min pappa, mamma och min make. Det blev en hel del känslor som rördes upp under dagen men alla trivdes och hade det bra .

Grattis till söta korven!!

Tinga - vardagsrumsbord är ett jädrans gissel. Har själv letat efter det ultimata bordet sen jag flyttade hemifrån men har fortfarande ett Lackbord från IKEA.

Ego - har inte haft datorn hemma, inte alls läst vad som hänt i helgen men om jag ska hålla mig till ämnet så dök min mens upp igår, en vecka SEN!!!

• Lapinette

Glömde skriva - passionsblomman, vilken läskig människa. Tror jag hade skrikit rakt ut om någon helt plötsligt stått utanför fönstret så där.

• kängu

Tinga, ja jag har lagt ner helt, fast inte av "fri vilja" riktigt. När jag trappade ner så tog det typ två dagar så var tuttarna helt torrlagda. Så nu är det bara ersättning som gäller. Kändes helt OK till en början, men nu har jag gott runt i funderat på det de senaste dagarna och insett att jag nog skulle behöva prata med ngn om det. Jag har så himla svårt att släppa det, tänker hela tiden att "jag kanske skulle börja amma igen..." fast jag vet att det bara var jobbigt på slutet. Dessutom mår Ru bättre på ersättningen, eftersom hans mage är känslig så är det bättre med ngt som är samma hela tiden till skillnad från bröstmjölken. OJ, nu blev det en hel utläggning här, sorry

PB, fy vad läskigt

Snaily, duktig korv Hoppas att undersökningen går bra idag!

Lappis, härligt att ni haft det bra Jag har tyvärr ingen kontakt med min pappa, så tror jag kan förstå dina känslor rätt så väl.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor