• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Hi, hi .. tänkte också på Lack!

Tinga är ert bord svart, något kortare och till salu?

• Frejis

Passionsblomman ? vilken skräckhistoria med tanten som bara dök upp igår kväll! Vilken galning, man kan få en hjärtattack av mindre? skrämmande. Hur har det gått med budgivningen?

Cicci ? jag kan nog förstå att det inte är så enkelt att bara gå iväg till någon och prata och sedan ta tag och lösa alla problem. Livet är tyvärr ofta mer komplicerat än så. Funderar dock på om det här kan ha att göra med en slags förlossningsdepression? Man blir väl inte mindre känslig för att ha fått barn och två barn innebär ändå en omställning. Stödkramar till dig!

Koko ? vilken pärs med bilen i Gbg, men det verkar ha löst sig fint och fort ändå. Tycker att ni köpte en fin bil Jobbigt med amningen som inte fungerar? hm, ju mer jag läser allt som ni skriver om amning, desto krångligare tycker jag att det är. *kliar mig i pannan*

Muggles ? knepigt med husfunderingarna fram och tillbaka, men det finns kanske lite hopp att de andra köparna har hoppat av när ni är tillbaka från semester. Håller tummarna att deras specialönskemål inte kan fixas? 

A M ? jaha, så din make har gått och blivit smygläsare? Tror nog inte att han är ensam om det *vinkar till andra smygläsare och uppmanar dem att komma fram *

Sweet - underbart att Lillskruttan och maken är tillbaka hos dig och att ni snart ska iväg på en skön semester tillsammmans. Hoppas att de två kursdagarna då du är ifrån dem går fort!

Lappis ? det låter jättemysigt med din helg på landet och din pappas besök. Hur länge stannar han?

Snaily ? grattis till Korvens fina uppträdande och rosetterna; det är ju jättebra att han fick HP Hur gick provet ni skulle göra idag?

Tinga ? härligt att ni trivs bra i huset. Hur mår Piff & Puff?

Min vanliga kontroll på DS i torsdags slutade med att jag hamnade på förlossningen och fick stanna kvar där eftersom Bumsis hjärtljud hade dippat lite för mycket på ctg-kurvan. Fick bl a göra ett tillväxtUL, men allting verkade vara bra. Ny kontroll och nytt tillväxtUL på onsdag och nu är det drygt fyra veckor kvar 

• Frejis

Hm, vissa av smileysarna blev bara fyrkanter

• Lapinette

Frejis - i en vecka till! Maken har dock kollat upp om man kan boka om hans biljett. Samtidigt så är jag redan totalt slut både mentalt, sömn och alkoholmässigt så om en vecka behöver jag läggas in på rehab.

• Lapinette

Frejis - tänk vad du ska råka ut för?! Men skönt att allt såg bra ut!

• Frejis

Lappis - hm, hur är det med den s k andra andningen då? Vi borde nog hitta ett trevligt rehab åt dig någonstans i närheten som kanske inkluderar behagliga spabehandlingar och goda middagar MED alkohol, farligt att avbryta alltför abrupt

Jag kommer att dricka vin i oktober hoppas jag, mmm...

Härligt att din pappa stannar så länge

• Frejis

Mm, det börjar kännas som ett dåligt skämt då man kommer in till doktorn som säger att du inte får gå hem Hoppas bara på ett lyckligt och inte alltför komplicerat slut på det hela så att alla inblandade lever och mår någorlunda bra.

• Lapinette

Frejis - du har verkligen fått din beskärda del så förlossningen kommer gå som en dans!

Ikväll ska jag baske mig inte dricka något alls! Det blir Jansson (pappas önskemål), sill och köttbullar ... och så borde jag steka upp alla (en hel jäkla ICA påse) med kantareller som han köpte på Hötorget i fredags.

• Ore
    Frejis skrev 2009-08-31 15:59:12 följande:
    Passionsblomman ? vilken skräckhistoria med tanten som bara dök upp igår kväll!
    Läste det här litet snabbt, och tänkte "har jag missat att PB fått tant, det måste varit väldigt oväntat eftersom det annars var dags för insemination"... Sedan insåg jag vilken tant som syftades på

Bara 4 veckor kvar - häftigt!!!

Har ägnat alldeles för mycket tid nu åt att leta efter ett bra kameraobjektiv, lutar åt ett för 4500 kr... Vad pengarna bara försvinner...!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor