• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

'oj, oj, två inlägg blev det.

Måste skicka ett par extra kramar till Cicci, lyckönskningar till Muggles och PB och hoppas att husaffärerna går bra.

Dags för lite mat, prova kläder till jobbet (magen kommer att synas, omöjligt att dölja), samt krypa i säng tidigt.

Tjing!

• Frejis

Passionsblomman ? lite intressant ändå att den galna tanten ?gillar? just den mäklarbyrå som ni säljer genom. Herregud, att ha sådana kunder? hade en dam som ringde mig varannan dag på mitt gamla jobb och bara skulle prata om allt möjligt. Som tur var, krävde hon inte mycket respons utan det räckte med att säga ?mmm?. Lite surftid på nätet fick man iaf.

Snaily ? att få HP på en utställning är jättebra. Nu var det länge sedan jag ställde ut, men om jag minns rätt krävs HP för att valpen ska kunna tävla vidare mot de stora rosetterna.
    Vad skönt att testet gick bra och det var en relativt enkel procedur. En aspekt som kan vara värd att tänka på är tiden och att när man själv känner sig redo för att köra igång med ivf tar det oftast en viss tid för att påbörja processen. Remisser ska skickas, cykeln ska tajmas, kliniken ska ha tid etc. Det går med andra ord alltid att ta en tidigare kontakt och säga vad man har tänkt sig samt höra hur det passar. Minns just att jag tyckte att det var väldigt frustrerande att jag ville köra medan kliniken inte kunde och då skulle man vänta.

Liten ? välkommen hem skoj med ett ryskt bröllop och ja, de kan festa ordentligt. För det mesta
    Kul att Nupp/KUBB gick bra och att ni fick se en välmående bebis.

• viktualia

pling!

Cicci - hoppas verkligen att du får stöd så att du kan hantera din dipp! *kramar om*

Mugglan - husköparsnurren är just en snurr.. vi fyndade efter ett års letande... och då hade vi hunnit prata ihop oss.. men huuuu vad läskigt det var att slå till!

Ego - maken mest och lite jag har dragit igång tidernas jätterenoveringsprojekt.. ehum... riva bärande golv.. tjaaa vi har olika kvällsnöjen...

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    ÄNTLIGEN hinner jag inte bara snabbläsa lite utan även skriva lite.

Cicci: älskade vän. Du är en sån underbar och fin människa som (tyvvär) är alltför omhändertagande och mån om alla dina medmänniskor. det är superfina egenskaper MEN man får inte glömma bort sig själv. Du kan inte bara finnas för alla andra jämt du måste också se till att DU mår bra.
    Som en av mina psykologer brukar säga "du tar hand om alla andra och ser till att de mår bra, men vem tar hand om DIG????" vem tar hand om den lilla tjejen som finns därinne i dig och som också behöver få vara liten och tas omhand ibland?

Jag tycker det är så trräffande och vä värt att tänka på.

Jag hopppas verkligen att du ger det en ärlig chans nu att ta tag i allt och komma på rätt köl. det är jobbigt men det är VÄRT det. Och framförallt så går det varken att springa ifrån problem eller gräva ner dom ( tro mig jag har ju försökt ALLA sätt). Utan saker tenderar bara att bli värre. Näe här och nu är bästa tiden att laga trasiga delar vare sig det är själar eller ben.

Puss ¨på dig hjärtat. Ses gärna nån dag och bara pratar och umgås. PUSS!!!!!!
    Vill att DU ska må bra!!!!!!

Kokosen: Har messat en miljon gånger men inget svar men jag gissar att du har fullt upp.
    Vet inte om jag snappade upp rätt, men är det lite knas med amningen? Uppfattar att lillebror är en riktig närhetstörstande liten sugis. Vet hur det är.... Roffe är ju mindre sugis än borren var dock.
    Men som nån annan skrev, se till att försöka få hjälp med liggamningen. För det är ju såååå skönt att få sova ordentligt på nätterna. Jag skulle aldrig orka vara vaken och amma. jag har ju inte heller några meloner att prata om men det funkar för mig.
    Så försök få hjälp med det så kan han ju snutta bäst han vill på nätterna utan att störa dig.

Jobbigt att inte få lyfta conny. och vad jobbigt att han blivit förkyld. Men det ingår ju i dagis paketet. Hoppas att han inte smittar lillebror, men det är ju nästan oundvikligt.
    Försöker ringa i morgon så jag får reda på ALLT hur det är med er.

Grattis till bilen även fast det inte blev den ni sett ut. Men det låter ju som det blev kanon ändå.

Vi låter borren hålla och krama lillebror hur mycket han vill. Försöker sprita av hans händer när han varit på dagis osv, men har insett att jag inte kan skydda roffe mot alla bassi9lusker.

AM: Hur är det med knölen i bröstet nu? Tror du det var något relaterat till amning? eller nåt annat, för då är det ju lite läskigt minst sagt.
    Jag fick ju massa knölar och mjölk stockning när jag försökte dra ner på amningen med borren.
    Men du är ju så "ruttaad" i amning osv så du skulle vel känna om det var mjölk knölar. Håller dock tummar för att är så.

Trist med skadegörelse i huset hatar sånt.
    Skit med bilen förresten cicci.

Pb: Faaaan vad kul med ökningen av huset!!! Vad härligt. Hur mycket har det stigit över utgångbud nu och vad "behövde" ni få?
    GRATTIS.

Snaily: Grattis till korven och rosetter.

Kängu: Grattis till erbjudande om drömjobb. SÖK de växer inte på träd. Och man kan alltid tacka nej om man ser att man inte får ihop det hela. och det är ju alltid kul att få vara med i processeen och se hur ovärderlig man är
    ska förresten inboxa dig..... vilken dag som helst

Mugglan: skit med huset. Men vad skönt att det ser ut att bli bad!

Lappis: Låter som ni har det supermysigt med pappa. Faaaan vad kul. har dock missat ditt inlägg om helgen måste leta upp det. men uppfattar det som att ni hade trevligt på landet. Faaan vad kul. Blir jätte glad över att läsa det.

Frejan: Nu får det vel räcka med trassel i din graviditet. !!!! Skönt att allt såg bra ut dock.

Hmmm måste ta och ge katterna som äntligen kommit hem från sommarlovrt på landet lite avmaskningsmedel.
    Återkommer

Har missat att kommentera massor.

PUSSS

• viktualia

FruLlis - skulle inte du träffa nån av dina psykologer idag? jag har hållit tummarna i alla fall!

• BrudSommar2006

Liten, det låter som en spännande resa! Du har alltså gjort som Telis annars, och inte berättat på jobbet än?

Frejis, vem trodde att du fortfarande skulle ha Bumsis kvar i magen efter allt du råkat ut för!

Snigeln, jag undrar också om det där var spermieprovet?

• muggles

Liten: grattis till fina siffror!

Frejis: jag hoppas att det lugnar ner sig lite nu - du verkar vara stammis på förlossningen redan.

frullan: vilket MEGAinlägg

Snaily: otålig som jag är skulle jag kört på med ivf redan i höst men gör som ni tycker känns bäst!

PB: det blir flådiga soffor det...

Tinga: ja det är nog bredare än 40 cm nu när jag ser det...

• Fru FruLLan

vickan
    Yes träffade psykologen (den vanliga) gjorde klart nån utvärdering.
    SEn berättade jag att jag verkligen ille får börja psykoterapi NU och jag försökte komma ihåg alla bra saker ni sagt (hade glömt lappen hemma) men jag sa verkligen att det är NU jag vill jobba på det osv.

Hon förod allt och sa att hon också tyckte att jag skulle få börja psykoterapin NU (jihoooo jag har kvalificerat mig som supergalning ). hon tyckte jag var tillräckligt stark för att börja nu och trodde set skulle vara bra för mig. Så hon ska jobba för det

Nu är det bara att enheten som håller i det hela tar emot mig snarast.

Men hon ppekade ju att detta är en mycket lång process och ett långt arbete. KOmmer jag emd i det KORTA programmewt så är det på mist 20 veckor.

Nåja jag känner mig jätte glad och taggad.
    tack för att du frågade vickan, du är för söt.

PB det är ju SUPER BRA, eller hur!

Mugglan: Ja när jag väl slår på så slår jag på stor.

Nu ska jag sova

puss

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor