• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

Liten: Grattis till att ha sett grynet (minst?) och till bra siffror! Låter litet jobbigt att hålla in magen, hoppas att vd:n får litet fart snart...

Frullan: Härligt att det funkade att stå på sig, och att du nu ska få hjälp!

AM: Låter litet småläskigt med knöl, tycker du har rätt att få hjälp att avgöra om det är något amningsrelaterat eller inte, så ring läkare om du undrar!

Snaily: Det lät ju ganska okej ändå med testet! Er tidsplanering låter helt ok, tycker jag, men som andra ha påpekat - ni kanske ska försöka ta litet steg redan innan så att ni kan få köra igång ganska snart efter årsskiftet, om det inte blivit småsniglar då... Istället för att pappersarbetet börjar då, och ni får köra igång innan sommaren...

Har jag förresten berättat om min kollegas förlossning? Har inte bestämt mig för om det skrämmer mig eller inte. På BF+12 började värkarna, och allt verkade gå som det skulle. Men så avtog värkarbetet, och det blev då sugklocka. De drog ut barnet, så att i princip hela huvudet var ute, och lossade sugklockan (tydligen det vanliga, att man gör så, och låter resten av bebisen komma av sig själv, enligt vad de fått höra). Men då gled bebisen in igen! Samtidigt upptäckte de någon form av blödning som de inte visste var den kom ifrån, så det blev akut kejsarsnitt. Personalen körde iväg sängen med min kollega i till ett annat rum, kvar i rummet blev hennes make som stod och funderade på "jaha, hur mycket åt helvete kan det här gå då..." Men ganska snart blev han hämtad, och fick vänta i det rum dit bebisen skulle komma. Och allt gick bra. Min kollega har dock varit ganska medtagen, tydligen. Det blev ju först en "vanlig" förlossning med allt vad det innebär, och sedan kejsarsnitt ändå...

• BrudSommar2006

Liten, vad skönt att KUB gick bra men vad jobbigt att behöva gå och dra in magen! Här är det ju inte tal om att kunna gå och dra in någon mage längre men faktum är att jag upplevde att magen syntes tidigare förra gången, det är ju konstigt egentligen. Fast har ju inga bilder att jämföra med, vi tog några när jag var höggravid bara.

AM, om knölen kommer och går är den ju absolut amningsrelaterad!

Hej Lapinette! Är din pappa ute och springer på stan igen idag?

Jag visste förresten inte att det fanns mästare i tiodans efter juniorstadiet, jag trodde att alla valde latin eller standard för ingen hade tid med båda, men se där så lite jag vet.

Såg förresten finalen av So you think you can dance igår kväll så nu vet jag inte vad jag ska göra av kvällarna när det är slut!

• BrudSommar2006

Ore, usch, värsta fasan för mig som redan har panik! Det värsta är att jag ju har insett att min förlossning var helt normal efter att ha gått igenom min journal med BM och snitt vill jag absolut inte vara med om.

• Ore

BS: Jag fick också litet halvpanik (är också rädd för snitt, särskilt akut snitt som blir sådär direkt, att "jaha, barnet verkar inte må bra så vi gör ett snitt", men helst inte snitt ALLS för min del...). Men å andra sidan så känner jag också att det verkar som att de har bra koll ändå, allt ordnade sig ju till slut...

• Lapinette

snaily - tror nästan alla IVF-klinker stänger över jul och nyår så då kan ni ändå inte göra något. Samma sak gäller sommaren, stängt i typ juli och början av augusti.

BS - idag ska pappa åka ut och överraska några kompisar men igår var han ute och knatade på stan igen och tog en massa kort precis som en sann japan .

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Hur vet man om man fått svininfluensa????
    Växer det ut ett tryne och man börjar grymta då?

´Känner mig riktigt risig men det är som tur är bara en förkylning eftersom jag inte har några influensa symptom. Men det kan ju vara bra att tänka tanken iallafall.

Tyvvär är roffe snorig han med... men det går vel över till han fyller 15 iallafall
    Får ser hur borren mår i eftermiddag om han också blir risig.

Måste bara förtydliga.
    Vet ju inte om jag kommer få gå psykoterapin än eftersom de tar in så få patienter. men min psykolog skulle iallafall försöka f¨å in mig där. Så DET steget är vunnet iallafall.

AM: Jobbigt med knölar. Känenr så väl igen problemet. Massera i varm dusch och låt hektor suga mest från det bröstet.

Måste springa. Ska på efterkontroll på mvc. hos bm jag inte gillar. Hade inte tänkt gå men ska göra det ändå.

• Fru E

Snaily-du ska inte prova akupunktur????
    Känner så väl igen mig i dina tankar om ivf och när man ska köra igång. Mitt "dilemma" just nu (om det är något) är att jag hade velat ta mc-körkort tidig vår och det tajmar inte så bra med att vi skulle göra ivf i nov-dec men samtidigt vill jag inte heller skjuta upp det = ond spiral!

• Fru E

Liten-grattis till fina värden

Frullan-bra att du står på dig så att du får hjälp nu när du vill ha det.

AM-knölen borde ha varit i bröstet hela tiden om den skulle vara "farlig" men klart att du ska hålla koll lite.

PB-håller tummarna för fler bud idag!!!

EGO-akus nålar gjorde nog susen för i lördags morse kom tantavärken from hell samtidigt som jag målade fönster. Så nu är det nya tag som gäller! Är på ca dag 5 och tog första pergon imorse. Någon påfyllnad av simmare blir det dock inte förrän på torsdag kväll eftersom jag åker till Sundsvall idag med jobbet på konferens men så tidigt som på dag 8 har jag inte ÄL

• BrudSommar2006

FruLLan, borde väl vara sista gången du behöver träffa den BM i alla fall! Du har väl inte feber? Iris är förkyld just nu men jag har kollat hennes temp varenda dag, vet ju att skulle jag bli smittad måste jag få medicin inom 48 timmar.

Börjar bli hysteriskt rädd för den där svininfluensan nu och speciell när maken ska åka till USA nästa vecka, tänk om han kommer hem med smittan. Har kanske läst för mycket på nätet! Dessutom alla dessa resistenta spädbarnsbakterier som gör att nyfödda dör, usch vad jag känner att det är dålig tajming att föda under vintern just nu.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor