• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Tinga - tror vi behöver ett mer bastant bord annars var det snyggt. Sen så är det aldeles för långt 1,5 meter. Det här bordet höll vi på att köpa i somras www.fogia.se/sv/sortiment/bord_skap/bas_3.shtml tills vi insåg att det är 1,40 långt. Det blir då lite trångt med vår fåtölj.

• Lapinette

Fast i svart! Det finns även som runt bord vilket jag tycker är supersnyggt men inte så praktiskt hemma hos oss.

• muggles

Tinga: men det stod att vårt soffbord bara är 420mm brett (djupt)??? Det finns två storlekar man de verkar lika breda båda, det är bara längden som skiljer. Det känns också väldigt nätt. Enda nackdelen är att det inte laminat så inte så tåligt mot barn. Vi har redan en massa repor i det (fast det syns bara om man tittar supernära).

Och japp, det är det första huset som vi var på väg att köpa. Vi skulle ha extrabred öppning med skjutdörrar mellan vardagsrum och gästrum där nere och funderade på förvaring där uppe. Men men det är nog borta, snyft!

Om inte maken redan varit så ångerfull och sagt att det är hans fel så hade jag nog anklagat honom lite faktiskt... Men man sparkar inte på den som ligger...

Lappis: härligt med kontakten med din pappa! Lite revival sådär...

• fru AM

Hoho - nu har jag flängt stan runt för att hitta bröllopsdagspresent till maken. Men jag kan inte skriva VAD här eftersom han avslöjade sig som smygläsare i helgen (han hade blivit nyfiken när han såg facebookinläggen)

Har impulsköpt två koftor också. Och köpt ett skumt naturläkemedel till (eller mot?) Livias mollusk. Bränt hål i kreditkortet eller hur var det Cicci så träffande beskrev det ...

• Lapinette

AM - kommer ihåg att du visat ert soffbord tidigare ... gillar det skarpt!

• Ore

AM: Snyggt med stenskiva... Måste undersökas mer, tror det skulle vara jättesnyggt i vårt vardagsrum... Med skiva i samma kalkstensnyans som i hallen och på fönsterbrädena. Jag gillar idén! Men eftersom vårt hus ligger granne med ett stenhuggeri så ska vi nog för grannsämjans skull beställa skivan av dem och fixa någon som snickrar ihop ett underrede

• Lapinette

Såg att det fanns ett bord som heter Japan ... kanske något för mig . På tal om mitt besök så nämnde jag helt apropå till pappa under vår middag med skaldjur på Gondolen i lördags att vi ska adoptera och troligen från Sydkorea. Maken har nämligen fiskat och frågat en massa om Sydkorea sen pappa anlände i torsdags, typ Japans förhållande till landet, hur nära det är etc etc. Pappa blev nog lite chockad ... över adoptionen och sa typ "jahaa....!!".

• BrudSommar2006

AM, vilken tur att han avslöjade sig som smygläsare INNAN du berättat vad du köpt då!

Vi behöver ett soffbord till övervåningen, någonting litet och nätt och vitt, men vi tycks aldrig hitta något.

• Tinga

Muggles - jag tror att det är höjden som är 420; de har glömt att skriva ut H framför bara. De olika djupen som finns verkar vara 600 respektive 700 mm. Tyvärr, för det är ett snyggt bord.

Lappis - ett sådant bord som det ni tittade på har vi nu, fast med skifferskiva istället för glas.

BS - ni kanske ska satsa på ett vitt Lack ifrån IKEA!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor