• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Cicci: stor kram till dig!!! Jag tycker inte du ska ignorera att du mår dåligt och bara köra på som du brukar. Försök komma fram till hur du ska hantera det som gör att du mår dåligt. Du är värd att må bra!

Kängu: jag tycker du ska kontakta Bvc och höra om du kan få komma dit till deras psykolog. Du kan testa iaf, det kostar nämligen inget. Är deras psykolog inget att ha, så kan man ju leta vidare efter det sedan. Kanske kontakta Amningshjälpen och höra om de kan tipsa om ngn? Jag gjorde ju så och för mig hjälpte det bara att få ösa ur mig (och storgråta) hos någon som träffat många andra i min situation. Själva psykologen var inte den bästa jag träffat men det behövdes inte, hon var bara "mottagare". Det kändes som att jag kom dit med en hink full med skitvatten och så fick jag tömma hinken där. Inte förrän den var tömd kunde jag fylla på med rent nytt vatten. Precis så kändes det (hoppas det inte låter för pretentiöst...)
    Bara så du vet så känner jag igen mig otroligt i det du skriver! Been there...
    (Fö har jag heller ingen kontakt med min pappa, har inte haft det sedan jag var 15 år.)

Tinga: vi har ett elliptiskt ganska smalt soffbord i två nivåer (understa i ek, översta i vitt). Det påminner om det här kända designmatbordet med vit laminatskiva med stålben - vad heter det nu igen?! Försökte hitta det på nätet, tror det hette Ellipse. Ev säljs det inte längre...?
    Hittade det här också: www.inred.se/product.php&cat=116&page=1 (42 cm djupt). Vet dock inte alls om det är er stil??

• FruCicci

Kokosen, kan du inte få hjälp igen genom amningshjälpen på DS?? Det är ju sååå skönt att liggamma, det gör jag hela tiden, jag somnar och hon fortsätter äta och släpper när hon är klar. Jag har ju inga vattenmeloner heller, så jag kanske har tur då bara som får det att funka så fint.

BS, maken kan nog tänka sig flytta, men får ganska mycket för pengarna där nere fortfarande. MEN som du säger så har vi inte samma möjlighet till jobb och våra löner där nere. Ett alternativ är i så fall att ha en lite lägenhet kvar i området vi bor nu och sen köpa en villa där nere och pendla, att en av oss pendlar, men det kommer inte funka i längden....
    Alla nära anhöriga som mina föräldrar, svärföräldrar o min bror bor där, så det hade ju varit mysigt med närheten och lite hjälp ibland, men man får åka ner och hälsa på lite...
    Nu har mamma bilbarnstolar och hela baletten hemma, så man behöver inte släpa ngt.

AG bilen så gick min make i taket.
    Eftersom det inte är en miljöbil direkt, så sprang massa skitdryga aktivister runt i vårt område och luftade däcken innan med, sen hade vi inbrott för 9 månader sedan när de borrade upp dörren och försökte stjäla hela bilen (antagligen ryska ligor). Så vi har fått vår beskärda del... kanske värt 5000 kr i månaden för garage, men det är inte lätt att få tag i trots skyhöga priser.

• BrudSommar2006

Har någon varit på Fjärilshuset eller Aquaria med barnen? Funderar på om det kan vara något för Iris, själv är jag väldigt förtjust i båda men vet inte om hon kommer att vara lite för liten?

• muggles

Koko: haha ni slapp V70-träsket mao! BMW är inte fy skam!

Cicci: trist med repa. 4000 + moms för garage - halleluja! Vi betalar 750 kr tutti och det tycker jag är i mesta laget. Men vi slipper skrapa bilen... och kan åka rätt upp från garaget till lägenheten, det är ju rätt bekvämt (garaget ligger under huset).

Lappis: en hel vecka sen??? Det låter onekligen som mf? Blöder du svarta slemmiga "hinnor" också?

Ja ni kan väl hålla tummarna att vi får besked idag iaf! Tänk vad coolt att åka dit och skriva på papperen och sedan fira med Pol Rogen ikväll!!! Men försöker hålla mig på jorden - det är klart att de inte är lika dumma som vi och hoppar av...

Ore: nej magkänslan för maken var inte rätt då och vad ska man göra - jag kunde ju inte tvinga honom. Och faktum kvarstår - vid 7% ränta BLIR det dyrt. Men det blir ett äldre radhus också pga budgivning (i Gbg är det köpfest just nu - otroligt lite hus ute till försäljning).

• FruCicci

Mugglan, jag försöker finna mig i att jag mår crap, men det är svårt. Jag känner mig tom liksom, konstig... jag far nog mest illa av att jag inte mår som jag brukar, inte de fakto att jag pajjade ihop.
    Sen ångesten över namnvalet, som jag har hakat upp mig på (precis som frullan hakade upp sig på kön, fast det igentligen inte är där skon klämmer)...
    Blääää.
    Nä nu ska jag nog ta en sväng på stan o bara fönstershoppa och få lite frisk luft.
    Behöver igentligen städa, men jag orkar inte ta tag i något, inte ens puffa till kuddarna i soffan. Har bäddat sängen - det var en kraftansträngning, konstigt nog.

• Lapinette

Cissi - dum fråga men är det aldeles för långt att åka och jobba i Köpenhamn? Kan tänka mig att det där finns en del jobb och hyfsade löner. Åtminstone så är det närmare att pendla dit än till Stockholm.

• BrudSommar2006

Cicci, ja jag är otroligt tacksam att vi åtminstone har mina föräldrar här uppe, även om de är på Öland mycket. Makens föräldrar är ju snälla och kommer upp och bor hos oss och hjälper oss också men är det något akut så är de ju inte till någon hjälp.

Så jäkla tråkigt att man inte får ha sina saker ifred!

• Lapinette

muggles - ja, det kom ut en liten klump idag MEN jag måste bara tillägga att min mens har varit sådan sen mitt utomkveds. Klumpar, mycket blod etc .... ursäkta för detaljerna.

• muggles

Cicci: sådana där miljöaktivister blir jag förbannad på. Vad åstadkommer de med sina aktioner??? Inte ett skit. De får inte en enda att avstå från en SUV genom sådana aktioner ändå. De är bara ouppfostrade slynglar som inte har respekt för andras grejor. Det var en sådan aktion här i stan med för ngt år sedan - de skar knivar genom däcken - bara på SUV:ar. Själv skulle jag aldrig välja en SUV men jag tycker inte det är rätt metod att jobba för miljön...

Koko: tror du inte att han lugnar sig så småningom - han behöver nog närheten nu i början. Jag kunde inte heller liggamma och jag svor över det då, men det positiva var att Moa aldrig vande sig vid att somna vid bröstet. Det är både och...

• Lapinette

Vi betalar 1 500 kr för vårt garage och bara för några månader sedan så satt lappar uppe i hissen om att vi hade platser lediga. Kanske lite långt att åka till St Eriksplan för att parkera bilen, Cissi?! Så skönt att bara köra ned i garaget och sen har vi hissen precis bredvid parkeringen som går rakt upp till vår lägenhet. En av anledningarna till varför vi budade på vår lägenhet.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor