• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

O ja, jag har flera exempel på det i min omgivning.
    Och visst är det så att all info om allt som ska klaffa till slut får en att nästan undra hur fasen det ens blir NÅGRA barn här i världen...

Snorkfröken77 skrev 2009-09-01 12:39:46 följande:
    PB - skönt att höra någon som det tagit lite tid för fast du var ung och sedan lyckades ändå. Man skulle ju önska ibland att man var lite mer lyckligt ovetande, men det är väl en härlig bieffekt av vårt informationssamhälle, att man vet "lite" för mycket.
  • snaily

Snorkis
    Jag har en Clearblue fertilitetsmonitor som läser av östrogen- och LH-nivån (som ett vanligt ÄL-test fast lite mer avancerat ), så hade iaf ungefärlig koll på vilken dag ÄL var.

• Fru FruLLan

Snorkis: Åhhh jag förstår precis hur du känner... tyvvär
    Visst, man vet att 6 månader egentligen inte är någon tid alls att ha försökt... men vad hjälper det? Man blir ju asdeppig och negativ för det. Sen Är och var jag av den fulla övertygelsen att för vår del är tajmingen allt. Dvs att det inte räcker med varannan dags sex för oss utan att vi verkligen måste pricka rätt dag exakt för att det ska ta. Så jag blev också skit deppig om man missade "den" dagen.
    men allt och alla säger ju att så¨är inte fallet. Spermier kan ju leva många dagar i kroppen och körde ni kvällen före och idag så har ni nog prickat helt rätt.
    Hoppas du klarar dig utan deppmanteln och hoppas det tar sig nu.

EA: Du f¨år vel försöka köra upp så fort det är barmark om du skulle ha lyckan att bli gravid just nu. MEN du kan ju likagärna köra upp med bebisen på utsidan av magen då också, eller hur?`För då kommer den ju ganska tidigt på året. Så pippa på. MC kortet kommer ska du se!

Snaily: Jag skulle nog också bröja planera lite för ivf om jag var du. Man ska nog försöka att inte skjuta påm saker, det kan ta tid ändå.

Lappis: Vad härligt det verkar vara att pappsen är här!

AM: skit att knölen är tillbaka! Amma på! och massera!

• Fru FruLLan

Just det: Jag är inte orolig för influensan faktisk, har läst att den egentligen inte är särksilt mycket värre än den vanliga årliga influensan som kommer varje år. Det dör ju folk i influensan varje år.

• Fru E
    och kram till tråden!

Nu åker jag på konferens i Sundsvall och har inte en dator igen förrän på fredag
  • Ore

EA&MJ skrev 2009-09-01 12:51:25 följande:

Ore-om jag inte får så mycket mage i början så kan jag nog vara i 3-4 månaden när jag tar kortet, dvs innan magen börjar ta plats dels på hojjen och i kläderna . Om jag ska vara allvarlig så går barnplanerna först men det är klart att jag vill ha mc-kort med nu när jag fallit för det
    Aaah, just det... Man ska ju gärna passa i kläderna också, förstås Såvida du inte tror att du kan låna någon storlek större kläder av någon annan, bara för att göra uppkörningen? Du är ju väldigt "petite" i kroppsform, så det borde finnas stor chans att någon kompis är litet större. För magen kommer nog inte vara väldigt stor och i vägen så fort... Eller ja, utgår ju från mig själv nu, men det var inte förrän en bra bit in i femte månaden som magen började kännas "stor och i vägen"... (Ungefär samtidigt som det sista användbara paret av mina vanliga jeans inte gick på längre )
  • Snorkfröken77

Snaily - Aha, en sån har jag fluktat på, jag snålade ur och valde de billiga kalender och temperaturmetoderna istället Vad konstigt att de inte är överens, tempen och monitorn, undrar vilken av dem som visar sanningen?

Frullan - Vad skönt och höra!! Man blir ju så frustrerad när man tycker man gör allt rätt men sen blir det inget iaf. Sen jämför man sig ju med andra även om man inte ska det...Jag börjar också tro att vi måste pricka exakt precis som ni för att det ska ta sig. Jag kanske får överväga kissapåsticka nästa månad. Tack för att du skrev hur du känner det! *kram*

• BrudSommar2006

Snorkfröken, om du inte kissat på sticka någon gång hittills kan det ju vara läge att testa en eller ett par gånger för att vara säker på att de verkligen markerar ÄL?

• passionsblomman

Nu efter fotbollsträning och föräldramöte- har vi bud på 1,6 och jag klarar inte av det här mer nu snart.
    Ena säljaren höjde rejält och de vill skriva imorgon om de får. Snubben som bjuder emot måste ju dock få svara vad han säger först. men trologen tar detta slut imorgon. Det vore skönt, för nu vill jag få de här siffrorna på papper och slippa vara nervös mer!

Jag har trampat en stig i trädgården av allt nervöst vankande och slitit ner golvet en del också tror jag...

• viktualia

FruLlis - heja heja! Hoppas att du "släpps in" och verkligen får ta tag i byket!!!

PB - förstår att det är nervpillande modell värre....

Frejis - häftigt att du är så nära målgång! hoppas att leveransen blir skonsam för alla inblandade!!

Själv - mår jag bättre men kan fortfarande äta HELA tiden = inte alls bra... hm..

Annars har jag fått utbrott på min diversefabrik till jobb och plötsligt lierat mig med en av mina "antagonister".. tänk vad lite frustration kan orsaka *fnissar*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor