• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Frullan vad superpositivt! Kanon att hon går på din linje.

Se det inte som att du är extra galen, utan att hon tror på att du kommer att palla trycket. Tvärtom alltså, bara "galen light"

Klart att det tar tid! Jag OCH min sambo gick hos psyklogen via mvc i över ett år, tilloch med i nästan två tror jag,men det var glesare besök på slutet.

• snaily

Frullan, men det är ju jättebra! Vad bra att du stod på dig! Grattis och hurraaa!!

BS - njae, något vanligt spermieprov har maken alltså inte fått/behövt lämna, gyn tyckte det var onödigt efter dagens prov som visade så många fina simmare i livmodersekretet.

• fru AM

Frullan: kul att se dig här! Tackar som frågar - efter att jag tvingat den stackars läkaren att klämma mig på brösten så ha jag inte känt minsta lilla knöl ... TROR att knölen var amningsrelaterad och hade med att göra att Hektor varit täppt i näsan i två veckor och bra hållit på och småsnuttat. Bröstet hade fått spunk helt enkelt. Grattis till psykoterapin! Så skönt att på sikt få ordning på vindskontoret om man säger så

• Frejis

Heeej Frullan & tack för senast
    Härligt att psykologen var förstående och att du förmodligen får börja med psykoterapi snart eller iaf inom överskådlig framtid. Alltid skönt med någonting konkret.
    Att gå hos en psykoterapeut är väl inte galet utan bara modernt

Vickan - vilket renoveringsprojekt ni håller på med! Hur är det med illamåendet?

Brudsommar - japp, Bumsis är kvar i magen och verkar pigg. Ska se vad proverna på onsdag visar.

• Izzie

AM - Skönt med knölen... Eller rättare sagt, den var väl allt annat än skön, men det var ju bra att den är borta

Frullan - Vad bra att hon höll med dig och lobbar för en fortsatt satsning på att reda upp i det gamla. Måste bli konstigt om man lägger locket på när man väl har börjat ta tag i saken. Hoppas du får bra hjälp framöver nu. Lycka till!

Liten - Grattis till era fina siffror! Tänk att det är dags för dig snart igen. Vi var ju i princip i fas du och jag förra gången

Frullan - Vad spännande! Nu är det verkligen inte långt kvar!

PB - Fantastiskt att det kommit så många bud! Stort grattis till det! Det måste kännas oerhört skönt att veta att ni kommer gå med plus?!
    Men vilken läskig människa som stryker runt huset. Fy tusan. Jag hade ju kollat ut stup i kvarten efter nåt sånt...

Muggles - Trist med huset! Men det är ju inte helt kört ännu...

Cicci - Kram!

• fru AM

Och knölen är tillbaka ... Men jag blir alltmer övertygad om att den har med amningen att göra. Hoppas jag slipper gå till doktorn igen.

• kängu

AM- Om knölen kommer o går är den säkert amningsrelaterad! Kanske ändå ska boka in en tid hos doktorn idag så att du slipper fundera på det mer?

Frejis, tänk att du har så kort tid kvar, jag tycker det var alldeles nyss du blev gravid Bumsis är ett himla gulligt smeknamn förresten

Liten, välkommen hem! Grattis till fina siffror och att ha fått kika på den lilla sötnosen.

Frullan, skönt att se att du är tillbaka i din gamla vanliga form med maratoninlägg! Bra att du får fortsätta med psykoterapin!

• Lapinette

snaily ? skönt att allt såg bra ut men något förvirrad doktor. Själva drog vi igång med IVF ganska så exakt efter 1,5 års försök. Bestämde oss efter sommaren men behövde vänta ut någon mens och sen 3 veckor med sprutor och annat innebär ÄP och ET i november.

Man säger att 80 % blir gravida inom ett år om man är under 35 år ? sedan avtar det. Min väninna som utreddes på SH fick höra att normalt för vår ålder är att det kan ta upp till 2 år. Hittade detta:

De flesta par (92 %) blir gravida inom två år om de inte använder preventivmedel och har regelbundet sex. Regelbundet sex innebär att man har samlag varannan till var tredje dag under hela menstruationscykeln ? det ökar chanserna till befruktning. Men detta betyder också att 8 % av alla par inte blir gravida inom två år. Om du är över 35 och fortsätter försöka i ytterligare ett år kan du fortfarande lyckas, men under de år som följer sjunker möjligheten att bli gravid snabbt; 6 % av alla kvinnor på 35 år och 23 % av alla kvinnor på 38 blir inte gravida efter tre års försök med oskyddade samlag. Jag tillhör de där 23 % .

Liten ? tyvärr inte, eftersom vi själva hade lägenhet där så behövde vi aldrig bo på hotell och den enda gången vi varit nere på besök (innan vi flyttade ned) så lånade vi en kompis lägenhet. Däremot kan jag ge restaurangtips . Kul med bröllopet i Riga och mästarna i 10-dans. Har noll koll på vilka som är mästare just nu men det stämmer säkert.

Frullan ? skönt att du får dra igång nu istället för att vänta.

muggles ? hur var det med huset, skulle ni få svar senare i veckan?

ego - hade värsta syndafloden igår. Riktigt otäkt men nu har det lugnat ned sig. Sen kan man alltid spekulera i om det var något som tog sig denna gång eller ej ... men som mugglan sa så kvittar det ju om det inte ville stanna.

• Liten med Mindre

Lappis - ok, tack. Då kikar vi på hotell ändå. Bodde själv på ett loppigt vandrarhem när jag var där... Vill inte bo där igen.

Tillbaka på jobbet. Totalförvirrad och har glömt allt som jag gjorde. Mår lite illa av att vara så trött - gå upp i ottan igen, och så gå och dra in magen. Både min chef och jag tycker jag är den rätta för jobbet jag vill ha. Men vd verkar inte kunna få ändan ur och dra ihop de intervjuer han vill hålla. Just nu på resa. Suck! *släpper ut magen och sparar kraft till nästa promenad med indragen mage*

• snaily

Liten, grattis till det fina ultraljudet! Men attans att inte vd'n på ditt jobb kan bestämma sig någon gång! Verkar jobbigt att behöva hålla in magen sådär hela tiden!

AM, dum knöl!

Lappis, tack för statistiken! Jag passerar ju snart den där magiska gränsen 35, så visst kan det ju vara helt normalt att det tar mer än ett år i vår ålder. Det är väl lite därför jag känner att vi kan vänta några månader till innan vi kör igång med ivf, för att ge naturen en chans till liksom... Att sätta igång i december känns inte som en bra idé med tanke på jul- och nyårshelgerna, har en känsla av att min doktor bommar igen ett tag då precis som han gjorde hela sommaren. Plus att vi vill ha lite må-bra-semester då också.

Men hoppas fortfarande på att slippa det projektet - bävar allra mest för hur jag ska hantera det på jobbet - att behöva vara borta därifrån så mycket. Ny chef har jag också från och med idag (!).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor