• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Snorkfröken, inte krypa in och deppa nu! De lever ju i flera dar de där små simmarna! Om aaaabarn bara skulle bli exakt på ÄL-sekunden, då vore mänskligheten mer glesbefolkad.

• Snorkfröken77

EA - Hmm, jag är skeptisk, jag tror de dör som flugor inne i mig. Annars borde det tagir sig vid det här laget. Men tack för uppmuntran *kramar*

• snaily

Snorkis
    Ingen fara! Simmarna kan leva länge. Är det dessutom inte så att tempen inte stiger förrän någon dag efter ÄL? I så fall har ni ju tajmat perfekt! Lägg genast in deppmanteln i garderoben igen!
    Kram!

EA
    Jäkla svårt beslut att ta det där...

• Lapinette

EA - hur länge har ni försökt? Och en IVF behöver ju inte innebära att du inte kan köra upp samtidigt som jag förstår dig att det är skönt att koncentrera sig på en sak i taget.

Snorkfröken - de flesta läkare rekommenderar sex varannan dag då spermierna överlever i flera dygn. Förstår att det känns frustrerande när man vill pricka in exakt dag men det ska räcka att ni hade sex i förgår.

Ställer samma fråga till dig, snorkfröken - hur länge har ni försökt?

• Lapinette

Tempen stiger normalt dagen efter ÄL.

• Snorkfröken77

PB - Ja, jag ska försöka att inte vara så negativ *släpper deppmanteln*

• passionsblomman

Nä, hoppas istället och så får ni ju ha lite sex ikväll också, för säkerhets skull.

Snorkfröken77 skrev 2009-09-01 11:45:14 följande:
    PB - Ja, jag ska försöka att inte vara så negativ *släpper deppmanteln*
  • Snorkfröken77

snaily - som Lappis skriver, tempen stiger dagen efter ÄL, så den var igår...

Lappis - 6 försök, alltid haft sex runt ÄL.

• Fru E

Om vi kör på ivf i sen höst kan det innebära att jag är gravid i vår när jag vill ta mc-kort vilket inte är optimalt även om det går. Gör vi inte ivf men kör på som vanligt och blir gravida är det samma sak. Hehe insåg att kontentan i båda fallen blir att jag nojjar lite över att inte kunna ta mc-kort i vår. Men samtidigt är jag inte villig att ge upp barnplanerna. Virrigt värre är det men antagligen kommer vi att göra som vi bestämt med ivf i sen höst och sedan se vad det innebär för mc-kortet.

Jag räknar att vi har försökt i 13 månader nu (men slutade med pillerna mars-08)

• Lapinette

snorfröken - ok, då är det ju knappast kört än även om det känns frustrerande. Som sagt, 80 % blir gravida inom det första året och 90 % inom två år.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor