• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Lappis: aha, skumt. Jaja spelar ju ingen roll eg, mensen är ju här så.

• fru AM

BS: Livia älskar Aquaria! Fiskar, grodor, regnskogsrum - hela kittet. Och pannkakor i restaurangen + fina grejer i souvernirbutiken. Åk dit innan syskonet anländer bara - för man får inte ha barnvagnen med sig.

Muggles: tänk då kanske det blir hus nu i alla fall! Håller tummarna!

Ang. folk som sabbar saker: ingenting som sitter löst får vara kvar i vårt hus heller. Allt måste skruvas fast ... Nu har t o m någon snott "ljushållare" från trapphusbelysningen (små vita plaströr - vad ska de med dom till???). Vår fina gamla träbänk som gamlingarna som varit hos tanläkaren kunde sitta och vänta på färdtjänst på var det någon som sparkade sönder för några månader sedan ... Det är inget kul att fixa fin när man vet att folk bara sabbar.

• BrudSommar2006

AM, aha, då kanske det är värt att åka dit med Iris i alla fall. Att få henne att sitta still och äta pannkakor är nog lite mycket begärt men resten så! På Junibacken ville hon ha pannkakor men åt kanske tre bitar och sedan hade hon fått nog. Vi får alltid äta i skift eller slänga i oss maten för att hinna innan hon bestämmer sig för att hoppa ner från stolen och försvinna. Funderar däremot på att vänta till efter sista september för sedan öppnar de bommen ut mot Djurgården så man kommer fram med bil.

• BrudSommar2006

Förresten, apropå att inte få ha barnvagn med sig, om syskonet blir som Iris så kommer det väl att vägra ligga i någon vagn i alla fall!

• nennesjuttioåtta

hej hejj!!
    Jag vet, jag skulle inte logga in på arbetstid men jag skulle bara uppdatera er att jag börjar spruta på onsdag, så än så länge är det klimakteriefrossa här. Fat jag mår faktiskt skitbra *hjular*, inga svettningar eller något annat. Och blödningen kom till sist i fredags, hann bli lite nojig där (testade självklart minus, man vet ju aldrig) att jag skulle få spraya någon vecka extra... Nästa vecka VUL (onsdag), så om jag inte hinner in någon kväll före dess så blir det ny uppdatering då.

Tänker p er, läser om er och kramar er allihopa!! Just nu verkar Cicci behöva en mest!!!

GROUMMMMMMPPPPPPFFHHHHHHHHHHHHH! *kramkalas*

• BrudSommar2006

Hej Nenne, hur har det gått med blomplanteringar och klätterväxter? Något för Nancy att klänga i kanske?

• FruCicci

Lite långt till St Eriksplan Lappis, tack iaf.
    Aquaria måste jag testa med Victor, ska bara vänta till det blir lite sämre väder, nu är vi ute hela eftermiddagarna efter dagis (om det inte regnar, då tar vi oss till Kulturhuset eller Junibacken).
    Men finns det så man kan köpa årskort på Aquaria AM?

lappis, igen, ag Köpenhamn, så tar det ca 3h att pendla dit med tåget, sen ska man ta sig till tåget och kontoret, så 20 +20 minuter till ca...
    Men allt går ju om man vill.... men lite långt....

• nennesjuttioåtta

BS
    oj, nä trädgården har gått i träda. Avvaktar inköp av bärbuskar först och främst, och klätterväxterna får vänta till nästa år. Eller året därpå. Vi är fortfarande inte klara med vardagsrummet. Igår började vi sätta upp easy-covern men märkte att den där jävla tapeten som jag rivit bort en del av, lossnade av limmet så vi måste blöta upp allt nu. Allt tar längre tid än man tänkt sig. Och sen ännu längre tid ändå eftersom vi är så uppbokade på helgerna och kvällarna så orkar vi inget efter att vi lagat mat.

Nancy åt en daggmask förra veckan. Konstig katt.

Sweetiepajsaren, jag har mailat dig fänkålsrecept!

• nennesjuttioåtta

muggles
    hoppas mäklaren hör av sig med positivt besked!!!!!!

När åker ni till holmarna?

Faaan, jag behöver mer semesteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer....... Ahhh *trillar utför ett stup*

• BrudSommar2006

Bläh, daggmask! Vi har en smart kisse (Oskar) och en korkad kiss (Elsa). Oskar går in i grannens trädgård och kommer sedan tillbaka igen. Elsa följer efter men kommer sedan inte ihåg hur hon tog sig dit och är inte smart nog att följa efter tillbaka. Och det är inte bara där, allting är struligare för henne för hon begriper inte hur man ska göra medan för Oskar fungerar allt bara på något sätt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor